י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סקר ראשון מסוגו: שליש מהציבור החרדי כפופים להנהגת הגראי"ל

שליש נוספים השיבו כי המנהיג שלהם הוא 'האדמו"ר שלי', 7.6% אמרו כי נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן הוא המנהיג שלהם, 3.6% בחרו בגר"ש אוירבך, 0.8% בגאב"ד 'העדה' ו-1.4% בגר"מ מאזוז • והיכן קיים הבדל בין גברים לנשים?

הגראי''ל. צילום: שוקי לרר
הגראי''ל. צילום: שוקי לרר


"הגראי"ל שטינמן הוא המנהיג החרדי המוביל, המקובל כמנהיג רוחני על האחוזים הגבוהים ביותר במגזר החרדי, בפער ניכר על האחרים", כך עולה מסקר 'אמפיריה', חברת סקרים המתמקצעת במגזר החרדי בניהולו של האסטרטג נתי גמליאל, המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

ראוי להדגיש תחילה, כי הסקר לא ביקש חלילה לעסוק ב'דירוג' כביכול של גדולי ישראל, אלא לבחון שאלה אחת ויחידה, מי הוא המנהיג החרדי שלהכרעותיו נשמע החלק הגדול ביותר של הציבור המוגדר כיום כחרדי.

בפני 500 הנשאלים, הוצבה השאלה הבאה: מי המנהיג הרוחני שלכם?

33.3% מהמשיבים הודיעו כי הם נשמעים להנהגתו של הגראי"ל שטיינמן, 7.6% - הגר"ש כהן, 33.3% השיבו כי 'האדמו"ר שלי', (פער גדול הסתמן בין הגברים שבחרו בתשובה זו - 39.1%, ובין הנשים - 27.3% בלבד) 3.6% - הגר"ש אוירבך, 1.4% - הגר"מ מאזוז, 0.8% - גאב"ד העדה, ו-20.1% בחרו 'אחר'.

חברת אמפיריה מבצעת מחקרי שוק באמצעות שאלונים דיגיטליים, למאגר מאופיין של אלפי נסקרים חרדים מרחבי הארץ, המתוגמלים באופן שוטף על השתתפותם במחקר. הנתונים נאספים בתוכנה ייחודית הנקראת פאנל פרוייקט המדגם, שפותחה לשם כך ומיוצאים באופן אוטומטי לטבלה המציגה את הנתונים.

מאגר הנסקרים נבדק היטב ואופיין לפי פרמטרים נוקשים, המגדירים את החברה החרדית. לצורך אפיון הנשאלים נבדקו ההגדרה העצמית של כל נשאל, השתייכות קהילתית, סגנון לבוש בשבת ובחול, מקום מגורים, ועוד מגוון פרמטרים המאפיינים את הזהות החרדית.

את המחקר מוביל ד"ר איילון, פסיכולוג חוקר הפועל בתחום כבר שנים רבות ומספק שירותי מחקר למכוני הסקרים המובילים בארץ.

תאריך ביצוע הסקר: 2.7.15
הגראיל הגרש מנהיג סקר אמפיריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד