י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רה"מ האיטלקי: נגד החרם, בעד ההסכם עם איראן

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי נאם הבוקר בכנסת ישראל; אחריו נאם נתניהו, ולבסוף יו"ר האופוזיציה

ראש הממשלה האיטלקי ונתניה, צילום: דוברות הכנסת
ראש הממשלה האיטלקי ונתניה, צילום: דוברות הכנסת


ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, המבקר בישראל נאם הצהריים (ד') במליאת הכנסת הכנסת ונשא דברי תמיכה במדינת ישראל.

רנצי: "מי שחושב להחרים את ישראל איננו מבין שהוא מחרים את עצמו ובוגד בעתיד שלו. תדע הכנסת כי איטליה תתייצב תמיד בחזית למען שיתוף הפעולה, לעולם לא למען חרם. זה טיפשי ועקר.

"אין לנו ספק באיזה צד אנחנו. לא נפסיק להילחם יחד אתכם ולהיות בצד הצודק, לצדכם ולצד ארה"ב והאו"ם, כולל רוסיה, ויחד עם מדינות ערב, כמו מצרים, שבראשן מדינאים דגולים שיכולים לקדם אותנו ליציבות ולשלום".

רנצו הוסיף ואמר - "קיומה של מדינת ישראל איננו מחווה של הקהילה הבינלאומית לאחר השואה; מדינת ישראל קיימת למרות השואה ותמשיך להתקיים, בתמיכת ידידותיה באירופה ובעולם. אין לכם סתם זכות להתקיים, אלא חובה להתקיים, וחובה לחיות למען ילדיכם וגם למען ילדיי שלי. אתם נקודת משען בעולם ונעמוד לצדכם. בנוסף, איטליה תעשה הכל כדי לאפשר שהשטחים הפלסטיניים יצאו ממצוקתם. יש להשיב לאיתנה את פלסטין".

רנצו התייחס גם להסכם עם איראן והביע תמיכה בו: "אני מבין את חששותיכם בנוגע להסכם עם איראן, אך אנחנו סבורים שההסכם הזה יכול להיות פשרה שתועיל להפחית את אי היציבות באזור. נבדוק יום יום את יישומו. אנחנו יכולים להתווכח ואולי לא להסכים על הפשרה בעניין איראן, אבל לעולם לא תוכל להיות פשרה בנוגע לעתידה של מדינת ישראל. הביטחון שלכם הוא הביטחון שלנו. ידידיי חברי הכנסת, אנחנו חולקים שורשים וערכים משותפים, ומשהו גדול עוד יותר: אותו גורל. שלום לירושלים הוא שלום לעולם כולו".

נתניהו: ויוה איטליה, ויוה ישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו בכנסת לכבוד ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי: "ישראל מואשמת על לא עוול בכפה. איננו חפים מטעויות, אך כשמציירים אותנו כמקור הרוע בעולם, זהו שקר גס שמעלה לנו זיכרונות ברורים מהעבר. היחס של האנטישמים החדשים הוא המשך ישיר לעלילות הדם והאנטישמיות במהלך הדורות. היהודים עמדו תמיד במשפט בלתי צודק בהיסטוריה. מדינת היהודים עומדת למשפט מכור שתוצאותיו ידועות מראש בחלק ממדינות העמים. כיום יש לנו כוח להתנגד למבקשי רעתנו, להזים את השקרים שטופלים עלינו ולכונן בריתות עם מדינות נאורות כמו שלך, נגד השקר ובעד האמת".

בהתייחסו להסכם עם איראן, אמר ראש הממשלה: "זהו הסכם רע שצריך להתנגד לו, ומדינות רבות באזורנו מסכימות עמנו".

בנימה אישית אמר נתניהו לרנצי: "אני מבקש לשבח אותך על שאתה מתייצב בצורה איתנה ונחרצת אל מול האנטישמיות. אתה ידיד אמת של ישראל. בעד האמת ושלום אמת ונגד חרמות. כולנו מעריכים את המנהיגות והתנופה שהבאת לאיטליה. תמיד ראינו באיטליה בת ברית חשובה ומרכזית באזור הים התיכון.

את נאומו סיים נתניהו בקריאה "די!" (באיטלקית). "די לחרמות ולתרבות השקר. ויוה איטליה, ויוה ישראל".

יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג אמר: "אדוני ראש הממשלה, אתה תבקר ברמאללה בימים הקרובים. היא נמצאת רבע שעה נסיעה מכאן. מנהיג הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, הוא פרטנר לשלום. איתו יש לשבת למשא ומתן. לנסות שוב ולא לוותר.

:אתם תרמתם לא מעט משאבים בשני העשורים האחרונים לדיאלוג ולהתקרבות בינינו לבין הפלסטינים, חוויתם איתנו את הסיכויים וגם את מפחי הנפש. אסור לנו ואסור לקהילה הבינלאומית להרפות ממימוש חזון שתי המדינות שכן הוא חיוני לנו כאן בישראל וחיוני לשכנינו".













איטליה חרם אירן כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד