י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שיא לאינטרנט הישראלי: אקזיט ב-150 מיליון דולר

איירון סורס רוכשת את סופר סוניק ב-150 מיליון דולר • סופר סוניק פיתחה פתרונות מוניטיזציה לאפליקציות מובייל וגייסה עד היום 23.2 מיליון דולר • איירון סורס מספקת תוכנה להפצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות

  • ד' אב התשע"ה
תומר בר זאב מנכ"ל ironSource. צילום: איל יצהר
תומר בר זאב מנכ"ל ironSource. צילום: איל יצהר


האקזיטים הישראלים לא מפסיקים: הערב נודע כי חברת IronSource הישראלית בדרך לרכוש את חברת Supersonic הישראלית גם כן. סכום העסקה צפוי לעמוד על כ-150 מיליון דולר, כשחלק ממנו יתבסס על מניות של איירון סורס והשאר במזומן.

חברת Supersonic, שפיתחה פתרונות מוניטיזציה לאפליקציות מובייל, גייסה עד היום 23.2 מיליון דולר, כשבין המשקיעים המובילים אפשר למנות את אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בסין, SAIF Partners, לצד השותפים בקרן ההון סיכון הישראלית 83North, כשהיו קודם חלק מגריילוק ישראל. החברה הוקמה ב-2008 על-ידי ניסים רומנו, גיל שוהם ואריק צ'רניאק.

בין המשקיעים הראשונים בסופרסוניק אפשר למנות את אנשי הפרסום ראובן אדלר ואייל חומסקי ממשרד הפרסום המוביל שקרוי על שמם, אדלר חומסקי. אלדר וחומסקי צפויים לרשום אקזיט נאה עבור מניותיהם בחברה.

איירון סורס הוקמה ב-2009 על-ידי המנכ"ל תומר בר-זאב והאחים איתי, רועי ואייל מילרד והחלה את דרכה כספקית תוכנה להפצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות.

בהמשך הדרך הפכה איירון סורס לאחת השותפות הגדולות של גוגל, ובין השאר נעזרה בשירותיה גם חברת בבילון וזאת בכדי להפיץ את תוכנת התרגום שלה ותוכנות חינמיות אחרות בתחומי האבטחה, תשתיות המחשוב והמשחקים. איירון סורס גם פיתחה פלטפורמה לעולם האפליקציות, שמספקת פתרון להפצה, התקנה ומוניטיזציה. החברה מטפלת במעלה מ-7 מיליון התקנות ביום עם מעל ל-70 אלף אפליקציות מובייל. באיירון סורס מועסקים כ-500 עובדים במשרדי החברה בתל-אביב, בייג'ין, סן פרנסיסקו וניו-יורק.

איירון סירוס ביצעה סבב גיוס אחד בלבד, כשבספטמבר אשתקד גייסה 105 מיליון דולר בהובלת קרן Disrupt-ive של היזם והאנג'ל טל ברנח, לצד שורה של משקיעים אמריקאיים, בהם לן בלווטניק דרך חברת Access Industries.

בראיון שהעניק בר-זאב ל"גלובס" בנובמבר אשתקד, עם היבחרה של החברה למקום השני ברשימת החברות המבטיחות, הוא אמר כי "לפני הסיבוב החזקנו 85% מהחברה ו-15% האחרים היו בידי כרמל ונצ'רס שרכשו מניות מהמייסדים. אחרי הסיבוב, שבו נכנסו כ-13 משקיעים, נשארנו עם 73%".

באשר לגיוס האחרון, הוסיף בר-זאב ואמר כי "הגיוס החדש יאפשר לנו לחזק את הדומיננטיות שלנו בשוק כדי באמת להשפיע על התעשייה ולחולל מהפכה בדרך בה כולנו מורידים אפליקציות ומשתמשים בהן. אנו מאוד גאים לצרף את אקסס כשותפה אסטרטגית של איירון סורס וכבר רואים ערך עצום משיתוף הפעולה ההדוק".

עבור איירון סורס, לא מדובר בפעם הראשונה שהיא רוכשת סטארט=אפ ישראלי. בספטמבר אשתקד היא רכשה את יצרנית המשחקים Upopa, שהוקמה כשנה קודם לכן. סכום העסקה לא פורסם וכן לא קיים מידע כמה כסף גייסה החברה הצעירה, כך שניתן להעריך שהעסקה נסגרה לפי היקף של מיליוני דולרים בודדים. רכישות נוספות שאפשר למנות לאורך הדרך הן AfterDownload, DealPly ו-ClickMeIn. הרכישות, בהיקפים לא משמעותיים, נועדו לגוון את הפורטפוליו ובר זאב מספר שהיזמים של כל החברות נשארו באיירון סורס.

"חמש מתוך חמש העסקאות שעשינו הצליחו כי ידענו להתאים את ה-DNA של החברה הנרכשת ל-DNA שלנו. היום פיתחנו יכולת ומתודולוגיה לביצוע רכישות. כשאתה רוכש חברה ישראלית, אגב, הדברים יותר קלים בדרך כלל. קל יותר לדעת במקרה כזה אם המיזוג יעבוד או לא כי בדרך זו או אחרת אתה מכיר את האנשים", אמר המנכ"ל תומר בר-זאב בראיון ל"גלובס".

על-פי הערכות, את 2014 סיימה איירון סורס עם הכנסות של כ-265 מיליון דולר ורווחים של 65 מיליון דולר.
עסקה ישראל סוניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד