ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האופוזיציה הביכה את דרעי: הצביע נגד מע"מ 0 על מוצרי יסוד

הכנסת דחתה את הצעת החוק למע"מ 0 על מוצרי יסוד - יו"ר ש"ס דרעי, שהבטיח כי יפעל לשם כך, הצביע נגד • סגן השר איציק כהן: "דרעי הכניס את זה לתוך ההסכם הקואליציוני. בימים הקרובים יוקם צוות, מציע לכם לחכות"

דרעי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
דרעי, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


הכנסת דחתה היום את הצעת חוק מע"מ אפס על מוצרי יסוד. למעשה מדובר בשלוש הצעות נפרדות של חברי הכנסת אילן גילאון, דב חנין ועמיר פרץ.

סנסציה נרשמה כאשר יו"ר ש"ס דרעי הצביע עם הקואליציה נגד החוק, למרות שהוא רץ על כך בבחירות ושזו אחת המטרות אותן השיג בהסכם הקואליציוני. בהצבעה תמכו 44 והתנגדו 55.

בחוק עליו הצביע היום מוצע לקבוע מס ערך מוסף בשיעור אפס על מוצרי יסוד, כגון: לחם, מלח, חלב ומוצריו, שמן וסוכר ששר הכלכלה קבע שהם מוצרים מפוקחים לפי חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, עקב עלייה במחירם, על מנת להקל על האוכלוסיות המוחלשות לרוכשם.

ח"כ גילאון: "כולם הבטיחו את החוק הזה במערכת הבחירות. היום יותר ממיליון עניים במדינת ישראל ממתינים להורדת המע"מ על מוצרי ייסוד. בסופו של דבר אותם שקופים נשארים שקופים. בכל חברה תמיד יהיה עוני, השאלה מאיזה סכום הוא יתחיל".

סגן שר האוצר יצחק כהן השיב: "יו"ר ש"ס שר הכלכלה אריה דרעי הכניס את זה לתוך ההסכם הקואליציוני. שר האוצר ושר הכלכלה הקימו בימים האחרונים צוות שיבחן את אופן יישום הורדת המע"מ, אני מציע לכם להמתין לסיום עבודת הוועדה".
דרעי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד