י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית שמש: נתפסו כ-8,000 ביצים מוברחות

עירנותה של תושבת בית שמש, הביאה ללכידת אלפי ביצים מוברחות, שנשמרו ללא קירור ותנאים מתאימים

בית שמש: נתפסו כ-8,000 ביצים מוברחות
משרד החקלאות ופיתוח הכפר


ערנותם של אזרחים הביאה לתפיסה של כ-8,000 ביצים מוברחות אשר נשאו חותמות מזויפות ביממה האחרונה. תושבת בית שמש הייתה עדה לאדם הפורק מרכבו הפרטי תבניות ביצים ומכניס אותן לבניין משותף בעיר. הרכב, אשר אינו מותאם להובלת מזון, היה לא מקורר וגם הביצים נפרקו בבניין בחדר המדרגות, במקום ללא קירור. האישה הזעיקה למקום את מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, אשר הגיעו למקום.

ואכן, העדות הייתה מדויקת, מפקחי המשרד מצאו במקום כ-1,000 ביצים בחדר מדרגות בבניין משותף בבית שמש. הביצים כוסו ביריעת פלסטיק, ואוחסנו ללא קירור. ניכר כי החשוד התכוון למכור אותן "מדלת לדלת" ברחבי העיר. בבחינה מקרוב של הביצים נראו עליהן חותמות מזויפות של מכון מיון לא קיים.

בעוד העדות מבית שמש מגיעה, שתי עדויות נוספות מגיעות למוקד משרד החקלאות ופיתוח הכפר במקביל על אותה שיטת פעולה גם בערים מודיעין וירושלים. בשתיהן שני אנשים פרקו מרכב פרטי תבניות ביצים לתוך בנייני מגורים. סך הכל, נתפסו במהלך יממה אחד 7,590 ביצים באותה שיטה.

כנגד החשודים נפתחה חקירה. הביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר.

רואי קליגר, מנהל יחידת האכיפה והחקירות המרכזית במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסר: "פרסום פעילות מפקחי המשרד באמצעי התקשורת, מביאה למודעות וערנות בקרב הציבור. האירועים המדוברים הינם תולדה של ערנותם של תושבים, אשר זיהו במהלך יום חם טיפוסי לחודש יולי, בטמפרטורה של מעל 30 מעלות, אדם פורק תבניות ביצים מרכב פרטי, המוביל ביצים ללא קירור. בעקבות זאת, הזעיקו האזרחים הערניים את מפקחי המשרד למקום, אשר גילו את הביצים המוברחות".

משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר




ביצים לכידה בית שמש הברחה חקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד