י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ירושלים: חילונים וחרדים בדיון על קרית יובל

בהשתתפות נציגי מועצה חרדים וחילונים, התקיים דיון משותף על עתידה של שכונת קריית יובל וסוגיית גני הילדים

ירושלים: חילונים וחרדים בדיון על קרית יובל


אמש (מוצ"ש) התקיים מפגש מיוחד בהשתתפות שני סגני ראש העיר ירושלים, חילוני וחרדי. במטרה להכיר טוב יותר את האנשים בשטח ולהבין לעומק את הצרכים והמניעים של הצדדים בשכונת קריית יובל.

בשעה 22:00 התכנסה קבוצת חרדים וחילונים במכון כרם שבמרכז העיר ירושלים. ביניהם, עופר ברקוביץ' סגן ראש העיר מטעם תנועת התעוררות ויצחק פינדרוס מטעם יהדות התורה. ביוזמתה של עמותת פלוגתא, ששמה לה למטרה להביא מחלוקות ציבוריות לשולחן הדיונים מתוך אמונה שבכך נעוץ תחילת הפתרון.

כזכור, בחודש האחרון מועצת עיריית ירושלים סוערת, בעקבות אישור גנים חרדים לשימוש חורג בשכונת קריית יובל. המאבק על צביונה של קריית יובל הינו מאבק ארוך, שאחת לכמה שנים חוזר לכותרות. אך בשבועות האחרונים נשמעו קולות חריפים יותר ויותר משני הצדדים ונוצר הכרח בהידברות ובניסיון להגיע להבנה.

את האירוע פתח אברך תושב קריית יובל בשם א' שהציג את מציאות חייו בשכונה, הוא סיפר כי לא יוצא לו להיתקל באנטגוניזם בשכונה וכי הוא מיודד עם שכניו על אף היותם אנשי שמאל משכילים. לדבריו, שכניו החילונים שמחים שהוא בשכנות איתם והוא מאמין שיחסיו עם שכניו טובים יותר מאשר אם היה גר בשכונה חרדית מובהקת.

בהמשך לדבריו דיבר סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' שהציג את הצד החילוני-פלורליסטי של הסיפור, עופר הסביר כי תושבים רבים בשכונה רואים בכניסת החרדים איום על צביונה, זאת מתוך נסיון העבר. בנוסף הדגיש כי יהיה הראשון שיתמוך בבניית גנים ובהנגשת שירותים לאוכלוסיה החרדית בעיר, אך "חשוב שהדברים יעשו מתוך תכנון וסדר ולא על חשבון אוכלוסיות אחרות".

יצחק פינדרוס הסביר כי מבחינתו ישנם 2 סוגי חרדים שעוברים לגור בשכונות חילוניות - הגולש והפולש. הגולש הוא מי שבוחר לחיות בשכונה חילונית או מעורבת למרות שיכול היה לגור באזור חרדי, והפולש שאין לו ברירה והוא נאלץ להיכנס לאזורים חילוניים. לדבריו, הסיבה שכיום חרדים מתגוררים בשכונות חילוניות היא לרוב מלית ברירה.

הדיון הסוער נמשך כאשר המשתתפים התפצלו למעגלי שיח בהם ליבנו את הדברים ובשני הצדדים הגיעו לתובנות חדשות.

האם ממפגש זה יגיע הפתרון לבעיית צביונה של ירושלים? כנראה שלא. אך אין ספק כי מדובר בצעד חיובי.
מאבק קרית יובל דיון פינדרוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד