כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הממשלה אישרה את החוק הנורבגי, למרות התנגדות אגודת ישראל

גפני איים על ראשי הקואליציה: "אם החוק לא יעלה - אבטל ישיבות וועדת הכספים בנושא התקציב" • בדגל תוקפים: "אם החוק ירד מסדר היום, זה יהיה כתם שחור לאגודת ישראל" • באגודה משיבים: "מי שמפר הסכמים - שלא יטיף מוסר"

הממשלה אישרה את החוק הנורבגי, למרות התנגדות אגודת ישראל
יונתן זינדל, פלאש 90


הקרב על הנורבגי: ישיבת הממשלה שהתכנסה הצהריים (א'), אישרה פה אחד את החוק הנורווגי, למרות התנגדות 'אגודת ישראל'. למעט שר השיכון יואב גלנט שנמנע. בהמשך תתכנס גם ועדת השרים לענייני חקיקה הצפויה לאשר את החוק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבוקר הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לראשי הקואליציה, כי במידה והחוק יוסר מסדר היום - הוא יבטל ישיבות בועדה בנושא התקציב.

מהבית היהודי נמסר: "מפלגת הבית היהודי מברכת הישג נוסף למפלגה - אותו דרשנו בהסכמים הקואליציוניים: העברתו של החוק הנורווגי, אשר יאפשר לסיעות הקואליציה לחזק את פעילותן הפרלמנטרית בכנסת ויכניס למשכן חברים פעילים וראויים."

הבוקר עלו נציגי דגל התורה היו"ר ח"כ גפני, ח"כ אורי מקלב והמזכ"ל יעקב אשר להתייעצות חירום בבית הגראי"ל שטיינמן בעקבות המשבר, לקראת ההצבעה.

כזכור, נציגי 'אגודת ישראל' פנו לראשי הקואליציה בשבוע שעבר והודיעו כי יתנגדו לחוק. ההתנגדות של 'אגודת ישראל' נועדה להפעיל לחץ על 'דגל התורה' בניסיון לאלץ את ח"כ משה גפני להסיר את המועמדות שהגיש לחברות בוועדה למינוי דיינים, שהבחירות אליה יתקיימו ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת.

גורמים ב'דגל התורה' תוקפים הבוקר ואומרים כי "אם החוק ירד היום מסדר היום, זה יהיה כתם שחור לאגודת ישראל שפוגעת ביהדות החרדית בכך שמונעת הוספת נציג ציבור נוסף בכנסת, דבר שכ"כ נצרך בימים אלו".

לעומת זאת גורם ב'אגודת ישראל' אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מי שמפר הסכמים כמו 'דגל התורה' בעניין הועדה למינוי דיינים, שלא יטיף לנו מוסר. לדגל התורה קיימת אפשרות להסיר את המועמדות לוועדה למינוי דיינים, ולסיים את הסאגה".
גפני ליצמן אגודה דגל נורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד