ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

גולן טלקום תתקשה לקבל הקלות ממשרד התקשורת

מפעילים דורשים מהמשרד לא לוותר לגולן ולחייבו לעמוד בהתחייבויות להשקעות ברשת המשותפת עם סלקום באותם התנאים שפרטנר והוט מובייל סיכמו על הרשת המשותפת שלהן • גולן הבהיר שהוא אינו מסוגל ושהדבר עשוי לרסק אותו

  • ה' אב התשע"ה
.
.





משרד התקשורת אינו מתכוון להקל על גולן טלקום ולאשר לה הקלות במסגרת הסכם איחוד הרשתות שלה עם סלקום. ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי התנהל במשרד התקשורת דיון בנושא ובו חזר הדרג המקצועי על דרישתו לכך שגולן יעמוד בדרישות המשרד להיות בעלים ולהשקיע ברשת המשותפת עם סלקום בהיקף של 50% הן ברשת הדור הרביעי והן ברשת הדור השלישי.

ההסכם של גולן עם סלקום כולל רק את הדור הרביעי ולגבי הדור השלישי הוא אמור להשתמש ברשת של סלקום כמו שהוא משתמש בה היום, כלומר משתמש בה לצורכי כיסוי ללקוחותיו בכל הארץ.

הסכם איחוד הרשתות של גולן וסלקום הוא אחד הנושאים הכי חשובים שעומדים על סדר היום של המשרד בימים אלה. גולן מפעיל לחצים כבדים על המשרד לאשר לו את ההסכם עם סלקום, וטוען שמדובר בהסכמים הכוללים השקעה של מאות מיליוני שקלים ברשת המשותפת. המשרד אינו מוכן לאשר לגולן את ההסכם בטענה שהוא אינו עומד בתנאים שקבע.

המשרד הציב לגולן ולהוט מובייל תנאים שבמסגרתם תוחלף ההשקעה שלהן בפריסת רשת בדור השלישי, להשקעה בפריסת רשת בדור הרביעי. המדינה החליטה על כך בשל רצונה לצמצם את מספר האתרים הסלולריים בארץ באמצעות איחוד רשתות, ומשום שהגיעה למסקנה שטענותיהן של גולן והוט מובייל הן נכונות ולא ניתן לעמוד בתנאי המכרז לדור השלישי שבהם זכו גולן והוט מובייל, שחייבו אותם לפרוס רשת בכל חלקי הארץ.

הפרשנות של גולן היא שהשקעה ברשת דור רביעי באה במקום השקעה ברשת דור שלישי ולא בנוסף, ולכן ההסכם שלו עם סלקום מצומצם לדור הרביעי. סלקום מוכנה לחתום על הסכם עם גולן אבל בתמורה ל-70 מיליון שקל בשנה, הוצאה שגולן אינו מוכן לשלם בשום פנים ואופן.

בדיון ביום חמישי במשרד התקשורת נדמה היה שהמשרד אינו מוכן בשום פנים ואופן לוותר לגולן ודורש ממנו להשקיע גם ברשת הדור השלישי המשותפת לסלקום ולו. נציין כי במשרד כבר הוכנו טיוטות לקראת נקיטת צעדים נגד גולן, כאשר אחת האופציות הייתה לחלט לו ערבויות בהיקף של 40 מיליון שקל וזאת לאחר שהתברר מעבר לכל ספק שגולן פירק את הרשת הסלולרית שהחל בהקמתה ושכבר כללה 700 אתרים.

פירוק הרשת נעשה בלי אישור מהמשרד מכיוון שגולן העריך שיאושר לו הסכם איחוד הרשתות עם סלקום בתוך זמן סביר ולכן החליט לחסוך בהוצאות ופירק את הרשת כמעט במלואה. ההחלטה שלו לפרק את הרשת ללא היתר ומבלי שאפילו הודיע למשרד על כך, יצרו במשרד תחושה מאד קשה שהוא בעצם לא סופר אותם.

לחץ נוסף מגיע מכיוון המפעילים המתחרים ובראשם הוט מובייל, פרטנר ופלאפון. הם דורשים מהמשרד שלא לוותר לגולן בשום פנים ואופן וחלקם אף רמזו שאם המשרד יקבל את ההסכם שלו עם סלקום הם ישקלו לנקוט בצעדים משפטיים נגד המשרד.

סלקום לכאורה אינה צד אבל אפשר להבין כי מבחינתה היא הייתה שמחה אילו גולן יחוייב בהרחבת ההשקעות שלו במסגרת ההסכם איתה - מה שיניב לה הכנסות נוספות.

המפעילים משמיעים בפני המשרד טענות מאד קשות נגד האפלייה שהמשרד נוקט כלפי גולן ומדגישים שהוויתורים שמוותרים לו עד עכשיו מעניקים לו תנאי תחרות טובים בהרבה ממה שיש להם במיוחד כאשר כבר לא מדובר בשחקן קטן אלא בשחקן מספיק גדול ובולט בשוק עם למעלה מ-800 אלף לקוחות.

גולן מצידו טוען שהוא אינו יכול לעמוד בהשקעה הנוספת נקודה. הוא טוען שבהיותו מחולל תחרות בשוק, הדרישה לתשלום של עוד עשרות מיליוני שקלים. תמנע ממנו להיכנס לתחום הטלוויזיה ולחולל גם שם תחרות. בכך הוא סבור שהמדינה תעשה לו עוול לאחר שחולל את התחרות בשוק הסלולרי והביא לירידת מחירים דרסטית.

הערכה היא שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה ועוד יהיו ניסיונות למצוא פתרונות לבעיה. יחד עם זאת, נדמה שהפעם גם אם תהיה פשרה כלשהי, גולן יהיה חייב לתת משהו בתמורה שכן חלק מהמפעילים הבהירו שאם יקלו על גולן הפעם הם ישקלו ברצינות לפנות לבית המשפט על זה.
משרד התקשורת סלקום גולן טלקום הוט מובייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד