י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבי מקאלוב התריע בפני המועצת האגודאית: "גזירת שמד על עולי צרפת"

על שולחן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסו היום הוקרא מכתב של האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב, המתריע על מצבם של ילדי העולים מצרפת: "גזרת שמד להרבה שומרי תורה - שמכניסים אותם למוסדות הרחוקים מהיהדות"

האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב
האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב


על שולחן האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסו היום (ב'), אחר הצהריים בירושלים, הוקרא מכתב מיוחד של האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב, הזקוק לרחמי שמים מרובים ומצבו מוגדר קשה מאוד.

האדמו"ר המקרב רבים לאביהם שבשמים, כתב מכתב לחברי המועצת האגודאית, המתייחס לילדי עולי צרפת שמגיעים לישראל ואינם זוכים לחינוך תורני.

את מכתבו פותח האדמו"ר מקאלוב: "לכבוד המאורות הגדולים מנהיגי ישראל בארץ ישראל".

והוא ממשיך: "מצאתי לנחוץ להביא לתשומת לבכם, פרשת ילדי עולי צרפת שידוע לי מקרוב בתקופה האחרונה נתרבה העלייה מצרפת לארץ ישראל, שאכן יש בזה צד מעלה לחילונים, שבארץ ישראל יש סיכוי גדול יותר שיתחתנו עם יהודים.

"אבל לצערנו" כותב האדמו"ר, "אנו עדים מצד אחד שיש בזה כעין גזרת שמד להרבה שומרי תורה ומצוות ושומרי מסורת שכפי שראיתי למדו בצרפת במוסדות שמתחנכים שם על דרך התורה, ובארץ ישראל מכניסים אותם למוסדות מעורבים הרחוקים מיהדות".

את מכתבו מסיים האדמו"ר: "לכן אני קורא בזה למעלת כבוד תורתכם שיתעוררו לעשות כל מה שיש בידם לתקן השערוריה הזאת, ולחזק ידי העסקנים המשתדלים להכניס ילדים אלו למוסדות ראויים, למען הציל אלפי נפשות ישראל מרדת שחת וזכות הרבים יהיה תלוי בכם". סיים האדמו"ר את מכתבו.

הציבור עדיין מתבקש, להעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואת האדמו"ר רבי משה בן רייזל לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.
קאלוב מכתב מועצת צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד