ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גפני התקפל יסיר מועמדותו לוועדה למינוי דיינים

אחרי שעות של דיונים בניסיון להרגיע את המשבר, נראה כי הושג הסדר • יו"ר דגל התורה יסיר את מועמדותו לועדה, ובתמורה יעבור החוק הנורבגי

חה"כ גפני, צילום: יונתן סינדל, פלאש90
חה"כ גפני, צילום: יונתן סינדל, פלאש90


מסיר מעמדות: ח"כ משה גפני צפוי להסיר את מועמדותו לחברות בועדה למינוי דיינים, זאת לאחר שהגיע להבנות עם 'אגודת ישראל'.

בלשכתו של גפני מאשרים ל'בחדרי חרדים' כי יש הבנות כאלה, ואכן גפני מתכוון להסיר מעמדות ולהירתם להצלחתו של ח"כ ישראל אייכלר, זאת מהחשש שייבחר מועמד חילוני בתפקיד.

במכתב ששיגר גפני לח"כ מנחם אליעזר מוזס יו"ר סיעת יהדות התורה נכתב: "בהמשך למכתבי אליך בנושא, בו הבהרתי באופן ברור כי תפקיד חבר הועדה למינוי דיינים שייך לנציג "דגל התורה", וזאת לאחר שנציג "אגודת ישראל" קיבל את התפקיד של יו"ר הועדה לפניות הציבור.

"בשל כובד האחריות המוטל עליי, ובשל החשש מכך שבסופו של דבר לא ייבחר כל מועמד חרדי לתפקיד החשוב והרגיש אשר גופי תורה רבים תלויים בו, הריני מסיר את מועמדותי לתפקיד.

"חבר הכנסת אורי מקלב ואנוכי נפעל בעז"ה לבחירתו של ח"כ ישראל אייכלר לתפקיד חבר הועדה למינוי דיינים".

עם הכרזה זו צפויה אגודת ישראל להסיר את התנגדותה לקידום החוק הנורבגי המורחב, שעליה הכריזה בעקבות מועמדותו של גפני.

בתוך כך נודע לבחדרי חרדים כי המפלגות החרדיות שוקלות שלא לתמוך מחר (ד') בבחירות לועדה למינוי דיינים במועמדת הקואליציה ח"כ נווה בוקר מהליכוד, וזאת עקב קירבתה לתנועה הקונסרבטיבית והתבטאויותיה נגד הרבנות.

כזכור אמש (ב) פירסמה הנהלת הקואליציה את רשימת הממולצים לוועדה למינוי שופטים והוועדה למינוי דיינים. ברשימה מורה הנהלת הקואליציה לחברי הכנסת להצביע בין השאר לחברי הכנסת ישראל אייכלר ונאווה בוקר כמועמדי הקואליציה לוועדה למינוי דיינים.

כעת נחשף כי ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) השתתפה לפני כארבעה חודשים (19.2.15) בכנס שנערך בכנסת ע"י ארגון "ישראל חופשית" וארגונים נוספים המקורבים לקונסרבטיביים. במהלך הכנס התבטאה ח"כ קורן בצורה קשה בענייני דת ומדינה וסיפרה לנוכחים כי "אני אלמנת צה"ל. לבעלי ליאור שנספה באסון הכרמל אני נישאתי בנישואים אלטרנטיביים. ליאור היה בעלי השני. לאחר הנישואים הראשונים שלי, אני החלטתי שעם הרבנות אני סיימתי. זאת היתה החלטה אישית. הבנתי עד כמה זה נורא ועד כמה זה קשה, וכמה הם מקשים על הציבור בעיקר שרוצים להתגרש. שלא לדבר על אלה שרוצים להתחתן".

עוד הוסיפה ח"כ בוקר באותו הכינוס כי - "אני יודעת שיש איזשהי סוג של פשרה שנקראת "ברית זוגיות" אני חושבת שזה דבר נהדר שצריך לקדם אותו. צריך לתת להם את האפשרות לחיות כזוג נשוי, להרגיש את התחושה הזו ולקבל את כל הזכויות הסוציאליות שאחרים מקבלים".

בסיום דבריה ציינה ח"כ קורן כי "אני מאוד מתחברת למה שנעשה כאן בקהילה הקונסרבטיבית. אני שוקלת להצטרף, תקבלו אותי?"

ח"כ נאווה בוקר מסרה בתגובה: "הם תומכים בי ואני בהם. יש ביננו יחסים טובים. אני מסורתית ומגיעה ממשפחה דתית. אחותי חרדית המתגוררת עם משפחתה בבני ברק. אמירתי על הרבנות הגיעה מתוך משבר אישי שחוויתי בגירושי ולא הגיעה מתוך תחושת בוז למוסד. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. עברתי חמישה אובדנים בחיי ורק מתוך האמונה צמחתי. היא זו שחיזקה אותי והחזיקה אותי. יש בורא ומסובב לעולם, כל מה שקורה בעולם יש לו סיבה".


גפני ועדה דיינים נאוה בוקר דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד