י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשד: אלבר הציגה מסמכים כוזבים למכס

שלושה בכירים בחברת אלבר נעצרו במסגרת החקירה נגד החברה בחשד להתחמקות מתשלום מס של 25 מיליון ש"ח

צילום ארכיון: דוד זר
צילום ארכיון: דוד זר


שופטת בית משפט השלום בחיפה, איילה הוך, קיבלה את בקשת רשות המסים והורתה על שחרורם בערבות תוך קביעת תנאים מגבילים של אלי אלעזרא, יו"ר דירקטוריון חברת אלבר, אורן אלעזרא, מנכ"ל החברה ואירית פרנקו, סמנכ"לית הכספים של החברה. השלושה הובאו הבוקר (ב) לבית המשפט במסגרת חקירה שמנוהלת במחלקת החקירות מכס ומע"מ חיפה בשיתוף עם בית מכס מרכז, כנגד חברת 'אלבר ניהול ציי רכב' בחשד לביצוע עבירות מסוג פשע על פקודת המכס, פקודת הייבוא והייצוא, חוק מס קנייה וחוק איסור הלבנת הון.

בהתאם לבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט, חברת אלבר החלה בחודש אפריל 2014 בביצוע היבוא מקביל של רכבים מארה"ב מתוצרת הונדה, טויוטה ולקסוס. על פי החשד, החברה רכשה את הרכבים מדילרים שונים בארה"ב ולא מסוכן מורשה. על מנת לעקוף עובדה זו, החברה הציגה לרשויות בישראל מסמכים כוזבים ו/או מזויפים של חברה אמריקאית העוסקת במסחר בכלי רכב והעומדת בקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת היתר ייבוא מקביל, אך בפועל חברה זו לא ביצעה, לפי החשד, כל פעילות עסקית מול החברה. לפי החשד, יובאו על ידי חברת אלבר בדרך זו כ-1,500 רכבים שיבואם נאמד בכ-150 מיליון ₪.

בנוסף, על פי החשד החברה ביצעה הנמכות בערך הרכבים שיובאו ובכך התחמקה מתשלום מסי ייבוא בהיקף של כ-25 מיליון ₪.

אתמול ביצעו חוקרי הרשות חיפושים במשרדי החברה, במסגרתם נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב המחזקים את החשדות כנגד החברה והמעורבים. בתום החיפוש, עוכבו לחקירה בכירים בחברה ובהם שלושת החשודים שהובאו היום לבית המשפט.

במחלקת החקירות מכס ומע"מ חיפה התנהלה חקירה סמויה בעניין היבוא המקביל שמבצעת חברת אלבר לישראל. ביום חמישי, ה-16 ביוני, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שני מעורבים, ובהם בכיר לשעבר בחברה.

לאור ריבוי המעורבים שטרם נחקרו ומחשש לשיבוש הליכי החקירה, ביקשה הרשות מבית המשפט להטיל איסור פרסום על כולל על הפרשה, החקירה והמעורבים בה. אמש, עם התפתחות החקירה, ולאחר חקירת מעורבים ועדים רבים, פחת החשש לשיבוש הליכי חקירה. מאחר ומדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה ומכאן החשיבות של פרסומה של החקירה לציבור, פנתה הרשות לבית המשפט בבקשה להתיר את הפרסום, שאישר את בקשתה.
אלבר מס בכירים רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד