ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משגיח ישיבת לוצרן הודיע לתלמידים: "סוגרים בשל חובות עתק"

ישיבת לוצרן המיתולוגית, מהישיבות החשובות באירופה, סוגרת את שעריה • משגיח הישיבה הרב מיכאל מוסבכר, כינס את התלמידים והסביר בכאב: "יש חובות עתק של למעלה ממיליון פרנק שוויצרי" • תלמיד הישיבה ל'בחדרי': "זה היה צפוי"

משגיח ישיבת לוצרן הודיע לתלמידים: "סוגרים בשל חובות עתק"


שבר בעולם התורה באירופה: ישיבת לוצרן המיתולוגית בשוויץ, מהישיבות החשובות במערב אירופה, סוגרת את שעריה.

משגיח הישיבה הרב מיכאל מוסבכר כינס את תלמידי הישיבה הלילה (ד'), בהיכל הישיבה והודיע על סגירת הישיבה בשל חובות עתק שהצטברו עד לסכום של למעלה ממיליון פרנק שוויצרי.

ישיבת בית יצחק בעיירה קרינץ הסמוכה ללוצרן, והידועה בשמה 'ישיבת לוצרן', קיימת למעלה משישים שנה והיא העמידה אלפי תלמידים בכל קצווי תבל.

מי שעמד בראשה בזמן ייסודה היה הגאון רבי משה סולובייצ'יק זצ"ל, בשנת תשכ"ד החליף אותו הגאון רבי יצחק דוד קופלמן זצ"ל, שתחת הנהגתו פרחה הישיבה.

לפני ארבע שנים הלך לעולמו הרב קופלמן ובמקומו מונה בנו הגאון רבי משה קופלמן, הישיבה המשיכה לשגשג, ולמדו בה כ-90 תלמידים, אך למרות זאת התקשה ראש הישיבה בגיוס כספים ובשנים האחרונות נקלעה הישיבה לחובות כספיים מה שגרם לסגירה של הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר לפני שנה הייתה תוכנית לסגור את הישיבה, וניסו לערוך מגבית חירום אך ללא הצלחה. רבה של ציריך הרב ברייש, ניסה לגייס עזרה אך ללא הצלחה.

אחד מתלמידי הישיבה אומר: "זה היה צפוי, כולם ידעו שזה יגיע, בשל הקשיים הכלכליים, ולכן ‏ההלם הוא לא גדול".







לוצרן אירופה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד