ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

נחשף ארגון הסעות שב"חים בשווי מיליונים

חברי הארגון נהגו להבריח שוהים בלתי חוקיים באמצעות סולמות שעמם יעברו את גדר הביטחון; מכל מסתנן נגבה סכום שנע בין 250 – 300 ₪

נחשף ארגון הסעות שב"חים בשווי מיליונים
משטרה


במהלך החודשים האחרונים התנהלה בגזרת עוטף ירושלים פעילות מודיעינית מאומצת ורחבת היקף על ידי חקירות עוטף ירושלים של משמר הגבול ובסיוע יחידות מחוז ירושלים.

החקירה התמקדה בארגון מסיעי שוהים בלתי חוקיים לתוך שטחי ישראל. על פי כתבי האישום המיוחסים לחברי הארגון נהגו חברי הארגון להבריח שוהים בלתי חוקיים באמצעות סולמות שעמם יעברו את גדר הביטחון. משם נלקחו השוהיים הבלתי החוקיים לנקודת ריכוז בהם חולקו על ידי חברי הארגון לפי האזורים השונים בארץ לשם ברצונם להסתנן. לאותן נסיעות גבו חברי הארגון מכל מסתנן סכום שנע בין 250 – 300 ₪.

בארגון שפעל כארגון פשיעה לכל דבר ועניין היתה היררכיה ברורה, ראש הארגון מגייס נהגים, תצפיתנים, אחראי צי כלי הרכב של הארגון וכו'.

על פי כתבי האישום החוליה פעלה במתכונת הנוכחית חודשים ארוכים בהיקף של מיליוני שקלים.
עוד עולה כי הארגון עמד בקשר רציף עם נציגים ששהו בשטחי הרשות הפלסטינית (סוכני נסיעות אשר תיאמו את הגעת השבחים לנקודת המפגש, וגם את המועד נסיעתם למקום אליו חפצו ובחזרה אל השטחים).

בפעולה מתוזמנת בוצעו שני גלי מעצרים שבסיומו נעצרו 15 מעורבים. כנגד 11 מהמעורבים הוגשו כתבי אישום וכעת עצורים עד תום ההליכים. במהלך הפעילות חולטו עשרה כלי רכב אשר שייכים לארגון בשווי מאות אלפי שקלים.

כחלק ממינוף התקיפה הכלכלית של ארגונים מסוג מאחר והתעורר החשד כי בנוסף לעבירות הביטחוניות קיימות גם עבירות מס ועל כן, הוחלט לערב את חוקרי מס הכנסה מיחידת פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום.

צילום: חטיבת המשטרה






.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד