י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גפני יכול לחייך: 85 בעד, 0 נגד • צפו

הכנסת אישרה את הצעתו של ח"כ משה גפני להעדפה מתקנת לחרדים בתעסוקה • גפני: "משבח את יאיר לפיד שתמך"

גפני. צילום: יונתן סינדל פלאש90
גפני. צילום: יונתן סינדל פלאש90


מליאת הכנסת אישרה היום (ד) בקריאה טרומית את הצעת החוק לייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי (תיקוני חקיקה), התשע"ה–2015 של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב.

ח"כ גפני הציג את החוק במליאת הכנסת ואמר כי החרדים מעוניינים להיכנס לשוק התעסוקה, והמדינה חוסמת זאת מהם, "אני לא מדבר על חרדים שתורתם אומנותם והם מגנים על העם היהודי ונילחם כדי שיוכלו להמשיך ללמוד, אלא אני מדבר על אלו, הרבים מאד, שמחפשים עבודה ותעסוקה, ואנחנו נלחמים כדי שיקבלו אותם".

"חשוב לי להדגיש שההצעה מדברת גם על נשים חרדיות וגם גברים חרדים ולא כפי שפורסם שמדובר בחוק שנוגע רק לגברים. הממשלות עד היום לא עשו כלום כדי לשלב חרדים בעבודה. כל פעם שהבאתי את החוק הזה הוא נדחה. הפעם אנחנו הולכים ברצינות. סיכמתי עם ח"כ אלקין שבהכנה בוועדה אנחנו נוסיף לזה גם עולים חדשים".



בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה (דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה). ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה."

החוק מדבר על כך שהחרדים יקבלו העדפה מתקנת בשוק התעסוקה כפי שקיים בחוק כלפי אוכלוסיות שונות ובהם אתיופים, נשים, ערבים, נכים וקבוצות אוכלוסיה רבות. ח"כ גפני קרא לחברי הכנסת להצביע פה אחד בעד החוק, ולהפסיק את האפליה כלפי החרדים בחקיקה ובתעסוקה בישראל. ואכן בתום הדיון, 85 חברי כנסת אישרו את הצעת החוק, ולא היו כל מתנגדים.

ח"כ איל בן ראובן אמר ל'בחדרי חרדים': "אני בעד כל מה שמפאשר ומייצר עוד מקומות עבודה אל מול רצון של חרדים להכנס אל שוק העבודה. אני תומך בכך לחלוטין. אני בעד לתקצב, לתגמל ולעודד. זה אחד היעדים הלאומיים החשובים ביותר".
גפני חוק חרדים תעסוקה העדפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד