כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליברמן נוקם בליצמן: ישראל ביתנו תתמוך בחוק הנורבגי

האם ליצמן ואייכלר משלמים על תמיכת גור ובעלזא בברקת נגד משה ליאון, מועמדו של ליברמן? • 'ישראל ביתנו' הודיעה כי תתמוך יחד עם הקואליציה בחוק הנורבגי • תגובת ליצמן: התחייבות ראשי הסיעות לא לקדם את החוק ללא הסכמתו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


למרות התנגדות אגודת ישראל לחוק הוורבגי, בשל הסכסוך הפנימי ביהדות התורה על תפקיד החבר בוועדה למינוי דיינים, מסתמן רוב לחוק שיובא מחר (ב) להצבעה בכנסת, לאחר שישראל ביתנו הודיעה כי תתמוך בחוק.

בסיעת ישראל ביתנו מסרו לבחדרי חרדים כי ״אנו תומכים בקידום החוק; ישראל ביתנו תומכת לאורך שנים ארוכות בחקיקת החוק הנורבגי כחלק מן התפיסה של המפלגה הדוגלת בהגברת המשילות. גם לפני הבחירות אמרנו שנקדם חוק כזה״.

כזכור, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי אגודת ישראל מתנגדת לחוק הנוורבגי בעקבות הגשת המועמדות של ח"כ משה גפני לתפקיד חבר בועדה למינוי דיינים - לאחר שח"כ ישראל אייכלר הגיש כבר מועמדות. למרות זאת אישרה הממשלה הבוקר את החוק לאחר איומים ששיגר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לראשי הקואליציה - כי יבטל ישיבות תקציב בועדת הכספים אם החוק לא יעלה.

הערכות הן כי התמיכה של ליברמן באה כנקמה בליצמן ואייכלר על תמיכתם בראש העיר ירושלים ניר ברקת בבחירות האחרונות, כנגד מועמדו של ליברמן משה ליאון שהפסיד.

עם זאת, ליצמן לא נשאר חייב: ראשי סיעות הקואליציה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים משה כחלון, נפתלי בנט ואריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן - נפגשו הצהריים לאחר ישיבת הממשלה וסיכמו כי החוק הנורבגי לא יקודם כל עוד לא יקבלו את אישורו של סגן השר יעקב ליצמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי החוק עלה הבוקר לממשלה לאחר תיאום בין ליצמן לשר דרעי כי החוק יקודם בתיאום מראש עמו. בפגישה הודיעו השרים כחלון, בנט ודרעי כי יתמכו במועמד של ליצמן לחברות בועדה למינוי דיינים.

יצויין כי בהחלטת הממשלה מופיע כי החוק יובא לכנסת רק לאחר הסכמה קואליציונית. הערכות הן כי קיים קושי להעלות את החוק השבוע - בעקבות התנגדות ליצמן.
ליצמן ליברמן נורבגי חוק תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד