כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם תנובה מטעה ב-20% עד 45% במשקל גביעי הקוטג'?

הגולש אורן יצחקיאן הדגים והראה כיצד גביעי קוטג' של תנובה מכילים פחות - ולעתים הרבה פחות - מכפי שכתוב על האריזה • יותר מרבע מיליון ישראלים כבר צפו תוך יממה בלבד • תנובה: "בדקנו - והכל יצא תקין"

האם תנובה מטעה ב-20% עד 45% במשקל גביעי הקוטג'?


מהי תכולת הקוטג' במארזים? בעמוד הפייסבוק "ישראלים מתאחדים נגד השיטה", העלה גולש סרטון שבו הוא שוקל גביעי קוטג' קטנים (המכילים לפי האריזה, 125 גרם) שלא תואמים לטענתו באופן עקבי את המשקל שרשום עליהם.

בסרטון, בו צפו ביממה האחרונה יותר מרבע מיליון ישראלים, מדגים הגולש אורן יצחקיאן ראשית את אמינות המשקל שבו הוא משתמש באמצעות שקילת מוצרים אחרים – קמח סוכר וכו'. לאחר מכן הוא מראה את הסוגיה של משקלי מארזי הקוטג'.

יצחקיאן בדק מספר גביעי קוטג' מיני ובכל פעם קיבל תוצאה אחרת באשר למשקל המוצר: בפעם אחת הראה המשקל תוצאה כי המוצר שוקל 100 גרם – 25 גרם פחות מהתכולה המוצהרת על האריזה, בפעם אחרת דובר על משקל של 85 גרם - 40 גרם פחות (!) – כאן אף הדגים כי מדובר במוצר חדש כאשר פתח לעיני המצלמה את המוצר.

אריזה נוספת שנשקלה הראתה תכולה של 109 גרם.

יצחקי: צריך לעשות שינוי"
"אשמח שעוד אנשים ישתפו ואולי ככה נמנע מחברות גדולות לעשות רווח על חשבוננו", סיכם יצחק את הסרטון שכאמור זכה לתהודה רחבה ברשת. בשיחה עם "גלובס" הוא אומר: "הפסקנו בשלב כלשהו לקנות קוטג' 250 גרם כי תמיד היינו מסתכלים רק בחצי והחצי שנותר לא התאים. החלטנו לעבור לקוטג' אישי. מדי יום אחר הצהריים אני מאכיל את הילדה שלי, שהיא בת שנה וארבעה חודשים, לאכול קוטג'. התחלתי להרגיש שהכמות היא לא הכמות שהייתה אז לקחתי משקל ביתי ושקלתי את המוצר.

"גיליתי שהמשקל נמוך יותר מה שמצוין. כיוון שהאריזה הייתה כבר פתוחה, החלטתי להתחיל לעקוב אחרי זה. שמתי לב שהמקרה חוזר על עצמו ובכל פעם התחלתי לשקול וכל קוטג' שבו נמצא פער - שמרתי במקרר. בשבת הצטברו לי ארבעה קוטג'ים והתחלתי למדוד את הכמות בכל אחד מהארבעה כדי שהבדיקה תהיה אמינה. קודם לכן שקלתי ק"ג קמח או אבקת אפיה 10 גרם, וידאתי שהמכשיר המדידה מדויק וכך ראיתי שאכן הקמח ואבקת האפיה שקלו בדיוק כפי שהיה מצוין על האריזה. שיתפתי בפייסבוק ולא חשבתי שיקרה עם זה משהו.

"בתנובה טענו שהמקרה נקודתי. אני לא יכול לומר אם הם בדקו או לא את המערכות שלהם אבל שאלתי אותם היום איך הם הספיקו לעשות את בדיקת המערכות שלהם כשרק אתמול יצאה שבת. היום אספתי 7-8 קוטג'ים מכל מיני מקומות ולא מדובר במקרה נקודתי כי הקוטג'ים שקניתי היו עם תאריכי תפוגה שונים ולכן יש להניח שמדובר בעניין סדרתי ולא במקרה נקודתי".

לדברי יצחקי, בבדיקות שערך כל האריזות שבהן נטען כי הקוטג' מכיל 125 גרם, שקלו משלקים שונים שנעו מ- 86 גרם עד 109 גרם - פער של עד 45%.

"היום קניתי בשופרסל ביהוד את כל המוצרים שהיו על המדף ובכולם היה 20% פחות מהכמות שצוינה. קניתי את כל מה שהיה על המדף שם ואני שואל את עצמי כמה אם כן מוצרים כאלה יצאו לשטח?", הוא אומר.

יצחקי רוצה להאמין שהוא עושה שינוי מערכתי: "צריך לעשות שינוי. לא להתקשר לשירות לקוחות ולצפות שיפצו אותם בקוטג'. זה פתרון נקודתי. אישה קשישה שיכולה להרשות לעצמה רק את הקוטג' שעולה 2 שקל, תפתח אותו ולא תרוץ להתלונן. אני רוצה לדעת שעשיתי שינוי שמערכות בדיקה ובקרה בסדר הגודל של תנובה יהיו מספיק אמינות כמו שאני במקצוע שלי כמהנדס חומרה, שולח מוצרים אחרי שבדקתי אותם כיאות. אני רוצה לוודא שאם מקרה כזה קורה, תנובה תפצה כל משפחה בישראל בקוטג' אחד הביתה. זה יראה שהם מבינים את המעשה שנעשה ושהציבור ירגיש שאם הוא קנה מוצר כזה, הוא קיבל את הפיצוי המגיע לו".

תנובה: בדקנו, הכל תקין
מתנובה נמסר בתגובה: "אתמול בערב עם צאת השבת ערכנו בדיקות על שורה של מוצרים מאצוות שיצאו למרכולים לאחרונה ונשמרים אצלנו לצורכי ביקורת. על פי בדיקות אלה ועל-פי דוחות שקילה מהחודש האחרון ממפעל הייצור, משקל הקוטג' באריזה אישית תקין ועומד על 125 גרם. התייחסנו אתמול לנושא גם בעמוד הפייסבוק שלנו.

"תנובה מבצעת בדיקות בקרת איכות קפדניות לפני יציאת המוצרים מן המחלבה המוודאות, בין היתר, את משקל מוצרינו. אנו מודים לצרכן שהפנה את תשומת ליבנו ונעמוד עמו בקשר על-מנת לבדוק את פרטי המקרה".
תנובה קוטג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד