י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הצעת חוק: לאסור שימוש בטלפון נייד או באוזניות במעבר חצייה

את ההצעה הגישו חברי הכנסת חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב. אור ירוק: "המדינה יכולה להציל את החיים של אזרחים רבים בכל שנה"

הצעת חוק: לאסור שימוש בטלפון נייד או באוזניות במעבר חצייה


לאחרונה הונחה על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. הצעת החוק החדשה מציעה לאסור את השימוש בטלפון נייד בעת מעבר במעבר חציה. כמו כן, מוצע לאסור על הולך רגל לחצות מעבר חציה כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות לטלפון נייד או למכשיר אחר להשמעת מוסיקה.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב. הצעות חוק דומות הונחו בעבר על שולחנו של יו"ר הכנסת על ידי חברי הכנסת אברהם מיכאלי, יעקב מרגי וחמד עמאר.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי מדינת ישראל, ביחס למדינות העולם המתקדמות, נמצאת במקום לא מחמיא בנוגע למספר הולכי הרגל הנהרגים בתאונות דרכים בכבישים בכלל ובמעברי חציה בפרט. לטענתם, אחד הגורמים העיקריים לנתון זה הוא השימוש הרווח בטלפון נייד שגורם להסחת דעתם של הולכי הרגל. "הסכנה להולכי הרגל התעצמה עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות, שכן אמצעים אלה גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חציית כבישים, מקום שבו הולך הרגל צריך להיות קשוב למתרחש סביבו", כך ציינו חברי הכנסת בדברי ההסבר להצעת החוק.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנת 2014 נהרגו 125 הולכי רגל, 33% יותר מאשר בשנת 2013, אשר מהווים 39% מכלל ההורגים. בנוסף נמצא, כי מתחילת שנת 2015 נהרגו 45 הולכי רגל בתאונות דרכים.

מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות עבור הולכי הרגל מקרב המדינות המתקדמות (רק יפן וקוריאה לפני), כאשר חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים גדול מאוד ביחס לשאר המדינות.
בנוסף, מנתוני דו"ח מיוחד של עמותת אור ירוק בנושא הולכי הרגל בישראל עולה, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.

עמותת אור ירוק: "לא כל טעות צריכה להסתיים במוות. המדינה יכולה להציל את החיים של אזרחים רבים בכל שנה אם הוא יקדם התקנת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. זהו פתרון תשתיתי זול ואפקטיבי שיחזיר את ההשקעה בו. פס האטה פשוט מפחית את הסיכון לתאונת דרכים במקום בו הוא מוצב באופן משמעותי".
אור ירוק הולכי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד