ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בכיר בקואליציה מאשר: "ליצמן הודיע שיתנגד לחוק הנורבגי"

הסכסוך המתוקשר נמשך: באגודת ישראל מצהירים כי לא יתמכו בחוק הנורבגי אם גפני לא יסיר את מועמדותו לחברות בוועדה למינוי דיינים • בדגל התורה מעריכים כי האגודאים לא יעזו להתנגד לחוק ומדובר באיום סרק

צילום: יונתן סינדל פלאש90
צילום: יונתן סינדל פלאש90


נמשך המשבר ביהדות התורה בנושא החברות בועדה למינוי דיינים. גורם בכיר בקואליציה מאשר הבוקר (ו) בשיחה עם בחדרי חרדים כי קיבל אתמול הודעה מסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן על התנגדות לחוק הנורבגי. הערכות הן כי החוק יעלה להצבעה ביום ראשון בועדת שרים למרות התנגדותו של ליצמן.

כזכור, הסאגה סביב חוק הנורבגי החלה לאחר העימות הפומבי בין ח"כ משה גפני לחברי הכנסת של אגודת ישראל, בשאלת החברות בועדה למינוי דיינים. נכון לעכשיו כל הצדדים מתבצרים בעמדותיהם ודורשים לקבל לידם את החברות בועדה למיני דיינים.

באגודת ישראל מנצלים את הרצון של דגל התורה להעביר את החוק הנורבגי בקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא, והם מודיעים כי עד שח"כ גפני לא יסיר את מעמדותו לחברות בועדה למינוי דיינים הם מתנגדים לחוק הנורווגי.

גורמים באגודת ישראל אומרים לבחדרי חרדים כי הפעם הולכים עד הסוף, "במידה וגפני לא יסיר מועמדות - נתנגד לחוק הנורבגי. ואנחנו לא חוששים מביקורת מצד דגל התורה".

לעמודת זאת בדגל התורה מעריכים כי ברגע האמת אגודת ישראל תצביע בעד החוק הנורבגי ולא תביא לפגיעה בכוחה של היהדות החרדית.
דיינים גפני ליצמן יהדות התורה דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד