ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הקרע בירושלים מתרחב: מתחם קולנוע ענק יופעל בשבתות

מלחמת השבת חוזרת לירושלים: עם פתיחתו הקרובה של קולנוע יס פלנט בשבתות, מתכננים גם בעלי הסינמה לדרוש "תחרות הוגנת" • 'בחדרי חרדים' חושף: כך ניסה ברקת להשיג את שתיקתם של חברי המועצה החרדים על רמיסת השבת המתוכננת

צילומים: פלאש 90
צילומים: פלאש 90


האם המערכה על חילול השבת בירושלים תיפתח מחדש בחודשים הקרובים? מתברר כי כבר בחודשים הקרובים יצבור חילול השבת בעיר תאוצה, רח"ל, באופן חמור במיוחד ובממדים שטרם נראו בבירת הנצח של העם היהודי.

קצת רקע: בעוד זמן מה אמורה להסתיים בנייתו של מתחם הקולנוע יס פלנט ירושלים, שיכיל 16 אולמות קולנוע ויהווה חלק מ'מרכז התרבות שרובר' שיוקם ליד דרך חברון, סמוך למתחם הבילויים של התחנה החדשה.

ביס פלנט מצהירים באופן רשמי כי המתחם ייפתח גם בשבתות, כך גם הצהירו רשמית לפני מעט יותר משנה, באירוע בו נחשפה תוכנית הקמת המתחם לציבור ובמעמד ראש העיר ירושלים ניר ברקת. עם זאת, טרם ידוע עדיין התאריך המדויק בו ייפתח המקום. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אישרו ברשת כי המתחם צפוי להיפתח בקרוב אך עדכנו כי עדיין אין תאריך יעד מוגדר.

"היה לנו חשוב שהמרכז ישרת את כל סוגי הקהלים שיש בירושלים ושמגיעים לירושלים. הפתרון שמצאנו לטובת הקהל הדתי הוא שבנוסף למסעדות הרגילות, שיפעלו כל ימי השבוע, יהיה אגף של מסעדות כשרות שלא יפעלו בשבת. זה פתרון הולם ומכובד לכולם". סיפר בזמנו עוזי וכסלר, ראש קרן שרובר.

גם ראש העיר ברקת שנשאל בזמנו על ההבדל בין המתחם המתוכנן למתחם הסינמה, הסגור בשבתות, השיב כי "זה עניין של סטטוס קוו. לסינמה סיטי יש חוזה אחד, כאן חתמו מראש על חוזה אחר. אם החוזה של הסינמה סיטי ישתנה – נביא את זה לדיון מחודש במועצת העיר".

למרות זאת, הצהיר כבר לאון אדרי, מבעלי רשת סינמה סיטי: "בתקופה שחתמנו היינו לבד בירושלים. אם יס פלנט יפתח אנחנו גם נפתח, אחרת לא תהיה תחרות הוגנת. אין סיבה בעולם שלא נוכל להיות פתוחים והוא כן".

איך תכנן ברקת להשיג את שתיקת החרדים?
ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ברקת, שצפה מראש את הסערה שתפרוץ כאשר המתחם יחל לפעול, בפרט אם גם מתחם ה'סינמה' ייפתח בעקבותיו בשבתות, ביקש להשיג לפחות את שתיקתם של חלק מחברי מועצת העיר החרדים.

במסגרת 'דיל' שרקם, הוצע לאותם חברי מועצה כי במקביל לפתיחת המתחם, תכפה העירייה את סגירתם של מספר חנויות במרכז ירושלים הפעילות בשבת, וכך יוכלו אותם חברי מועצה לצייר לציבור תמונה של הישג למען השבת, כדי למנוע ולהשקיט את המחאה הצפויה על פתיחתם של בתי הקולנוע.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ע״פ חוק העזר העירוני המבוסס על הסטטוס קוו עליו חתומים כל נציגי העיריה מכל הסיעות לאורך כל השנים, פועלים מקומות בילוי בסופ״ש. מתחם יס פלנט, לעומת מתחם הסינמה סיטי, הוא מקום פרטי ואין כל דרך חוקית לעיריה למנוע זאת".

מהעירייה התייחסו גם לטענות בדבר הסיכומים עם הנציגים החרדים, והבהירו: "להד״ם. אין כל שחר לדברים".
קולנוע ברקת ירושלים שבת חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד