כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השב"כ: דוד בר קפרא ז"ל נרצח על רקע פלילי

שני הרוצחים ידועים כמעורבים בפעילות טרור עממי • המשפחה זועמת על הודעת השב"כ: "זה רצח לאומני לכל דבר"

השב"כ: דוד בר קפרא ז"ל נרצח על רקע פלילי
תקשורת שבכ


הותר לפרסום כי בפעילות כוחות הביטחון נעצרו בתאריך 26 ביוני שני צעירים תושבי הכפר בית לקיא שבגזרת בנימין, בחשד לרציחתו של דוד בר קפרא ז"ל בשדות המושב פדיה ביום 24 ביוני 2015. בחקירתם הודו השניים בביצוע אירוע התקיפה החמור, וברציחתו של המנוח.

בתום פעילות מודיעינית מהירה נעצרו השניים: מג'אהד עלי מחמוד דאר עאצי ועלאא חרבי עבד אלפתאח עאצי, בני 21 המוכרים כפעילי טרור עממי, שהיו מעורבים ביידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל בכפרם, בית לקיא. למג'אהד עאצי היכרות עם המנוח, בשדותיו עבד בעבר ללא היתר.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי מסרו השניים, כי מטרתם הייתה לאיים על המנוח ולשדוד ממנו כסף. משכך, בשעות הערב של היום שקדם לאירוע, 23 יוני 2015, נכנסו השניים לישראל והגיעו לשדותיו של המנוח, בסביבות השעה 23:30.



השניים נשארו לישון בשדות, ולמחרת היום, החל מהשעה 06:00, ביצעו תצפית והתחקו אחר פעילותו של המנוח במטרה לוודא כי ברשותו כסף מזומן. בסביבות השעה 11:30, לאחר שזיהו סוחר שרכש מהמנוח, והניחו כי ברשותו כסף מזומן, התקרבו אליו השניים איימו עליו, ובהמשך, נוכח התנגדותו, תקפו אותו במקל עץ עבה שהיה מונח במקום. הם היכו בו באכזריות; עד שנפל לקרקע ואיבד את ההכרה, ובהמשך נפטר מפצעיו.

לאחר תקיפת המנוח ברחו השניים מהזירה, ללא שהצליחו לגנוב את כספו של המנוח, כשהם עולים על טרמפ ברכב שנסע בסמוך לשדה. הם הגיעו לירושלים ומשם המשיכו באוטובוס לביתם, דרך רמאללה.

בתום החקירה בשב"כ, לאחר שהודו במעשה הובהר כי המניע לכאורה הוא פלילי, לפני כשבועיים הועברו השניים לטיפול משטרת ישראל.

לפי הודעת השב"כ עולה כי הרוצחים ידועים כאנשים בעלי מעורבות הקודמת בפעילות טרור עממי רצחני והיו שותפים בפיגועי האוירה במהלך הרמדאן הנוכחי.

היום, סמוך לשעה 13:30 יובאו שני החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשל"צ, במהלכו תוגש נגדם הצהרת תובע על הכוונה להגיש בעניינם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

המשפחה זועמת: "זה לא שוד, זה פיגוע"
בני משפחתו של דוד בר קפרא, החקלאי מרחובות שנרצח בידי ערבים, זועמים על טענת המשטרה כי שני הרוצחים שנתפסו ביצעו את הרצח על רקע פלילי בנסיון שוד.

"השב"כ בעצמו מודה בהודעה רשמית שמדובר בשני פעילי טרור מאזור רמאללה, כך שטענת המשטרה חמורה ובלתי מובנת לנו", נמסר בהודעת בני המשפחה. "הקלות בה נקבע כי מדובר בשוד שהשתבש, וזאת על סמך הודאת המחבלים בלבד, אשר היה להם זמן רב לתאם גרסאות ולהתייעץ בכדי לצאת בעונש קל יותר, מעידה על ניהול חקירה בעייתי ביותר. אבא היה חקלאי פשוט, בעל כרם ענבים שעבד לפרנסתו, לא היו לו סכסוכים, לא חובות ולא היה עליו רכוש רב".

בני המשפחה מציינים כי לא נשדד מאביהם דבר למרות שהיו במקום כסף מזומן ורכב. "לא נשדד מאבא מאומה, כסף שהחזיק עליו לא נשדד והושב אלינו ע"י המשטרה, רכבו - טנדר בשווי של כ-100,000 ש״ח לא נלקח, קרטונים של ענבים מוכנים לשיווק וטרקטור עם מרסס - הכל נשאר המקום הרצח. כל הנסיבות מצביעות על כך שמדובר במניע לאומני ולא בשוד פלילי. אנו בני המשפחה לא נוותר, דמו של אבינו זועק, אנו נילחם עד שהצדק והאמת יצאו לאור ושהמחבלים יבואו על עונשם".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את המשפחה כנפגעי עבירה מסר בתגובה: "אנו מקבלים בתדהמה את המסקנה החפוזה של המשטרה והפרקליטות לגבי המניע למעשה הרצח הנתעב של המנוח, אשר היה ממלח הארץ, חקלאי ואוהב הארץ ואדמתה, שנרצח באכזריות, כאשר כל הסימנים מובילים למסקנה שמדובר ברצח על רקע לאומני".

החשודים ברצח. צילום: תקשורת שב"כ





פיגוע טרור בר קפרא רצח מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד