ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"הונאת הסייבר הגדולה אי פעם": מעצר שני הישראלים הוארך

מעצרם של שני הישראלים החשודים בהרצת מניות בארה"ב ופריצה למחשבי בנק JP מורגן צ'ייס - הוארך ב-20 ימים

"הונאת הסייבר הגדולה אי פעם": מעצר שני הישראלים הוארך
ויקי


הוארך ב-20 ימים מעצרם של שני הישראלים, זיו אורנשטיין (41) וגארי שאלון (31), החשודים בהרצת מניות בארה"ב ופריצה למחשבי בנק JP מורגן צ'ייס.

כנגד שני החשודים, הוגש כתב אישום על ידי חבר מושבעים גדול פדרלי במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק בארה"ב בגין 7 עבירות הקשורות להבנת הון, הונאה וגניבת זהות, אשר עונשם המצטבר יכול שיגיע לעשרות שנות מאסר. כמו כן, ביום 2/6/15 הוצא צו מעצר בארה"ב כנגד השניים.

שני הישראלים הואשמו כי הריצו מניות בארה"ב מאז שנת 2011 ועד היום בדרך של הקמת חברות קש, רכישת מניות מוגברת והפצת מיליוני הודעות כוזבות באמצעות הדואר האלקטרוני שמטרתם הייתה לקדם את רכישת המניות ולעלות בזה את ערכן.

לאחר שבוצעו פעולות אלו, מכרו השניים את מניותיהם המורצות באופן מתואם והלבינו את פירות ההונאה בדרך של העברת סכומי הכסף דרך חשבון בנק קפריסאי לחברות קש נוספות.

בפרקליטות ציינו במהלך הדיון כי על פי האישומים בהם הואשמו בארה"ב, צפוי להם עונשי מאסר חמורים של עד 20 שנות מאסר. עוד ציינו, כי העבירות המשיכו להתבצע גם לאחר הגשת כתב האישום בארה"ב. מדובר בתכתובות אימייל שהוצגו בפני ביהמ"ש, לפי התכתובות האלה רואים שיש פעולות המתבצעות לחודש יוני.

נגד החשודים הוגשו כתבי אישום בארה"ב על חשד לביצוע עבירות של מרמה וניירות ערך. בבקשה שהעבירו הרשויות יחד עם הבקשה להסגרתם, ראיות הכוללות בין היתר הודעות של עדי מדינה, תכתובות אימייל, ופרטי עסקאות סחר במניות ופרטי ברוקרים.

השופט שמואל הרבסט, נעתר לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרם של החשודים עד ל-10/08/2015 בשעה 10:00.

המעצרים של רשויות החוק בישראל וארה"ב הם למעשה השיא של פרשה שהחלה לפני יותר מעשור. במרכז הפרשה עומדים מספר חברים שנפגשו לפני יותר מעשור באוניברסיטת פלורידה וקשורים ע"פ ה-FBI לאחת מפריצות הסייבר הגדולות בהיסטוריה - הפריצה למחשבי ג'י.פי מורגן ולגופים פיננסים אחרים שבמסגרתם נגנבו פרטים של יותר מ-80 מיליון לקוחות.
231

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד