כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יוצאים לנופש? בדקו את שעון המים

ארגון 'משמרת השבת' קורא לציבור לגלות ערנות בימי בין הזמנים ולבדוק שמוני המים במקומות הנופש, מתאימים לשימוש בשבת

שעון מים
שעון מים


אין כמעט מי שאינו יודע על מהפכת מוני המים הדיגיטליים שהתרחשה בשנים האחרונות. חלק גדול מתאגידי המים החליפו את שעוני המים לשעונים דיגיטליים, פעולה שחסכה כוח אדם ואפשרה לזהות ולטפל בתקלות בעת התרחשותן בטרם יתרחש בזבוז מים. בעתיד הקרוב, ניתן יהיה לנתק את המים בצינור הדירתי, הראשי והשכונתי בלחיצת כפתור בלבד.

למרות כל היתרונות, התברר שבשימוש בהם קיים איסור של חילול שבת. בארגון 'משמרת השבת' מסבירים כי מי שפותח ברז המחובר לשעון דיגיטלי בשבת, גורם לרישומים דיגיטליים בכרטיס הממוחשב. בחלק מהריכוזים החרדיים הותקנו שעונים מיוחדים המותאמים לשבת, אך בחלק גדול מהערים והמושבים בארץ, כמעט ואין מודעות לנושא.

במשמרת השבת אומרים כי "לפני תחילת בין הזמנים, יש לעורר את הציבור שיוצא לנפוש בעניין זה. יש לבדוק בכל מקום אליו הולכים, שקיים מונה מים דיגיטלי מאושר לשימוש בשבת, או מונה מכאני בו אין חשש של חילול שבת".

נציין כי פותח שעון מיוחד שהותאם לשימוש בשבת. שעון זה מושבת לחלוטין בשבת מכל פעילות חשמלית. בערב שבת וביציאתה מזהה הסנסור את גלגל השיניים, ומעביר את הנתונים למיקרופרוססור, בכל מד כזה נצרב לוח עברי לעשרים שנה. באמצעותו מנותקת פעילותו החשמלית של השעון מספר שעות לפני כניסת השבת או החג ומופעלת שוב מספר שעות לאחר צאתם.

לטובת היוצאים לנופש בין הזמנים, מפרסם ארגון 'משמרת השבת', רשימה חלקית של היישובים בהם מותקנים עדיין מונים מכאניים או שהותקנו בהם מונים דיגיטליים משולבים המאושרים לשימוש בשבת. להלן הרשימה: יסודות, בית חלקיה, אור הגנוז, חזון יחזקאל, יד בנימין, ראש פינה, מירון, זיכרון יעקב, ועוד. לעומת זאת, ישנם ישובים של שומרי שבת, בהם עדיין מותקנים מונים דיגיטליים האסורים לחלוטין לשימוש בשבת.

חשוב להבהיר, שהמתגורר בשכונה מעורבת, או ביישוב מעורב, יכול לבקש מתאגיד המים להחליף את השעון הדיגיטלי לשעון שמאושר לשימוש בשבת. מ'משמרת השבת' מוסרים שאם מישהו נתקל בהתנגדות התאגיד, ישמחו לעזור לו בכל דרך. ומבהירים כי במרבית הפעמים אין לתאגידי המים התנגדות להחליף את השעון וחלקם אף מעדיפים להתקין מראש שעון שמתאים לשימוש בשבת לכולם.
מים שעון שיווק בחדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד