א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האם הרמטכ"ל היה על הכוונת בצוק איתן?

צפו: חמאס מפרסם סרטון מתצפית, בו נראה הרמטכ"ל בני גנץ • לדברי החמאס, צולם הסרטון במהלך 'צוק איתן' • צפו

האם הרמטכ"ל היה על הכוונת בצוק איתן?
1


הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה סרטון לציון שנה למבצע 'צוק איתן', בו הם מציגים תיעוד מתוך עמדת תצפית, בה נראים קציני צה"ל ובהם הרמטכ"ל בני גנץ יחד עם מאבטחיו, ומח"ט גולני רסאן עליאן. בחמאס מתרברבים שלו רצו - יכלו לפגוע בבכירים.

"גנץ היה בטווח האש", התגאו בארגון, אך לא ניתן הסבר מדוע לא עשו כך, אם אכן היו להם את היכולות. הפעולה היא "תוצאה של מאמץ מודיעיני גדול של גדודי עז א-דין אל-קסאם" ועל "הנכונות לכל תוקפנות אפשרית", אמרו.

לפי חמאס, הסרטון צולם במהלך מבצע צוק איתן ככל הנראה באזור קיבוץ עין השלושה, ותועד ממזרחית למחנה הפליטים אל-מעזי, כאשר הם משקיפים על הצד הישראלי. לטענתו של הפרשן רוני דניאל, מערוץ 2, לא מדובר בתיעוד שבוצע במהלך מבצע 'צוק איתן', על פי הצבע הירוק ששולט בצמחיה. לדבריו, הסרטון צולם בסתיו או בחורף ולא בימי המבצע.



בסרטון באורך של כ-35 דקות, נראים בין היתר מספר מחבלים נכנסים למנהרה וחודרים לקיבוץ עין השלושה, שם נהרגו החיילים סגן-אלוף אמוץ גרינברג (45) וסמל אדר ברסנו (20) הי"ד.

בסרטון גם נראים אנשי חמאס כשהם שוכבים בחורשה לאחר התקרית שבה פתחו באש מקלעים וירי טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל באזור. "השבח לאל, הצלחנו לעשות להם מארב", נשמע בתיעוד אחד מאנשי חמאס. "הרגנו כמה מהם והשמדנו להם את הג'יפים".

עוד בסרטון: תיעוד מעקב אחר כוחות וכלי רכב של צה"ל.

בזרוע הצבאית של חמאס אומרים כי הסרטון מוכיח את יכולות התצפית והמודיעין של הארגון לאורך הגבול. עם זאת, יצויין כי חלק גדול מהסרטון עבר עיבוד, ולפיכך יש לסייג את אמינות הצילומים והטענות שמעלים אנשי חמאס.
גנץ כוונת חמאס טרור צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד