כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עבודות שירות לשוטר שהכה מפגינים בעמונה

שוטר שהיכה פעילים בפינוי עמונה בשנת 2006, הורשע וירצה עבודות שירות וכן יפצה את הנערים ב-30,000 ש"ח

צילום מסך
צילום מסך


שוטר שהיכה פעילים בפינוי עמונה בשנת 2006, הורשע וירצה עבודות שירות וכן יפצה את הנערים ב-30,000 ש"ח.

השוטר, מדרכי מהגר, תושב ירושלים, השתתף במסגרת תפקידו בפברואר 2006 בפינוי בעמונה. כחלק מהפינוי וללא כל התגרות מצדם של המתלוננים, הכה אותם באמצעות אלה.

"הנאשם, מבלי שהיה בסיכון וללא כל הצדקה, החל להכות באמצעות אלה בקטינים שישבו שלובי ידיים על הרצפה. הנאשם לא הסתפק במכה אחת אשר בעקבותיה התעשת אלא חזר והיכה עם האלה בידו פעם אחר פעם וגם בעט. הנאשם לא פגע בקורבן אחד אלא בשלושה נערים קטינים ואף גרם לחבלה חמורה"



"מעשיו של הנאשם לא רק שפגעו בערכים לעיל אלא גם פגעו באימון במשטרה ובשוטריה". "הנאשם במעשיו האסורים, פגע באימון שהמדינה העניקה לו כשהשתמש באלה בניגוד לכללים, תוך פגיעה אלימה בקטינים ופציעתם. במעשיו, הנאשם פגע באימון הנערים והציבור שמשטרת ישראל הינו גוף השומר על החוק".

בסרטון בו צולם הרגעים שלפני כניסת השוטרים לתוך בית 7, שומעים את הנערים אומרים זה לזה, "להתיישב ולשלב ידיים, לא יקרה שום דבר, רק יסחבו אותנו החוצה".

השופט ציין עוד, כי "קשה לקבל את כנות החרטה של הנאשם שקיבל ביטוי בפעם הראשונה אחרי כה הרבה שנים", רק בתסקיר המשלים שנערך ימים ספורים לפני הטיעונים לעונש. לעומת זאת, למעט האירועים שפורטו לעיל מלפני כמעט עשור, הוא אדם נורמטיבי, ללא הרשעות קודמות. הוא שירת בצה"ל ומשרת במשטרת ישראל מזה שנים וזכה וזוכה להערכה על תפקודו ומסירותו לתפקיד.

השופט דב פולק מבית משפט השלום בירושלים, גזר עליו שישה חודשי מאסר, שיומרו בעבודות שירות ב"יד לשריון" בלטרון. בנוסף, נגזר עליו גם פיצוי כספי על סך 10,000 ש"ח לכל אחד משלושת המתלוננים.
פינוי עמונה שוטר שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד