י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נותרו בלי 'ידידים': סיפורה של הודעת דוברות

לא ברור אם ארגון 'ידידים' השתתף בתרגיל חירום שנערך היום בירושלים, אבל תרגיל הודעת הדוברות שהוציאו, עלה לו ביוקר

נותרו בלי 'ידידים': סיפורה של הודעת דוברות


אפילו מומחי יח"צ בכירים התקשו למצוא את ידיהם ורגליהם בסבך הדיווחים שהשתולל היום (ג') בקבוצות הווטסאפ השונות ובהודעות שנחתו בתיבות המייל של הכתבים המסקרים את כוחות ההצלה והחירום, הכיבוי והצילום.

קודם כל, ובכדי להכניס לפרופורציות, נעדכן כי הצהריים נערך תרגיל המדמה נפילת טיל באזור שכונת שמואל הנביא בירושלים. תרגיל שבימים כתיקונם מסוקר לכל היותר בעלון השכונתי.

כדי שתוכלו להתמודד עם מבול ההודעות דלקמן, קבלו מידע מקדים חיוני: בתרגיל השתתפו מתנדבי איחוד הצלה, נציגי המנהל הקהילתי אשכולות, אנשי פיקוד העורף ועיריית ירושלים - ובקושי חצי מניין ממתנדבי ידידים. לא יותר, לא פחות.

מיד בסיום האירוע, ארגון ידידים, העסוק ביומיום במענה התנדבותי לנהגים וכלי רכב שנקלעים למצוקה, הוציא הודעה ובה הוצהר: "לסיכום התרגיל עפ"י דובר משטרת ירושלים: כלל כוחות הביטחון והחרום שישתתפו בתרגיל, ניהלו אותו בהצלחה באופן יוצא מן הכלל, תודה למתנדבי צוות 'ידידים ירושלים' שסייעו במהלך התרגיל".



לו היו מכינים שיעורי בית, היו מגלים ב'ידידים' כי דובר מחוז ירושלים במשטרה, סנ"צ אסי אהרוני, אינו נוהג לעבור בשתיקה על כגון דא, וכך הם ספגו מקלחת של צוננים, בהודעה בה התייחס אהרוני לשקר שהופץ בשמו: "הריני להבהיר כי דובר משטרת ירושלים אינו מכיר את ארגון ידידים, שוטרי מחוז ירושלים לא נטלו חלק בתרגיל והדובר בטח לא שיבח או הודה למתנדבי 'צוות ידידים ירושלים'".

אהרוני, דובר מנוסה וחד לשון, השאיר גם טיפ למערך הדוברות המתגבש של 'ידידים': "מומלץ לארגון זה כי יעשה בדק בית וימנע מפרסום דיווחי שקר, תוך "ציטוט" בעלי תפקיד ספציפיים".



וייראו כי טוב, ויצטרפו לחגיגה: מאחר ובהודעה המקורית של 'ידידים' צויין גם כי בין המשתתפים בתרגיל היו אנשי כיבוי האש. מיהר אודי גל, דובר כבאות והצלה ירושלים ובעל שם בפני עצמו, להוציא אף הוא הודעת הכחשה לקונית: "לכבאות והצלה ירושלים לא מוכרת השתתפות בתרגיל הנ"ל".

וכיהודה ועוד לקרא, גם באיחוד הצלה שהוזמנו אף הם לתרגיל חגגו על גבם החבוט משהו של ה'ידידים' המסכנים, והוציאו הודעת הבהרה כי "לא מוכרת להם השתתפות של ארגון 'ידידים' בתרגיל המדובר".



וכיצד מנסים ב'ידידים' לשקם את תדמיתם אחרי מתקפת ההכחשות שספגו?

"יצאה דוברות על תרגיל שנערך בירושלים שלא הובהרה נכון. ארגון ידידים השתתף בתרגיל עפ"י בקשת אחראי מינהל קהילתי אשכולות".



ניחא, הכיבוי והמשטרה נמחקו, גם הציטוט המפוברק של אהרוני כבר איננו, אך עדיין, האם 'ידידים' אכן השתתפו באירוע הגלובל-שכונתי הנ"ל?

מאיר וינר, יו"ר ארגון ידידים, מסר ל'בחדרי חרדים' כי הוא בודק את העניין. דובר הארגון מוטי מייבסקי סירב להתייחס.

רפי ברכץ, אחראי המתנדבים בארגון, הבהיר לנו כי ההודעה נכתבה והופצה ככל הנראה על ידי אחד המתנדבים, ולא על דעתם של מנהלי הארגון. בכל זאת, זה נשלח מאותו מספר, טוב, לא ניתפס לקטנות; "בעקבות ההודעה, הוצאנו הבהרה כי כל מי שראה את עצמו נפגע מההודעה, ארגון ידידים מבקש את סליחתו, זו לא הייתה הכוונה להוציא שם רע כנגד שותפינו במוקד החירום".

מכיוון שרצוי למעט בשנאת חינם בימים אלה, נסתפק בכך, ורק ננסה לפתור את השאלה האחרונה, האם אנשי 'ידידים' אכן הוזמנו, ולמצער השתתפו, בתרגיל המדובר?

"אחראי מינהל החירום אשכולות, יוסי עמאר, שאף הוא מתנדב בארגון, ביקש מאיתנו אתמול (ב') אם נוכל להשיג 15-20 מתנדבים שישתתפו בתרגיל כנפגעי דמה", אומר ברכץ ל'בחדרי חרדים'. "18 מתנדבים יצרו קשר והגיעו לתדריך ברחוב מגן האלף והשתתפו בתרגיל".

ובא לציון גואל.

צילומים: אברהם צמח ואורי דיוויס - חדשות 24








ארגון ידידים משטרה דובר הכחשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד