כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לפיד: "אדרוש ועדת חקירה על הכשלון של נתניהו בהסכם הגרעין"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד דורש ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הכשל המדיני של ישראל בנושא ההסכם האיראני: "הכישלון הכי גדול של מדיניות חוץ מאז קום המדינה" הליכוד: "מי שלא תרם - שלא יזיק"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד אומר היום (שבת), כי ידרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הכשל המדיני של ישראל בנושא ההסכם האיראני.

לדברי לפיד "אני ביום ראשון הקרוב, הולך להניח בוועדת חוץ וביטחון דרישה בכתב להקמת ועדת בדיקה שתכתוב דו"ח ציבורי על הכישלון של מדיניות החוץ של נתניהו. זאת לא צריכה להיות רק ועדת בדיקה פנימית של חוץ וביטחון אלא גם שיפורסם דו"ח ציבורי איך הגענו למצב הזה".

לפיד הוסיף: "מה שעשה פה נתניהו זה הכישלון הכי גדול של מדיניות חוץ של מדינת ישראל מאז קום המדינה. במשך שנים על שנים המרכז של מדיניות החוץ שלו היה מניעת הגרעין האיראני. זה כישלון כל כך גדול שלא רק ארה"ב, גם רוסיה, גרמניה, צרפת, האיחוד האירופי, סין, כל הדלתות סגורות בפניו, וברגע האמת, ברגע שהיינו צריכים למנוע את ההסכם הרע הזה, אף אחד לא מוכן להקשיב לנתניהו ואף אחד לא מוכן לדבר עם נתניהו".

בתגובה לדברי לפיד, אומר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי: "במקום לשמור על חזית ישראלית אחידה נגד הויתורים המפליגים לאיראן, שמנהיגה קורא גם היום להשמדתנו, יש מי שבוחר לתקוף דווקא את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שיותר מכל מנהיג אחר גייס את העולם להטלת סנקציות כבדות שהביאו את איראן לשולחן המשא ומתן, קבע לאיראן קו אדום שאותו לא חצתה עד היום, ומוביל צעדים נוספים שמונעים מאיראן להתחמש בנשק גרעיני.

"המתריסים, שכל עניינם הוא פוליטיקה קטנה, קטנונית וצינית לצרכי מיתוג עצמי, צריכים לשאול את עצמם מה הם תרמו למניעת התחמשותה של איראן, שכן מי שלא תרם דבר - מן הראוי שלא יזיק".

שר ההגנה בישראל
תוך כך, שר ההגנה האמריקאי אשטון קרטר ינחת מחר בישראל וצפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון בוגי יעלון.

בהודעת הפנטגון נמסר כי ביקורו של קרטר נועד להמשיך ולעבוד עם ישראל למציאת פתרונות לחלק מאתגרי הביטחון הקריטיים עבור ישראל, בהם בלימת הפעילויות האיראניות המערערות את המצב הביטחוני בישראל ומניעת מתקפות טרור.
לפיד הסכם גרעין ביבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד