י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחר: הילולת 'צדיק המזוזות' הגר"מ בן טוב זצ"ל

רבים צפויים לעלות לקברו - שם תיערך חנוכת הבית לאוהל שהוקם על ציונו ובנייתו נשלמה לאחרונה

מחר: הילולת 'צדיק המזוזות' הגר"מ בן טוב זצ"ל


חמש שנים לאחר הסתלקותו של צדיק המזוזות, הרה"צ רבי משה בן טוב, עליו אמר הגרב"צ אבא שאול זצ"ל בשעתו "אני סמוך ובטוח שמעולם לא פגם בקדושתו" - תתקיים מחר ההילולא לזכרו.

בנו וממשיך דרכו הרה"ג שמעון בן טוב, מספר על השעות הרבות שבהן השקיע בתפילות ובלימוד תורת הנסתר ועל המאמץ הגדול לשמר את מוסדות "דור ודור" שהקים כדי שתרבה התורה והטהרה בעם ישראל.

הילולת 'צדיק המזוזות', תעמוד בסימן חנוכת הבית לאוהל על ציונו שבנייתו הסתיימה בימים אלה. "וכבוד עשו לו במותו - מלמד שהושיבו ישיבה על קברו". וביאר רש"י: ישיבה של תלמידים לעסוק שם בתורה. דומה שאין מצבת זיכרון ההולמת יותר את דמותו הנשגבה של הצדיק זצ"ל, מאשר הקמת כולל של אברכים מצוינים, על ציונו, עוסקים בתורה כחזון חייו וכשאיפתו כל הימים, להרבות תורה וקדושה וטהרה בעם ישראל.

קשה לתאר את גודל אהבת התורה של הצדיק הרב משה בן טוב והערכתו ללומדיה. הרב החזיק מכספו האישי מספר כוללי אברכים ותמך בכוללים נוספים ביד רחבה. בכל הזדמנות אמר כי הוא מסתמך על זכות התורה כדי להושיע את האנשים המגיעים אליו. "אני מקבל תרומה מהאנשים כי אני מחזיק בזה תלמידי חכמים, כדי שתהיה זכות לאותם אנשים לצאת מהצרות שהיו להם כאשר הם באו אלי".

פעם הגיע הרב לכולל שהחזיקו מוסדותיו וראה את אחד האברכים נועל נעליים קרועות. מיד, הלך לממונה על הכולל והושיט לו סכום כסף מכובד: "אני מבקש", אמר לו, "שתקנה נעליים לכל אברכי הכולל". אותו אחראי טען שדי לקנות נעליים רק לאותו אברך ואין סיבה לרכוש לכולם, אך הרב סירב מחשש שאותו אברך ייעלב ח"ו, ועמד על כך שיקנו נעליים חדשות לכולם. ולא ידעו אברכי הכולל כי זכו לנעליים חדשות בזכות הנעליים הקרועות של חברם.

שמו של 'צדיק המזוזות' המקובל הרה"ק משה בן טוב זצוק"ל התפרסם בעולם כמי שחננו הקב"ה בהשגה רוחנית מיוחדת לראות במזוזות. הוא היה רואה את כל חייהם של האנשים פרושים לפניו במזוזה. לדבריו המזוזה היא כעין ראי. "כל מה שעושים או חווים בני הבית", אמר, "משתקף במזוזה ולהפך, מזוזה פסולה" הזהיר, "עלולה לגרום לבני הבית נזקים בגוף ובנפש. וכאשר מתקנים את המזוזה או מחליפים אותה הדבר משפיע מידית לטובה, על חיי בני הבית". קדושתו ויראתו המיוחדות הקנו לו שם בחייו, והיה בבחינת "צדיק גוזר והקב"ה מקיים".
בנטוב מזוזות הילולה קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד