י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שוב גל שמועות בשוק על מכירת גולן טלקום

השמועות מגיעות שוב מרוטשילד השקעות שמשוחח עם מפעילים ומציע את גולן למכירה • לשמועות אין שום משמעות, מהסיבה הפשוטה שמיזוגים בשוק הסלולר לא ריאליים בשלב זה, כי רשות ההגבלים לא תאשר אותם

.
.





האם גורמים בשוק ההון החלו שוב להפיץ ספינים בדבר כוונה למכור את גולן טלקום? ביומיים האחרונים שוב נפוצו שמועות על כך שישנה התעניינות של מפעילים לרכוש את גולן טלקום ושמיכאל גולן מתכוון למכור את החברה. השמועות הללו על כוונה כזו מגיעות שוב מרוטשילד השקעות שמשוחח עם מפעילים ומציע את גולן למכירה. חלק מהמפעילים אישרו שקבלו פנייה וחלק אישרו ששמעו את השמועה.

ברקע הדברים מעלים גורמים בשוק חשש כי השמועות מגיעות מכיוון גולן טלקום עצמה, שמאיימת בכך על כוונתה לצאת מהשוק המקומי על רקע דרישת משרד התקשורת שמחייבת אותה להגדיל את ההשקעה שלה ברשת משותפת עם סלקום.

גולן, לטענת אותם גורמים מבין שהפעם משרד התקשורת אינו מוכן לוותר לו ולכן עבר לשיטה אחרת של ניהול המו"מ - דרך ניסיון להראות שהוא חייב את ההקלות הנוספות מצד המשרד, אחרת הוא לא יוכל להישאר כשחקן עצמאי בשוק.

השמועות הללו על התעניינות בגולן מצד המפעילים קמות וצצות חדשות לבקרים ואין לדעת מה יילד יום ומה עומד מאחורי האינטרסים השונים. מה שברור הוא שיש מי שמנסים לגזור קופון מהסיטואציה שבה נמצא שוק הסלולר ומאי הוודאות סביב ההיתכנות למיזוגים בענף.

הדבר הכי מצחיק בסיפור הוא העובדה שכולם מדברים על נכונות מצד משרד התקשורת לשקול צמצום של מספר השחקנים, למרות שהמשרד לא אמר את זה וגם אם היה אומר אין לזה משמעות מפני שהגורם הקובע הוא רשות ההגבלים העסקיים.

הסיכוי שהרשות תאשר מיזוג בשוק בין השחקנים הגדולים, כולל גולן והוט, הוא אפסי מכיוון שאף שחקן לא עומד בפני קריסה והתחרות בשיאה. לכן מי שחושב שרשות ההגבלים תסכים למיזוגים בשלב זה כאשר הצרכנים נהנים מפירות התחרות ומהוזלת מחירים, כנראה שוגה.

מיזוגים בשוק ייתכנו רק לאחר שמישהו יקרוס ויוכיח שהוא אינו מסוגל להמשיך ללא מיזוג. גם אז לא מן הנמנע שהרשות תעשה כל מה שהיא יכולה כדי לסכל מיזוג עם גורם מתוך הענף ותעדיף להכניס גורם חיצוני. כך שהציפיות והשמועות ילוו את השוק עוד הרבה זמן אבל כדאי לדעת להתייחס אליהם בחשדנות הראויה.
משרד התקשורת גולן טלקום מיכאל גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד