כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המורשעים בשריפת הדו-לשוני: "שווה את המחיר"

24 ו-30 חודשי מאסר בעסקת טיעון לאחים שלמה ונחמן טוויטו שהורשעו בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים

המבעירים, צילום: פלאש90
המבעירים, צילום: פלאש90


בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום 24 ו-30 חודשי מאסר לאחים שלמה רחמים ונחמן טויטו, שהורשעו בהצתה והשחתה של בית הספר הדו לשוני בירושלים. בצאתם מהדיון אמר אחד האחים כי המעשה היה שווה את המחיר.

האחים, הורשעו על יסוד הודאתם בעובדות כתב אישום המתוקן במסגרת הסדר הטיעון, בעבירות של הצתה והשחתת פני מקרקעין. נחמן, הורשע בנוסף בשתי עבירות של הסתה לאלימות.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, ביום שישי ו' כסלו קשרו השניים יחד עם אדם נוסף, קשר להצית ולרסס כתובות בבית הספר הדו-לשוני, הממוקם ברחוב אריה בעהם 7 בירושלים. זאת, מאחר שלומדים בבית הספר יהודים וערבים ביחד. כחלק מפעילותם של הנאשמים וחברם נגד התבוללות ודו קיום בין ערבים ליהודים, ולאחר שסברו כי התקיים בבית הספר טקס לזכרו של יאסר עראפת מספר שבועות קודם לכן. עוד צויין, כי מעשיהם נעשו על רקע הפיגועים שאירעו בעיר ירושלים בתקופה שלפני הגשת כתב האישום, ומתוך מטרה לבצע מעשה שיצור הד תקשורתי.

על שלמה רחמים נגזרו 24 חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי. בנוסף, פיצוי כספי לבית הספר שניזוק בסך 10,000 ש"ח.

על אחיו נחמן, שהורשע בשני עבירות נוספות, נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי לבית הספר בסכום 15,000 ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את יצחק גבאי, שמשפטו עדין מתנהל, אמר: "מדובר בעונש לא קל, ומציע לא להקל ראש בשליחת בחורים צעירים ללא עבר פלילי לכלא, אבל יחד עם זאת כבר כעת מצופה לחשבון נפש מהפרקליטות".

לדבריו, "המאשימה ביקשה להטיל על הנאשמים עונשים של ארבע עד שבע שנות מאסר. עונשים כאלה בפרקליטות לא מבקשים גם עבור מי שהצית בתי כנסת וחילל מצבות של יהודים בהר הזיתים. התחושה היא לאפליה במדיניות בין יהודים לערבים".


צפו בתיעוד של כיבוי האש מבית השפר לאחר השריפה
דו לשוני תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד