ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אייכלר: "החברים עמדו במילה שלהם"

אחרי ההצלחה בהעברת החוק הנורבגי: 97 חברי כנסת הצביעו בעד ח"כ ישראל אייכלר לוועדה למינוי דיינים • כשלון לנציגת הליכוד ח"כ נאוה בוקר • אייכלר ל'בחדרי חרדים': "זה מוכיח שיש הערכה לאנשי יהדות התורה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


ניצון גורף לחרדים: אחרי ההצלחה להעביר את החוק הנורבגי, ניצחון נוסף לחרדים, ולדיל הליכוד עם ישראל ביתנו: הכנסת בחרה הבוקר (ה') ברוב גדול, את ח"כ ישראל אייכלר לחבר הועדה למינוי דיינים. ח"כ רוברט אילטוב נבחר לוועדה למינוי שופטים.


צילום: אבי שיף

אייכלר זכה ל-97 חברים לעומת נציגת הליכוד ח"כ נאוה בוקר שזכתה רק ב-58 קולות. מועמדת האופוזיציה ח"כ רויטל סוויד זכתה ב-62 קולות.

נבחרה. מדובר בהישג גדול לח"כ אייכלר שזכה לתמיכה מקיר לקיר במשכן.

ההערכות בקואליציה הן כי ח"כ בוקר הפסידה בבחירות לאחר שמספר חברי כנסת חרדים לא תמכו בה בעקבות עמדותיה כלפי הרבנות. זאת למרות שראש הממשלה פנה לראשי סיעות הקואליציה ודרש לקיים את ההסכם לתמוך בח"כ בוקר.

כזכור ביום שלישי הסיר ח"כ משה גפני את מעמדותו כדי שלא להכשיל את החברות החרדית בועדה ומחשש להפסד עבור מועמדת האופוזציה. גפני פעל מאז הורדות המעמדות לטובת אייכלר.

בוועדה לבחירת שופטים, נבחרו ח"כ רוברט אילטוב וח"כ נורית קורן.

כזכור בשבועות האחרונות סוכם בין הליכוד לישראל ביתנו על שיתוף פעולה בין המפלגות בבחירות לועדות ובתמורה יקבלו ישראל היום נציג בועדה לבחירת שופטים .מטרת הדיל הייתה להבטיח רוב לעמדה הימנית אשר תשפיע על בחירת השופטים.

ח"כ ישראל אייכלר דיבר לאחר ניצחונו ל'בחדרי חרדים' ואמר: "קודם כל בא נזכור שאנחנו בערב תשעה באב וזה לא זמן של שמחה. אנחנו צריכים קודם כל שיהיו מספיק דיינים, חייבים להוסיף לדיינים בכל בתי הדין בארץ כדי לגמור את העומס ולמנוע את העומסים הגדולים. הדיינים קורסים ולכן צריך מהר לבחור ולהוסיף תקנים לבתי הדין הרבנים".

אייכלר הוסיף והודה לאלו שהצביעו עבורו, כולל חברי יהדות התורה שהוכיחו שהם עומדים במילתם: "זה מוכיח שיש הערכה", אמר, "יש כבוד לאנשי יהדות התורה שנושאים את דבר השם ברמה ולא מתכופפים, ולמרות זאת הם מוכרים".
כנסת יהדות התורה דיינים שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד