י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אין שוטרים לאבטחת עבודות הרכבת התל אביבית

משטרת ישראל תיאלץ להסיט יותר ממאה שוטרים ממשימות שוטפות ודחופות, לטובת עבודות הרכבת הקלה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן קיים היום דיון ממושך בנושא ההשפעות הצפויות כתוצאה מתחילת העבודות בתוואי הרכבת הקלה בתל אביב, ומתברר כי למשטרה יכולת נמוכה כרגע, לתת מענה להשפעות אלה.

משטרת ישראל הציגה תמונת מצב ולפיה עבודת המטה מולה על ידי חברת נת"ע החלה רק כארבעה חודשים ב-01/03/15 ורק היום חתם משרד התחבורה על סיכום שאמור לאפשר את תחילת העבודות ומקצה למשטרת ישראל בעתיד תקני שוטרים הנדרשים להסטת התנועה והסדרתה.

משמעות הסיכום המאוחר היא, שמשטרת ישראל תיאלץ להסיט מיידית לתקופה של חצי שנה 124 שוטרים ממשימות המשטרה השוטפות באזור - לטובת עבודות הרכבת הקלה וזאת עד לגיוס והכשרת 168 השוטרים שאושרו (מול 230 שביקשה המשטרה).

משטרת ישראל הציגה פערים במוכנות של משרד התחבורה לקראת תחילת העבודות: אל מול דרישה מינימאלית מנת"ע של 6,000 מקומות חנייה בחניוני ''חנה וסע'' ומתוך איתור של 36 מקומות פוטנציאליים לחניונים- קיימים כיום רק 4 חניונים (1 באזור מודיעין, 1 באזור פתח תקווה ו-2 בתל אביב) שבהם כ-3,000 מקומות חנייה.

כמו כן, סוכם בעבר כי משרד התחבורה יוסיף נתיבים מיוחדים שיאפשרו תוספת משמעותית של תחבורה ציבורית, אך עד כה, לא נוסף אף נתיב תחבורה ציבורית אחד.



על פי תמונת המצב שהוצגה, לא התבצע עד כה על ידי נת"ע פרסום לציבור בנוגע לכבישים ולרחובות שיחסמו והפניית הציבור לחלופות הגעה. גם בנת"צים הקיימים כיום אין מפרצי אכיפה, דבר שיקשה על האכיפה ללא הפרעה לתנועה.

פרוייקט הרכבת הקלה בתל אביב הינו פרוייקט לאומי ארוך ומורכב בעל משמעויות רבות בהשפעה על הסדר הציבורי, הסדרי התנועה, יכולת החילוץ וההצלה באירועי חירום, אירועים פליליים ועוד. משטרת ישראל תהווה כתובת מרכזית של הציבור בתקופת העבודות בכל הקשור לפגיעה במרקם ושגרת החיים בגוש דן.

לאור חשיבות הפרוייקט והעובדה שמשרד התחבורה ונת"ע קבעו את מועד תחילת העבודות ליום ה-2/8 אל מול כלל הגורמים הקבלניים המעורבים בפרוייקט ואשר נערכו ליום זה, סוכם בדיון, על צמצום מספר האתרים בהם יחלו העבודות ב-2/8 ל-3 אתרים בהם יהיה צורך בהסטת התנועה.

משטרת ישראל תדרוש מחברת נת"ע להציג בשבועות הקרובים תוכנית ולו"ז ברור להוספת חניוני ''חנה וסע'' (כמתחייב מהסיכום עליו חתם משרד התחבורה) ולהמשיך לפרסם לציבור את הרחובות שיסגרו ואת מועדי סגירתם ביתר פירוט. כמו כן, תדרוש המשטרה מנת''ע משרד התחבורה תוכנית עם לוחות זמנים להוספת נת''צים בגוש דן.

משטרת ישראל תקיים הערכות מצב תכופות עם ולאחר תחילת העבודות כדי לבחון את האפשרות להרחיב את מספר אתרי העבודות בהמשך וכל זאת בהתחשב במצב שיווצר בשטח.

בתגובה לדברים, נמסר ממשרד התחבורה, כי מזה כשלוש שנים מתקיימים דיונים מקצועיים, בנושא הסדרי התנועה הזמניים הנדרשים לצורך ביצוע עבודות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. "הדיונים נערכו בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). ההחלטות שהתקבלו בישיבות אלה, אושרו על דעת כולם".

לדבריהם, כל בקשות המשטרה שהועלו בדיונים אלה, התקבלו במלואן ובכללן: 168 תקנים של שוטרים, 26 כלי רכב משטרתיים חדשים, נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) חדשים, מעקפים ועוד. "עבודות ההקמה של הרכבת הקלה מתבצעות בהדרגה ובמספר שלבים. בשלב הראשון הוכשרו כ-4000 מקומות חניה, בארבעה חניוני "חנה וסע" וכ- 80 מיניבוסים, שיסיעו את בעלי הרכבים החונים בחניונים למרכזי התעסוקה בגוש דן".

משרד התחבורה וחברת נת"ע החליטו להתחיל את עבודות התשתית בחודש אוגוסט. מדובר בחודש שבו יש ירידה משמעותית בנפחי התנועה בגוש דן. המועד שנבחר יאפשר לנהגים ולתושבים להסתגל להסדרי התנועה החדשים לקראת חזרה לשגרה ולחיים לאחר החגים בחודש אוקטובר.

העבודות על הרכבת הקלה יימשכו במלואן בדיוק בהתאם למה שסוכם עם כל הגורמים המקצועיים במשטרה, ובהתאם ללוח הזמנים שפורסם. על השר לביטחון פנים לוודא שמשטרת ישראל מבצעת את המטלות שהוטלו עליה ולהיות ערוכה בהתאם למשימות שלקחה על עצמה.
רכבת הקלה תל אביב עבודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד