כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פנייה ליועהמ"ש: טפל בשחיתות במועצה הדתית

פרשת השחיתות במועצה הדתית בירושלים: פנייה ליועמ"ש בבקשה להשהות את יו"ר המועצה הדתית ומזכיר אגף הכשרות

ישי. צילום: יואב דודקביץ
ישי. צילום: יואב דודקביץ


החבל מתהדק: נציגי בתי הכנסת הציוניים דתיים בירושלים פנו ליועמ"ש יהודה וינשטיין, שר הדתות דוד אזולאי ופרקליט המדינה שי ניצן, בבקשה להשהות את יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי ומזכיר אגף הכשרות דוד מלכה מתפקידם - לאור החשדות העולות נגדם.

במכתב ששלח בסוף השבוע עו"ד אילן קמינצקי בשם בתי הכנסת הציוניים דתיים בירושלים, הוא דורש להשהות את ישי ומלכה מתפקידם.

במכתבו מצטט עו"ד קמינצקי את החשדות לרישום כוזב במסמכי תאגיד, העסקת מקורבים ובני משפחה ופיטורי משגיח בשל החשד שדיווח על הליקויים לרבה של ירושלים.

"בנוסף", כותב קמינצקי, "נמסר לי כי דוד מלכה ניסה להיכנס בכוח ללשכת רב העיר ירושלים- הרב אריה שטרן וזאת ללא הסכמתו של רב העיר שלא יכל לקבלו באותה העת".

קמינצקי מפרט בהמשך כי בשבוע שעבר אף "נעלמו מלשכת הרב אריה שטרן רשימת משגיחי הכשרות אשר היה בה כדי להעיד על אי סדרים בהתנהלות המועצה הדתית. דומני שבנסיבות אלו ולאור הטענות החמורות כנגד יו"ר המועצה הדתית ומזכיר אגף הכשרות אין מנוס מחקירה בנושא והשעייתם המיידית מתפקידם".

כזכור, דוד מלכה מסר ל'בחדרי חרדים': "באשר להופעתי או אי הופעתי בסניף מגה טענתי את אשר יש לי לטעון בפני הרה"ג שטרן שליט"א וזימנו את עובדי הסניף לפגישה בלשכתו לברור הטענות. לאחר שהוכחתי לגר"א שטרן כי עוזרו, אבינועם קוטשר, בדה ושתל שם משגיח שלא קיים בשביל שייראה כאילו אני מנסה להסתיר את העובדה שאני משגיח במגה, הרב שטרן קרא לי לחדרו על מנת שאחתום על תעודת כשרות. העוזר חסם את הדלת בגופו, עיקם את ידי שהושטה לידית והדף אותי בחזקה אל מחוץ ללשכה עד אשר כמעט מעדתי. וכל זאת תוך כדי אלימות מילולית זולה אשר לא ראוי שתישמע מפי אדם עם כיפה ופאות, וכל שכן לא בלשכתו של רבה הראשי של ירושלים הגר"א שטרן שליט"א. לאחר האירוע הנ"ל הרב קרא לי לחדרו וחתם על התעודה. הודעתי לרב שליט"א שמפאת כבודו אני נמנע מהגשת תלונה כלפי עובד ציבור בעת מילוי תפקידו והרב העריך זאת מאד".
ישי מועצה דתית ירושלים שחיתות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד