י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקצוע העתיד שהולך וכובש את המגזר החרדי

הקשר בין האדם לחיה מתגלה כמועיל להתגברות על קשיים רבים • גם בציבור החרדי גובר הביקוש להתערבויות אלו • בואו לרכוש מקצוע מבוקש ומתגמל שפרנסה בצידו

מקצוע העתיד שהולך וכובש את המגזר החרדי


המודעות להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים בשנים האחרונות גדלה בקצב מסחרר.

מהו ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער?
ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער מבוסס על מפגשים ישירים של ילדים או מתבגרים עם בעלי חיים. המפגש המשולש ביחד עם היועץ הטיפולי בעזרת בעלי חיים, מסייע לפתח ולהעצים יכולות תקשורתיות ומוטוריות ובעיקר לעקוף הרבה מחסומים רגשיים. הטיפול מתאים למגוון מצבים ובעיות ביניהן: הפרעות רגשיות, הפרעות קשב וריכוז, מוגבלויות פיזיות, עיכוב התפתחותי ועוד.

בעלי החיים הם יצורים עמוקים ורגישים שמאפשרים למטופל להיפתח בקלות, לחוש אמפתיה, ליצור אינטראקציה וקשרי חברות וכן להיות במצבים חדשים, שלא יכלו להתקיים במסגרות אחרות. היועץ הטיפולי מתאים את בעל החיים המתאים ביותר למטרות הטיפוליות ולצרכיו של המטופל. אנו נעזרים במגוון רחב מאוד של בעלי חיים, פרוותיים, זוחלים, בעלי כנף ואפילו פרוקי רגליים המתאים לעבודה הטיפולית עם פוביות ופחדים. כשילד מפחד מבעלי חיים, צריך לשקול את התאמת ולטיפול זה. כמובן אם מטרת הטיפול היא לטפל בפחד זה, נדע להתאים את מדרג בעלי החיים הרלוונטי.

הביקוש ליועצים טיפוליים בעזרת בעלי חיים הולך וגובר עם השנים ומשתלב במסגרות שונות. על מנת להיות יועץ טיפולי בעזרת בעלי חיים, יש לעבור הכשרה מקיפה הכוללת התנהלות מול המטופל ומול בעלי החיים. בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים מכשיר יועצים טיפוליים בעזרת בעלי חיים, כשבין נושאי הלימוד נמצאים פסיכותרפיה,יעוץ טיפולי, התערבויות טיפוליות,אנטומיה ופיזיולוגיה של בעלי החיים, אינטראקציה בין יועץ למטופל ועוד.

אז מה עושים בתוכנית ולמי היא מיועדת?
מטרת התכנית הינה להכשיר יועצים טיפוליים לילדים ונוער בעזרת בעלי חיים בקרב אוכלוסיות שונות. התכנית מקנה כלים טיפוליים וידע תיאורטי ומעשי, המסייעים בהבנה של תהליכים טיפוליים ושל אוכלוסיות יעד אשר הטיפול בעזרת בעלי חיים משמעותי וחיוני עבורן.

ד"ר יוני יהודה מנהל בית הספר, הינו מחלוצי התחום בארץ ובעולם, מפתח מודל – "משולשים טיפוליים - תהליכים פסיכותרפויתים בעזרת בעלי חיים".

* השיעורים נפרדים לגברים ונשים בקמפוס החרדי החדש.

תנאי קבלה:
• נשים - מגיל 18, עם הצגת בגרויות/ חוצים.
• גברים - מגיל 21, עם הצגת אישור לימודים בישיבה גבוה ו/או בוגרי הנחל החרדי

מיקום התכנית
התכנית מתקיימת בהר הצופים, ירושלים, תוך הפרדה בין נשים וגברים, והתאמת תכני הלמידה למגזר החרדי. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע, בימי שלישי, בין השעות 16:00-22:00.

הלימודים בתכנית מורכבים משלוש חטיבות עיקריות:

• חטיבת הלימודים הפסיכותרפויתית, הכוללת לימודי תיאוריה וטכניקות להתערבויות טיפוליות.
• חטיבת הלימודים העוסקת ברפואה וטרינרית.
• חטיבת הלימודים העוסקת בייעוץ הטיפולי בעזרת בעלי חיים, בכלל זה האינטראקציה שבין המטפל, המטופל, בעל החיים והכנתו למשימה הטיפולית.

משך הלימודים: כשלוש שנים, בהיקף של כ- 900 שעות אקדמיות (כולל עבודה מעשית). הרציונל העומד בבסיס משך שנות הלימודים נובע מתפיסה תהליכית, התפתחותית בהקניית החומר הנלמד והתפתחות הזהות הטיפולית.
בשל התפיסה כי חלק משמעותי בהכשרתו של המטפל הינה היציאה "לשטח", התוכנית כוללת סה"כ 300 שעות עבודה מעשית פרקטית. כמו כן, במסגרת התוכנית מתקיימים סיורים לימודיים אשר מהווים חלק משמעותי מהלמידה.
במהלך השנה הראשונה יוצאים הסטודנטים לעבודה מעשית בת 100 שעות עם ובסביבת בעלי החיים בפינות חי. היום והשעה נקבעים ע"י הסטודנט בתאום עם המסגרת. אנו מספקים רשימת פינות חי רלוונטיות ומאפשרים לסטודנטים להביא את הצעותיהם לשיבוץ. מטרת עבודה זו הינה ללמוד, להיחשף ולהתנסות באחזקה ובטיפול של מגוון בעלי חיים שונים.
בשנים ב' וג' יוצאים הסטודנטים לעבודה מעשית טיפולית בת 200 שעות סה"כ (הנפרסים על פני שנה וחצי) במסגרות טיפוליות. אנו מספקים רשימת מסגרות רלוונטיות אשר פועלות עימנו שנים רבות ומאפשרים לסטודנטים להביא הצעותיהם לשיבוץ. היום והשעה נקבעים ע"י הסטודנט בתאום עם המסגרת, אך עם זאת, לא ניתן לבצע את שעות העבודה המעשית בימי שישי משום התנגשות עם מערכת הלימודים.

למסיימים תינתן תעודה בוגר התכנית לייעוץ טיפולי לילדים ונוער בעזרת בעלי חיים Animal Assisted Advisor מטעם - בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים - מכון מגיד ללימודי המשך מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים, בשיתוף בית הספר לרפואה ווטרינרית ובית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובהכרת ארגון ה-ISAAT, וכן IAHAI.

תעודת היועץ הטיפולי לילדים ונוער בעזרת בעלי חיים מאפשרת השתלבות בעבודה במסגרת: קופות חולים, ביטוח לאומי, משרד הרווחה, משרד הביטחון - אגף משפחות והנצחה ואגף השיקום, משרד החינוך ועוד...
יש לציין כי המקצוע נמצא בתהליכי חקיקה וההכרות משתנות מעת לעת.

לפרטים ולהרשמה 02-5422000 או 3070*, [email protected]
* שמורה הזכות לשינויים ט.ל.ח
* פתיחת הקורס מותנה במספר נרשמים
בעלי חיים לימודים אקדמיה חרדים פרנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד