י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

לפיד: "הטעויות של נתניהו רודפות אותנו"

יו"ר יש עתיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה להסכם המעצמות עם איראן, ותקף את ראש הממשלה על ניהול מדיניות החוץ

לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ח"כ יאיר לפיד פתח את ישיבת סיעת 'יש עתיד' היום (ב) בכנסת על רקע ההצבעה הצפויה במועצת הביטחון של האו"ם על הסכם הגרעין עם איראן, ותקף: "נתניהו טוען שהוא לא טעה בכלום. הוא לא עשה אף טעות. אדוני ראש הממשלה, יש הסכם גרוע, אף אחד לא מוכן להתחשב בעמדתה של ישראל, ואתה לא עשית אף טעות? אין מה לבדוק? אין מה לחקור?"

"מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע היום ולאשר את הסכם הגרעין עם איראן. ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת, כולם יצביעו על הסכם רע, שמסכן את בטחונה של ישראל ומסכן את בטחון העולם. גם בהצבעה הזו קולה של ישראל לא יישמע. האינטרסים הישראלים לא יהיו על השולחן. זה רגע השפל הגדול ביותר של מדיניות החוץ הישראלית מקום המדינה, ונתניהו טוען שהוא לא טעה בכלום. הוא לא עשה אף טעות. אדוני ראש הממשלה, יש הסכם גרוע, אף אחד לא מוכן להתחשב בעמדתה של ישראל, ואתה לא עשית אף טעות? אין מה לבדוק? אין מה לחקור? כל מה שעשית היה מושלם? בוא נבחן רגע את הטענה שלא עשית אף טעות למול הרגע הקריטי הזה בתולדות המדינה:

"כי מול הרגע הקריטי הזה אין משרד חוץ מתפקד. פירקו אותו וחילקו את הסמכויות שלו בין ששה שרים. אף אחד לא יודע מהי המדיניות, או מי אמור להוביל אותה.

"מול הרגע הזה בבית הלבן לא מוכנים לדבר עם השגריר בוושינגטון, מפני שהוא הפך את עצמו לאויבה של המפלגה הדמוקרטית, וראש הממשלה הפך את עצמו לשליח של המפלגה הרפובליקנית ועוזר לה לנגח את הבית הלבן. שוב ושוב נתניהו מתערב בפוליטיקה הפנימית בארצות הברית למרות שאין מי שלא אמר לו שזו טעות חמורה.

"מול הרגע הזה יש לנו באו"ם שגריר מוכשר, רון פרושאור, שאמור לסיים תפקיד בחודש הבא, אבל אף אחד לא יודע מי יחליף אותו, כי כל דבר דוחים לרגע האחרון. על השולחן יש הצעות להקמה חד צדדית של מדינה פלשתינית, אבל השגריר לא יודע אם הוא יחזור הביתה או לא. במקום שימנו לתפקיד את האיש הכי מוכשר בשירות החוץ, שני עסקני ליכוד רבים על התפקיד. כי נתניהו מעדיף שוב פוליטיקה קטנה על טובת המדינה.

"מול הרגע הזה ראש הממשלה מסרב לדון עם האמריקאים על חבילת הסיוע הביטחוני. שר ההגנה האמריקאי, אש קרטר, הגיע היום לארץ, ונתניהו מודיע לו שהוא לא מעוניין לדון איתו על הסיוע. זו לא הדרך לנהוג בידידים. מערכת הביטחון זקוקה לחבילה הזו. צה"ל זקוק לה. וראש הממשלה לא מוכן להקשיב בנושא לגורמים הביטחוניים בישראל שאומרים לו שדווקא מול האיום האיראני יש בחבילת הסיוע את המטוסים שאנחנו צריכים, את החימוש המתקדם שיצעיד את הצבא קדימה, את היכולות הטכנולוגיות שייצרו לנו את היתרון האיכותי. להציג את העמדה הישראלית מותר, לפגוע בשיח הביטחוני עם ארצות הברית אסור באיסור חמור.

"והטעות הגדולה ביותר היא שביום שלישי העולם – ובעיקר העולם הערבי - גילה שארצות הברית הפסיקה להקשיב לישראל. זה מסוכן, וזה מחלחל. אם לא נבחן את עצמנו, אם לא נראה מה לא עבד, איך נוכל לשפר את המצב? לא אנחנו רודפים את נתניהו, הטעויות של נתניהו רודפות אותנו. אנחנו זקוקים לגישה חדשה. אנחנו זקוקים למדיניות חוץ אחרת. אנחנו צריכים לעבור מההנהגה של העבר להנהגה של העתיד".
ארצות הברית לפיד איראן סיוע ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד