ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ביבי הבין שיהדות התורה היא לא סיעה אחת

גורם בכיר ב'דגל': "לא רק ליצמן יודע לנפנף בכובעו ולאיים; יש גבול להתנהלות הזו"

ביבי הבין שיהדות התורה היא לא סיעה אחת
פלאש90


כישלון או ניצחון - תלוי את מי שואלים, ובכל זאת נראה כי לא מדובר בניצחון מוחץ לאף אחד מן הצדדים: ח"כ משה גפני הסיר היום את מועמדותו לחבר הועדה למינוי דיינים, והבטיח כי יפעל לבחירתו של ח"כ ישראל אייכלר.

מאחורי הקלעים מספרים אנשיו של גפני כי לשכת ראש הממשלה התערבה ברגע האחרון ומנעה מפלה של הקואליציה מחר, במליאה. על פי ההערכות בכנסת, דגל התורה תקבל שורה של הטבות כפיצוי על העברת התפקיד לאגודת ישראל.

אך גם בלעדי ההטבות, אומרים ב'דגל התורה', "כשיש מאבק צודק שצריך להיכנס אליו, נכנסים גם אם יודעים שרוב הסיכויים אינם לצידך, כאן כולם יודעים שהמאבק צודק, שהסיעה איננה משקפת את המציאות ברחוב החרדי, ולכן הגיע הזמן לשבור את הכלים ולדרוש ייצוג הולם".

עוד אומר בכיר ב'דגל התורה' כי בניגוד לדרישתו של יעקב ליצמן, ראש הממשלה ואנשיו הבטיחו כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יהיה חבר בפורום ראשי הסיעות בכנסת, "הם הבינו בלשכת ראש הממשלה שיהדות התורה איננה סיעה אחת, אלא שתיים, על כל המשתמע מכך. ולא רק ליצמן יודע לנפנף בכובעו ולאיים, יש גבול להתנהלות הזו, והוכחנו זאת גם עתה".

בנוסף מציינים גורמים בדגל התורה כי החוק הנוורגי, שהוא החשוב מבחינתם על מנת לאזן את התמונה הפנים-סיעתית - ככל הנראה יאושר, זאת בעקבות הירתמותם של חכ"י דגל התורה למען בחירתו של אייכלר.

השאלות הגדולות שנותרו הן האם ח"כ אייכלר אכן ייבחר מחר או שמא היהדות החרדית תנחל מפלה בוועדה למינוי הדיינים, והאם אכן ח"כ מאיר פרוש אכן יפרוש על מנת שיעקב אשר ייכנס לכנסת.
גפני אייכלר ליצמן אשר נורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד