כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החלטות המועצת: לא מוותרים על התקציבים, ותומכים באייכלר עד הסוף

מועצת גדולי התורה של 'אגודה' התכנסה • האדמו"רים מויז'ניץ השתתפו באמצעות שיחת טלפון מחו"ל • בהחלטות: לא מוותרים על השלמת הקצבאות באופן רטרואקטיבי, ותומכים בחוק הנורבגי רק אם אייכלר יהיה המועמד לוועדה לבחירת דיינים

האדמו"ר מבעלזא מגיע. צילום: א.מ.ש
האדמו"ר מבעלזא מגיע. צילום: א.מ.ש


בבית וועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים, התכנסה היום (ב) מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בפעם השנייה בתוך חודש, בהשתתפות האדמו"רים חברי המועצת יחד עם המזכיר הרב מרדכי שטרן וחברי הכנסת של התנועה - סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, יו"ר הסיעה מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר.

ישיבת מועצת גדולי התורה שנקראה בדחיפות ביממה האחרונה, עסקה ‏בבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות לוותר על התקציבים (קצבאות ילדים ותקציבי הישיבות) שהובטחו רטרואקטיבית. המשמעות: להחיל את הקצבאות רק מרגע העברת התקציב ולא מרגע חתימת ההסכם הקואליציוני - כפי שסוכם מראש במשא ומתן, ובכך יפסידו האזרחים קצבאות של קרוב לחמישה חודשים.

חברי מועצת גדולי התורה התכנסו לנוכח דרישת האדמו"ר מגור לכנס אותה ולהכריע בסוגייה זו. ה'מועצת' קיבלה החלטה שלא לוותר בנושא על תוספת רטרואקטיבית של הקצבאות.

עוד בהחלטות: תמיכה בלתי מסוייגת במועמדותו של ח"כ ישראל אייכלר כנציג לוועדה למינוי דיינים, והתניית התמיכה בחוק הנורבגי בכך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכינוס המועצת דנו האדמו"רים גם על עצרת ענק שתזהיר מפני פגעי הטכנולוגיה‏ וההשלכות ההרסניות של אותם אלו שמשתמשים במכשירים לא כשרים.

כזכור, בישיבת המועצת הקודמת דנו האדמו"רים בפגעי הטכנולוגיה והמועצת פרסמה שורת הוראות ותקנות בנושא, חלקן בקשר לקבלת תלמידים למוסדות ועל צורת ההשתמשות בכלים הלא כשרים.

במועצת גדולי התורה השתתפו האדמו"רים מגור, בעלזא. צאנז, סלונים, באיאן, סאדיגורה, ביאלא ומודז'יץ. האדמו"רים האחים מויז'ניץ השוהים למנוחה בבריטניה ושוויץ השתתפו באמצעות שיחה טלפונית ממקום שהותם.

בעקבות כינוס המועצת בוטלה ישיבת הסיעה בכנסת, וכן ישיבת המועצת הוקדמה לשעה 16:00, כדי שהח"כים יוכלו להשתתף בהצבעות האי אמון הצפויות היום בכנסת.

צפו באדמו"רים ובח"כים מגיעים. צילום: קובי הר צבי






























מועצת נתניהו ישיבה סיעה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד