כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ישראלים נעצרו בחשד להונאת ענק בסייבר

ע"פ דיווח בסוכנות הידיעות, הרשויות בארה"ב וישראל עצרו 4 אנשים המעורבים בפריצת ענק והרצת מניות

ישראלים נעצרו בחשד להונאת ענק בסייבר


הרשויות בישראל וארה"ב עצרו 4 אנשים המעורבים בפרשה סבוכה של תרמית בניירות ערך הקשורה בין היתר לפריצת הענק למחשבי בנק ההשקעות JP מורגן צ'ייס ולמוסדות פיננסים אחרים. כך דווח היום (ג') ב"בלומברג". אדם חמישי שמעורב בפרשה עדיין לא נעצר.

המעצרים של רשויות החוק בישראל וארה"ב הם למעשה השיא של פרשה שהחלה לפני יותר מעשור. במרכז הפרשה עומדים מספר חברים שנפגשו לפני יותר מעשור באוניברסיטת פלורידה וקשורים ע"פ ה-FBI לאחת מפריצות הסייבר הגדולות בהיסטוריה - הפריצה למחשבי ג'י.פי מורגן ולגופים פיננסים אחרים שבמסגרתם נגנבו פרטים של יותר מ-80 מיליון לקוחות.

הפרשה שחלקה נחשף היום ב"בלומברג" מגוללת את הסיפור המדהים של שני קולגות לשעבר, שחברו לארגוני פשע ברוסיה, ישראל וארה"ב. ע"פ הדיווח ב"בלומברג", אחד מהחשודים, מתגורר כיום בישראל והשני בארה"ב, חשודים בנוסף כי גרמו להרצת מניות קטנות. שני העצורים האחרים חשודים בין היתר בהלבנת הון הקשור לתרמית.

לאחר הדיווחים בחו"ל, משטרת ישראל פרסמה כי בימים האחרונים, במסגרת החקירה, שוהים בארץ למעלה מעשרה נציגים של רשויות אכיפת חוק האמריקאיות ופועלים במתקני היחידה בצוותא עם שוטרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ובליווי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, תוך שהתיאום המבצעי הכולל מתבצע בחדר המצב ביחידה.

במסגרת חקירה המנוהלת ברשויות האכיפה האמריקאיות ובראשן ה-FBI, הופנתה בקשה לחיקור דין ברשויות האכיפה בארץ - יחידת הסייבר הארצית בלה"ב 433, זאת לאור החשד למעורבותם של ישראלים. בעקבות שיתוף הפעולה הפורה בין הרשויות והתפתחויות בחקירה, נוהל ההיבט הישראלי בפרשה כחקירה מתואמת של יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 עם ה-FBI ובשת"פ הדוק עם גורמי חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין.

בתום חקירה סמויה מורכבת ומאומצת במשך מספר חודשים, אתמול עצרה היחידה שני ישראלים בחשד למעורבות בפרשה וכן ערכה חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. מחר (ד') בסמוך לשעה 9:00 יתקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה להאריך את מעצרם של החשודים לצורך הסגרתם.
בלומברג רוסיה תרמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד