ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בהסכמת החרדים: עיריית ירושלים העבירה לראשונה תמיכה לרפורמים

עיריית ירושלים אישרה לראשונה תמיכה ברפורמים, בהסכמה שבשתיקה של הנציגים החרדים - כך מדווח גל"צ • יו"ר ועדת התמיכות: "הנציגים החרדים הפנימו שירושלים היא עיר מגוונת" • גורמים ב'יהדות התורה' מכחישים: "הנושא כלל לא עלה לדיון"

צילום: הדס פרוש, חובב שירה
צילום: הדס פרוש, חובב שירה


עיריית ירושלים אישרה לראשונה תמיכה במוסדות רפורמים, בידיעת הנציגים החרדים, כך מדווח הבוקר (ג') גל"צ.

לפי הדיווח, בישיבת מועצת העיר האחרונה אושרה תמיכה במוסדות רפורמים כולל המוסד "היברו יוניון קולג'", מכון ללימודי יהדות המשתייך לזרם הרפורמי.

יושב ראש ועדת התמיכות, חנן רובין מסיעת "התעוררות" במועצת העיר, התראיין לגל"צ וסיפר כי, "קיימתי שיחה מורכבת עם הנציגים החרדים, אמרתי להם שיש מונח שנקרא 70 פנים לתורה והוא מונח יהודי, הם הבינו והפנימו שירושלים היא עיר מגוונות ושראוי לתמוך בזירת ההתחדשות היהודית בעיר. אני מאוד מעריך אותם על האומץ".

עוד הוסיף כי: "למרות שלסיעות החרדיות היה אינטרס לאשר את העברת הכספים על מנת לקבל כספים לארגונים שלהם, עדיין מדובר בצעד שאינו מובן מאליו במרקם הפוליטי בירושלים".

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת בני תורה חיים אפשטיין, הגיב בגל"צ: "בושה וחרפה שנציגים חרדים, אנשי יהדות התורה וש"ס, יושבים בישיבה כזאת ולא קוראים את הסעיפים".

עם זאת, גורמים ב'יהדות התורה'הכחישו את הדברים ואמרו כי הנושא כלל לא עלה לדיון.

עיריית ירושלים הגיבה: "העירייה מעניקה תמיכות והקצבות לעמותות ומוסדות בהתאם לחוק ועל פי אמות מידה מוגדרות ושקופות אשר כל גוף העומד בהן רשאי לקבל את התמיכה".
ירושלים רפורמים שס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד