כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שמחת בית לייבל'ה: הסיפורים שלא שמעתם

למה כעס ר' שלום בער? • איפה ריבלין ואליטוב מצייצים? • עם מי מוזס מדבר בלימוד? • ומה הטעות של נחום ברנע?

שמחת בית לייבל'ה: הסיפורים שלא שמעתם

האירוע המרכזי של השבוע, ללא שמץ צל צילו של ספק, היה מסע תענוגות משכר חושים של צוות בחדרי חרדים במבואות גוש עציון. אחרי שהחליטו באופן סופי באיזו טרמפיאדה הייתה חטיפת הנערים, לגמו מעדנות מיינות יקב גוש עציון והשתובבו כדבעי בטרקטורונים המקומיים, הגיע המבחן האמיתי.

כן, כן, איש איש ומשקלו, כתב כתב ומכשירי הסלולר שברשותו, עלו כולם על האומגה האימתנית [400 מטר אורך, 120 גובה, כן יאבדו כל אויביך ה'] לחשו תפילה חרישית ויצאו למסלול פחד גבהים של 25 עד 30 שניות, תלוי בכובד האובייקט.

מחמת חשש עין הרע, בהתחשב בכמות הבשרים שלא נודע כי בא אל קרבם במסעדת 'רוזה' בצומת הגוש, נמנע לייבל'ה מתיעוד של ממש, והוא משאיר לקוראיו הנאמנים לצאת ל'מסע בעקבות לייבל'ה' [התחליף הקל יותר למסע בעקבות שיירת הל"ה], ולסיים בנמנום קל בהקרנת המצגת האורקולית על היסטוריית הגוש. תיהנו.

הפינה המוניציפאלית
עם סגירת המדור, הגיע מבזק דחוף מכתב הבית של בחצרות הקודש, יוצר האדמו"ר מזלאטשוב וחסידו הקרוב, איש האשכולות והקהילות, ה"ה כמוהר"ר משה ויסברג, לרגל הולדת בנו יקירו, ויהי רצון שזה הקטן גדול יהיה, וילך בדרכי מוריו ורבותיו ולמעלה בקודש ואכמ"ל ופקק"ל. מזל טוב גם מאלפי העוקבים בשלל הרשתות החברתיות.

וממוישה אחד למוישה השני: הפתעה מקורית ציפתה לראש עיריית בית שמש, מוישה אבוטבול, לרגל 50 להיווסדו. כשנכנס ללשכתו - רגע לפני שחתם עם הבית היהודי נטול אלי כהן - גילה כי את מקומו תפסה דמות מבלונים העשויה בצלמו, בהתאם לדמות המאוירת מקמפיין הבחירות המשעשע. להפתעה אחראי אשר וייג, מי ששימש כמנהל מטה לוגיסטיקה בבחירות המפורסמות, בסיוע המשת"פ דובר העירייה עדין הנפש מתי רוזנצוייג.





ובאלעד, פנחס גרוס חבר מועצת העיר נציג הכלל חסידי, שדלתו פתוחה לכל יחיד ויחיד, ערך מסיבת הפתעה לעוזרו המסור פיני רוזנטל לרגל יום הולדתו. לייבל'ה מאחל מזל טוב.





ומי שבאמת יודע להתפנק, הוא ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, משוברי השיאים של ראשי העיר המעופפים. לפי ספירה ראשונית של לייבל'ה יצא זייברט את גבולות ישראל מתחילת הקדנציה כ-10 פעמים. הפעם, לאחר שנאלץ במצוות רבו לבטל את הנסיעה לפולין, צירף הראיס הבני ברקי כפרס ניחומים למסע את מנהל לשכתו ישראל דרנגר ומנהל מחלקת תרבות יעקב רוזן, כדי לפוש באיטליה הקסומה. שם, על שלג וסעודות דשנות אוגר זייברט רזרבות למלחמת ההקצאות. ואל תדאגו למזכירות בלשכתו, שצורפו לעובדי רשת פתחיה ויצאו לכינר לנופש.





עוד בענייני זייברט: לייבל'ה חושף תנודות בלשכה, כאשר פרץ שפירא נהגו של ראש העיר וכן נהגו בעבר של אברהם רובינשטיין - סיים את תפקידו, וזקני בני ברק מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה. אם שאלתם מי יחליף את שפירא ליד ההגה, מדובר ביוסי צימט, שהחל לקחת שיעורי נהיגה כפולים. וכמובן הקרדיט על המידע מגיע לקבוצת הבני ברקים הבכירה בהנהלת האיש המתוק איתי גדסי.

וזייברט אחרון להיום: לייבל'ה השכים באחד הבקרים וכדרכו שוטט מיד במייל, שמא יגלה חוברת נוספת של ה'מחבלים' על גזירת הגיוס רח"ל, לאכזבתו נאלץ להסתפק בעיתון 'המבשר' שם מצא - לא יאומן - מודעת ברכה עם לוגו של עיריית בני ברק. לא ולא, לא מדובר במודעת אבל ולא במודעת הנחות בארנונה, מדובר במודעה המברכת על יריד הספרים של עיתון "המבשר". אחוות סגני שרים שכזו לא נראתה באגודת ישראל כבר שנים ארוכות, מאז החתימה המשותפת על המכב בעד אייכלר ונגד גפני בוועדה למינוי דיינים.



ובגבעת רם
דווקא לאור קשריו ההדוקים של פרשן 'ידיעות' נחום ברנע עם שר הכלכלה, התמלא לייבל'ה פליאה למראה שיחת העומק שניהל עם יעקב בצלאל, לשעבר דוברו של אריה דרעי [דגש על לשעבר]. ובזמן שהשניים שוחחו במזנון הכנסת, נצפה הדובר החרדי של דרעי גואל ועקנין, בשיחה צפופה עם מנכ"ל יתד נאמן זעליג אורלנסקי, שידיו הארוכות מושכות בחוטי גפני בהוראה מגבוה. לייבל'ה מעריך שבקרוב תגלו ציטוטים פרי דרעי במידה יתירה ביתד נאמן. הקרדיט, כרגיל - לגואל.








במהלך הדיון על ההסכם עם איראן בוועדת חוץ וביטחון, נצפו מחוץ לוועדה חבריה מנחם אליעזר מוזס ויאיר המתחזק לפיד, כשהם משוחחים על ענייני היום. לייבל'ה משער שגם ליצמן שסולד מההתחנפות הויז'ניצאית ללפיד, יסלח למוזס על ההימלטות מדיוני הוועדה, בה הוא נאלץ לשבת ללא פלאפונים ולהזיע, עש שהוריד את הבגד העליון ונשאר עם וסט בלבד.





במשפחת פרוש יצאו לנופש מסוג אחר: שושלת שלמה, האבא סגן השר, הבן ראש העיר, הבן המנכ"ל והמאחורי הקלעים נוחי התותח - יצאו לאוקראינה לרגל היארצייט של רבי שלמה מקרלין בלודמיר. המשפחה השולטת גם על ברסלב, לא יכלה לפספס תפילה בציון רבי נחמן באומן, וביום שישי נצפו כולם כאיש אחד בלב אחד מקדימים את ראש השנה.





ובלודמיר עצמה, מלבד האיש והאגדה ישראל אהרן בוקשפן מארגן הנסיעה, נצפו גם עומדים בשורה אחת יעקב חיים מילר קמב"ץ הבמות והפרנצ'ס, ישראל דרעי האבא של מירון, וכמובן חונה דייטש שכבר השיל ממשקלו אי אלו קילוגרמים - אך בכל זאת לא בשמים היא ולא מעבר לים, וכן אחיו מוטי, שהתפללו והעתירו על כלל ישראל.



פינת התקשורת
אורח חשוב בישראל יחד עם נייעס מקורי: העסקן בני רוזנבוים הגיע לארץ לשמחה משפחתית לרגל נישואי האחות. איך שבני נחת מלונדון, החברים והחזן דובהל'ה הלר אספו אותו למחניודה.





ואחרי שחשף לכל עם ישראל כי הרב ברלנד אמר 'בי בי להולנד', נצפה תלמידו מני קרויס רגוע מתמיד במרכז ירושלים יחד עם קדושת המטריות, וללא זומבה.





ובניו יורק אורחים רבים: בעיר נצפו עורך משפחה יוסי אליטוב וסגן העורך אריה ארליך, שנסעו לדוג כמה דגים לקראת מגזין סוכות. ועל זה כבר נאמר בטור של לייבל'ה בעבר 'כשם שקיבל ארליך שכר על הביקור בשמחת תורה בבורו פארק - כך קיבל שכר על הפרישה בפסח'.

ובבקהילה גם לא זנחו את הנופש, ואם שאלתם מהיכן מגיעים הציוצים ברביעי בבוקר בעניין משבר הדיינים בין 'דגל' לאגודה, תדעו שזה נעשה מהכורסאות של מלון ניר עציון - שם נופש זקן הפרשנים יעקב ריבלין.





בעיתון 'המודיע' חייבים מגיה דחוף: השר אבי גבאי, שבאמת אף אחד לא יודע את שמו, זכה לשם 'יצחק'. גם נאומו מחולל הסערה של אברהם יוסף ליזרזון בפורום המנהלים - קיבל חצי גיליון ביום ראשון השבוע, ובתוכו נכתב שהנאום 'נאמר אמש בפורום המנהלים' - שכידוע הסתיים כבר ביום חמישי. מה לעשות שללייזרזון אי אפשר לסרב, ולאחר שלא נכנס ביום שישי כמעט גרם לקריסה במערכת הטלפונית בעיתון, וכך מובן איך המאמר של יום ראשון "נאמר אמש".





השבוע, בעת שלייבל'ה צעד מחוץ למשרדי 'בחדרי חרדים' ברחוב הירקון בבני ברק וזמזם לו שיר עצוב, הוא צפה בשני לובשי חליפות מהודרות אוחזים תיקי מנהלים. מקרוב יותר זיהה לייבל'ה את אנשי רדיו 'קול חי', יעקב גרודקה ואשר גרייבר, משוחחים בקול רם ברחובה של עיר. מתברר כי באולמי 'מודיעין' הסמוכים מתקיימת שמחת בר המצווה לבנו של המנהל הטכנאי של 'קול חי', אסף קליין, שלמרות ימי שלושת השבועות – ערך חגיגה של ממש באמתלה של סיום מסכת. בין המשתתפים: הרב הראשי הגר"ד לאו, רבני העיר ירושלים הגר"א שטרן והגר"ש עמאר, רבה של פ"ת הרב מיכה הלוי, שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן, ועוד 'חשובים'.



בניו יורק ירביצני
הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שנחל הצלחה מסחררת ברישום לישיבה הגדולה בשדי חמד, טס לניו יורק לממן את שכר הלימוד של ההורים. אממה, גם שם צריך להתמודד עם יוקר המחיה. בעת שנסע בשדרה ה-13, עצר רכבו של הרב סורוצקין בחנות פוטו, וביציאה חטף טיקט. שלוחי לייבל'ה בתפוח הגדול מספרים שהרב סורוצקין היה נרגז מאוד בשעת משעה. צפו בתיעוד שלב אחר שלב.








ועוד מבורו פארק: אביו של הדובר הבעלזאי שזכה השבוע לקיתונות של רוחחין מצד פרחי סערט ויז'ניץ שנפגעו ממנו קשות, הלא הוא הרה"ח רבי ראובן חיים וינברגר, נצפה עומד על משמרתו כרגיל בבית המדרש של חסידות בעלזא - אחראי על התרומות וכל העול. יודעי דבר אומרים ללייבל'ה 'אתה רואה את האבא? אני זוכר אותו בגיל של שיעל'ה והוא היה אותו הדבר'. לייבל'ה גם לא שוכח אח נוסף, הלא הוא הערשי ממקהלת 'שירה', שמחכה בקוצר רוח לתשעה באב כשאלי שפריי יחזור לארץ.





ואפרופו שפריי: לייבל'ה סעד בשבת האחרונה על שולחן האחים שפריי - האח המבוגר במשפחה נטע הצדיק לקח בשבת בצהריים את לייבל'ה ומלך הפופ למלך הבשרים של גבעתיים, משה הלוי מבשר הלוי. בסעודת שבת שהחלה בבית ברמת גן לאחר תפילה בבית הכנסת הגדול, פירקו השלושה למעלה מ-15 סוגי בשרים ו-3 מיני צ'ולנט, יחד עם בקבוק יין ירדן 2005. לסיום, נוזמן מנוף כדי להחזיר את החבורה התופחת לקרית נדבורנה בבני ברק.

עדכון מסערט ויז'ניץ: לייבל'ה שעדיין לא התאושש מהקריעה של החסיד ברוך שטרן מאלעד, צפה במוצ"ש האחרון בחסיד מגיע לחיפה ומגיש קוויטל עם פידיון כנהוג ביד נכבדה. לייבל'ה כבר שומע ששטרן בדרכו להגיש קוויטל גם בקאסוב ויז'ניץ...





ויש גם מי שיצא מהאובססיה לצייץ על החסידות בחיפה, הלא הוא ישראל כהן, שלקח את הקשיש הפרשן נחמיה שטרסלר לקנות מזוזה לביתו ברמת אביב. כמו שלייבל'ה מכיר את שטרסלר, המתקפות על החרדים בהארץ רק יחמירו.



מן הגורן ומן היקב:
תנחומים לנטע ריסקין, שחקנית הסדרה שטיסל, שאיבדה השבוע את החתול שגידלה במשך 13 שנה כתוצאה ממחלת הסרטן. יהי זכרו ברוך...

כידוע, בנאות דשא ירביצני: במלון 'פלאס ונגאן' בשוויץ נצפו הזמרים יענקי דסקל, יענקי רובין ורובי טאוב ממקהלת "נרננה". לייבל'ה מקנא בנופשים, אך משתדל לקיים 'על מי מנוחות ינהלני' משל עצמו.





ואפרופו זמרים: לאחר שמוטי שטיינמץ נחת ברביעי האחרון בישראל לאחר סבב הופעות ווקאליות ברחבי תבל, המריא אמרגנו רובי לנופש. רגע לפני, לייבל'ה תיעד אותו ממלא עגלות ברשת יש.





ועוד אחד שלא מערבב רק במוזיקה של רובי בנט ומוטי שטיינמץ, הלא הוא מוישי ביכלר שכל רז לא אניס ליה, נצפה בשיחת רעים עם סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן וראש לשכתו שמוליק יעבץ, בבר מצווה לבן איש העסקים והלב הגדול יוסי רפאלי בירושלים. השלושה סיכמו להיפגש הלאה אך ורק בשמחות.





וברחובות שכונת בית ישראל נצפה יו"ר זק"א ירושלים בנצי אוירינג משוחח עם הדמות החדשה באזור, הנקרא בפי כל 'פאיירסטון', ומי שאין מסעדה, ניקוי יבש או חברת השכרת רכב שלא מכירה את הנגיד ממונסי, שכבר שוהה בארץ חודשים ארוכים, ותודה לאיציק דיווחים הגדול על התמונה.





וברחובות בני ברק נצפה המשב"ק ונאמן הבית של חזון איש 5 דוד שפירא יושב מאחור כדרכו ברכב הסקודה של נהגו החדש והחסיד שלייבל'ה לא יודע את שמו. בכל אופן, יש נהג חדש המחליף את ההוא שמקשר בין לייקווד לבני ברק.





ובפינת הסלבריטאי השבועי שהסכים להצטלם עם מרדכי חסידים: הפעם נצפה רב הסלבס בפגישה עם בוז'י וציפי בסעודה משובחת. לייבל'ה לא מבין איך תמיד חסידים מגולח למשעי, והוא מת לדעת מה הציע להם בשביל להצטרף לממשלה.



פינת המזל טובים:
יו"ר 'יחד' אלי ישי יחגוג מיד לאחר ט' באב בר מצווה לבנו עובדיה [כמובן] על שם מרן ש'כל כך אהב אותי'. הבר מצווה אם שאלתם בנוף ירושלים, לייבל'ה סופר את הימים.





מוישי רבר, הרל"ש של מ"מ ראש עיריית אלעד שמוליק גרוסברד, חבק השבוע בת בבית החולים של המדביר והאופה בנימין נתניהו. לייבל'ה מאחל מזל"ט.

‏והרל"ש של יוסי דייטש בירושלים, האיש החזק בקומה השישית בספרא יהודה ארנד, חבק בשישי האחרון בן נוסף, שמצטרף לשלושת הבנים החמודים משכונת רמת אשכול. לייבל'ה זוכר את השברולט מליבו עוד מימי הישיבה.

ברכת מזל טוב ליזם הנדל"ן הרב אברהם להב לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעטו"מ.

מזל טוב למצטיין רשת 'ידיעות', אלי ג'אן, שערך בשבועיים האחרונים ביקורים בבתי גדולי ישראל לקראת החלאקה לבנו. ג'אן ביקר אצל הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ג אדלשטיין, הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף, וזכה בכל מקום לקבלת פנים חמימה.





ואחרון אחרון חביב: עם דמדומי סגירת הגליון התבשר לייבל'ה כי עו"ד אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן קמח ואיש החסד בכל רמ"ח, הפך לסבא בהולדת נכדתו הראשונה. לייבל'ה משגר טנא מלא ברכות לאברימי היקר, ומאחל לו שיזכה לראות דור רביעי וחמישי, עוד ינובון בשיבה וגו'.
לייבלה רכילות אבוטבול מזל טוב שלום בער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד