י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הראשל"צ ביקש מהשר: "תמנה 30 רבני ערים" • צפו

ראשי מועצות דתיות התכנסו ל'יום עיון' ביבנה במעמד הגר"י יוסף ושר הדתות דוד אזולאי • תיעוד וסיקור

הראשל"צ ביקש מהשר: "תמנה 30 רבני ערים" • צפו


כנס מרשים ומיוחד של חבר המועצות הדתית בנושא: "בקרה ומינהל תקין במועצות הדתיות", התקיים בעיר יבנה בראשותו של יו"ר המועה"ד הרב יצחק מוסאי, בו השתתפו ראשי מועצות דתיות מכל הארץ ובמעמד הגר"י יוסף הרב הראשי לישראל, השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי המרא דאתרא הרה"ג רבי דוד אבוחצירא, מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס וצוות הסגל הבכיר של המשרד.

הגר"י יוסף בירך את השר לשירותי הדת הרב דוד אזולאי וחיזק את ידיו על כל פעלו ומרצו בכל נושא חיזוק וביצור הדת, תחום בו הוא עושה עבודת קודש יחד עם ראשי המועצות הדתיות המסורים בכל הארץ.

בדבריו פנה לראשי המועצות הדתיות, "אתם ממונים על שירותי הדת בישראל אתם שלוחי רבנן, עבודתכם חשובה לאין ערוך אתם עושים עבודת קודש של ממש, תפקידכם לתת את השירות לעם במאור פנים ובשמחה, באים אליכם בנושאים שונים נישואין כשרות ולהבדיל ח"ק לעשות הכל בשמחה ובנחת וכך לקרבם שיאהבו את הרבנות והמועצה הדתית, בנו לכאן לחזק ולעודד אותכם ובעיקר תחזקו את שיעורי התורה ולומדי התורה בכל עיר ועיר. כמה שיש יותר תורה בעיר זה מחזק חשוב לכבד את הרבנים ולעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא".



"אני קורא בהזדמנות זו לשר הדתות שהוא פעיל ונמרץ והוא בן תורה ומבין היטב את חשיבות חיזוק התורה, לזרז את הבחירה של רבני ערים בכל עיר ועיר שחסר שם רבני עיר שזה כמעט כ-30 רבני ערים שחסרים, לזרז את הבחירות הללו בהקדם ולא יתכן עיר ואם בישראל כמו לדוגמא חיפה שלא מכהן שם רב ראשי, וכל זה להרבות כבוד התורה וזוהי זכות גדולה מאוד שתיזקף לזכותו של כבוד השר". בסיום בירך את ראשי המועצות הדתיות שיראו ברכה בכל מעשי ידיהם ויזכו שיתקדש שםש מים על ידם.

השר לשירותי הדת דוד אזולאי שמח לפגוש בפעם אחת את ראשי המועצות הדתיות כאיש אחד בלב אחד ובירך על היוזמה החשובה לקיים יום עיון. בדבריו העריך מאוד את עבודתם של עובדי המועצה הדתית על כל המחלקות השונות, "אתם שליחים נאמנים לכל אלו שזקוקים לשירותי הדת במדינה ואני מאמין ביכולת שלכם", אמר השר. עוד אמר "לא יתכן שעובדי המועצות הדתיות נמצאים בתחתית הטבלה וכל זה מפני שאין להן את נשק השביתה, המועצות הדתיות לעולם לא יסגרו את שעריהם בפני הציבור אם זה נישואין או להבדיל חברה קדישא ואני יעשה הכל לתקן את העוול הנגרם להם".

השר ציין, כי ביקש מראשי הערים למנות ראשי מועצות דתיות בכל עיר שאין בה עדיין מועה"ד.
השר העלה רעיון אשר בימים אלו עובדים להוציאו אל הפועל והוא מוקד 120 זהו מס' קצר אשר אליו יוכלו להתקשר כל מי שח"ו זקוק לשירותי ח"ק במות יקיריו, בה יוכל לקבל פרטים בכל נושא כדי לקבל שירות נוח וזמין בכל עת.

השר ציין את העזרה הגדולה של המשרד לעדה האתיופית כאשר הם לבד קיבלו תקציב של 10 מליון ₪ בהעסקת רבנים וקייסים מהעדה אשר נותנים שירות יחד במסגרת המועצות הדתיות בכל עיר ועיר.

בדבריו ביקש להודות לשר הכלכלה אריה דרעי על הצלחה נוספת כאשר "בתושיתו הגדולה הצלחנו להחזיר את בתי הדין הרבניים למשרד הדתות כפי שזכור שלילה שלם הדיר שינה מעיניו בישיבת המליאה בכנסת".

לסיום אמר השר, "אתם תקבלו את כל הגיבוי הנדרש מהמשרד. אתם בשטח אנחנו מלמעלה. יש לנו צוות מקצועי ומעולה במשרד אשר ניתן לפנות בכל נושא ונושא. ביחד נשפר את שירותי הדת בישראל. אני מבקש להנגיש ולהנעים את שירותי הדת כך שאדם יוכל לפנות אליכם גם כשמועצה דתית סגורה".

לסיום, כובד נציג ראשי המועצות הדתיות הרב עובדיה דהן יו"ר המועה"ד באשדוד לדברי ברכה לכבוד השר לשירות דת, חיזק את ידיו ואמר: "יש יהודים רפורמים אך אין יהדות רפורמית".





























יצחק יוסף מועצות דתיות כנס רבני ערים אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד