כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הצעת חוק: להתקין חיישנים קדמיים בכל רכב מסחרי או ציבורי

עמותת אור ירוק: "על מדינת ישראל מוטלת האחריות לוודא כי מחירים של מערכות מצילות חיים, יהיו שוות לכל נפש ויהוו מערכות סטנדרטיות בקניית כלי רכב חדש"

הצעת חוק: להתקין חיישנים קדמיים בכל רכב מסחרי או ציבורי



לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, תהיה חובת התקנת של מערכת חיישני בטיחות קדמיים ברכב מסחרי או ציבורי. המערכת היא אלקטרונית, המודדת את המרחק בין הרכב לבין עצמים סביבו בעת נסיעה קדימה ומדווחת לנהג באמצעות התראה חזותית או קולית על המרחק מעצמים אלה.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב ממפלגת ישראל ביתנו.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי תאונות דרכים רבות מתרחשות בין כלי רכב מסחריים וציבוריים לבין הולכי רגל, אשר חוצים את הדרך לפני הרכב, ועקב מבנה הרכב הגבוה נעלמים מעיני הנהג ומשדה הראייה שלו. המשמעות היא שנהגים בכלי רכב מסוג זה מתמודדים יום יום עם שדה ראייה מוגבל וזקוקים למערכות נלוות ברכב שיעזרו להם לנסוע באופן בטוח ומוגן.

עוד מוסיפים חברי הכנסת בדברי ההסבר להצעת החוק כי כתוצאה מתאונות אלו נגרמות מספר רב של פגיעות ברכוש ובנפש, שאת מרביתן ניתן למנוע באמצעות התקנת מערכת חיישנים ברכב המתריעה בפני הנהג על גבי צג או באמצעות השמעת אות אזהרה שהרכב קרוב לעצמים המצויים בקרבתו מלפנים.

בסקר שבוצע בשנת 2013 על ידי עמותת אור ירוק, נבדקו שלוש מערכות הגנה לכלי הרכב, ביניהן מערכת להתראת שמירת מרחק וסטייה מנתיב. 38% מהנשאלים ענו כי הם כלל לא מעוניינים לרכוש מערכת המתריעה על שמירת מרחק וסטייה מנתיב. לצורך השוואה, רק 7% ענו כי הם בעלי נכונות גבוהה מאד לרכישת המערכת.


עמותת אור ירוק: "על מדינת ישראל מוטלת האחריות לוודא כי מחיריהן של מערכות מצילות חיים, יהיו שוות לכל נפש ויהוו מערכות סטנדרטיות בקניית כלי רכב חדש. מערכות בטיחות יכולות להציל חיים ולכן יש לפעול על מנת שהן יותקנו בכמה שיותר כלי רכב. מעבר לכך, יש לתת ציון לכל כלי רכב על פי אביזרי הבטיחות שיש בו ולהעניק לו בהתאמה, הנחה במיסוי".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד