י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"הדרישה של ביה"ד בהאג לחקור את 'המרמרה - צינית וצבועה"

בהאג החליטו לחקור את אירועי המרמרה וישראל זועמת • נתניהו: ""בזמן שבסוריה אסד טובח ברבבות מבני עמו - בית הדין עוסק בישראל" • יעלון: "מצעד איוולת" • זועבי שהייתה על הספינה מגבה: "צריך להעניש את הפושעים"

המרמרה. צילום: ארמאדו
המרמרה. צילום: ארמאדו


"הדרישה לחקור את 'המרמרה - צינית וצבועה", כך אמר היום (ה'), ראש הממשלה בנימין נתניהו, על החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירת אירועי המרמרה.

תובעת ביה"ד למעשה כבר קבעה בעבר כי המעשה אינו די חמור להביאו לפני בית הדין הפלילי הבין-לאומי. אך עתה שופטי בית הדין החליטו כי הייתה בהחלטתה טעות.

נתניהו הגיב בזעם על ההחלטה ואמר: "חיילי צה״ל פעלו מתוך הגנה עצמית כשעצרו ניסיון לפרוץ סגר ימי שבוצע בהתאם לדין הבינלאומי כפי שקבעה ועדה שמינה מזכ״ל האו״ם, ועדה בראשות שופט ביהמ"ש העליון ומשקיפים בינלאומיים.

"בזמן שבסוריה אסד טובח ברבבות מבני עמו, באיראן מוציאים מאות להורג, ובעזה חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי, בוחר בית הדין לעסוק בישראל מטעמים פוליטיים ציניים. אל מול הצביעות הזאת החיילים שלנו ימשיכו לשמור עלינו בשטח ואנחנו נגן עליהם בזירה הבינלאומית", אמר.

"קריאת בית המשפט בהאג לפתוח בחקירה כלפי לוחמי הקומנדו הימי שהשתלטו על המרמרה, היא צבועה ושערורייתית", אמר. "הלוחמים פעלו בהתאם לדין הבינלאומי והגנו על עצמם אל מול התנהגות אלימה של פעילי טרור. אנו מגבים לחלוטין את הלוחמים, וניאבק בחורמה כנגד כל ניסיון לפגוע בהם".

ששר הבטחון יעלון הגיב: "הניסיונות להשחיר את פניה של מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הם פוליטיים, ציניים ובלתי נסבלים, ומצעד האיוולת הזה מקבל משנה תוקף בעיקר נוכח מעשי הטבח חסרי המעצורים שמתרחשים במדינות שסביבנו. פעילותם המוטית של גורמים בינלאומיים, בשם ה'חוק' או 'זכויות אדם', נגד מדינת ישראל וחייליה, היא זו הפוגעת בחוק ובסדר העולמי".

במשרד החוץ הגיבו כי בית הדין הפך לכלי בידי גורמים פלשתיניים. סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי אמרה: "ביה"ד בהאג כבר החליט שלא בוצעו פשעי מלחמה על המרמרה. תמוה בעיני מדוע ביה"ד החליט לפתוח חקירה נגד חיילים שהגנו על עצמם מול התקפה ברוטלית של טרוריסטים ששהו על המרמרה. ישנם גורמים פלשתינים שמנסים כל העת להסית את הגופים הבינלאומיים נגד ישראל אני מקווה שאותם גופים ישכילו לזהות את ההסתה ולא לתת לה יד. ביה"ד בהאג הופך בהחלטה זו לכלי שרת בידי התעמולה הפלשתינית".

לעומת זאת, ח"כ חנין זועבי ששהתה על הספינה אמרה: "יש פשעים בלי עונשים והגיע הזמן להתחיל להעניש. לכן אני מברכת על החלטתם של השופטים. מברכת ומקווה שהתחלתו של תהליך זה, תוביל להפסקת הזלזול הישראלי בחיי הפלסטינים, והפסקת הכוחנות הפושעת שלה".

ישראל מרמרה ספינה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד