כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סלע המחלוקת: האם לוותר על התקציבים רטרואקטיבית?

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס היום אחרי הצהריים להכריע כיצד ינהגו חברי הכנסת במשבר התקציב מול נתניהו • המחלוקת: ראש הממשלה והאוצר דורשים שהקצבאות יועברו מרגע אישור התקציב, ולא מחתימת ההסכם הקואליצוני כפי שהובטח • ההבדל: חמישה חודשים

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. צילום: אלי סגל
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. צילום: אלי סגל


משבר התקציב: מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תתכנס אחה"צ (ב') בבית ועד הפועל של 'אגודת ישראל' ברחוב שומרי הכותל בירושלים, זאת בעקבות חוסר ההסכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי משרד האוצר סביב ההסכם הקואליציוני, על תקציבי הישיבות וקצבאות הילדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סלע המחלוקת נוגע לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו למפלגות החרדיות לוותר על התקציבים (קצבאות ילדים ותקציבי הישיבות) שהובטחו רטרואקטיבית. המשמעות: להחיל את הקצבאות רק מרגע העברת התקציב ולא מרגע חתימת ההסכם הקואליציוני כפי שסוכם מראש, ובכך הפסידו האזרחים קצבאות של קרוב לחמישה חודשים.

מועצת גדולי התורה צפויה להכריע היום לחברי הכנסת כיצד לפעול - האם להתעקש על הסיכום בהסכם הקואליציוני ולדרוש את התקציבים שהובטחו, או לא לעשות משבר על הנושא הזה.

כזכור, במוצ"ש נפגשו בלשכת ראש הממשלה שר הכלכלה אריה דרעי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ולא הגיעו להסכמה.

יצוין כי אמש פורסם ב'בחדרי חרדים' כי ישיבת מועצת גדולי התורה הוקדמה לשעה 16:00, בכדי לאפשר לחברי הכנסת לשוב לכנסת ולהשתתף בהצבעות האי אמון של האופוזיציה.
תקציבים המועצת אגודה הסכם קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד