י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יו"ר וועדת החוץ בסנאט לג'ון קרי: "האיראנים רימו אותך"

שבע שעות יימשך השימוע לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי בוועדת החוץ של הסנאט, במהלכה יצטרך לענות על שאלות מצד סנאטורים משתי המפלגות • חבר מועצת המחוקקים של ניו יורק דב הייקינד נעצר בעת שהפגין נגד ההסכם במנהטן

שאלות קשות. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.
שאלות קשות. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. צילום: ארכיון


היום (ה') החל השימוע לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי בקונגרס האמריקני, אודות הסכם הגרעין עם אירן. בשיאו של השימוע אמר יו"ר וועדת החוץ בסנאט הסנטור הרפובליקני בוב קורקר לקרי -"אני חושש שהאירנים רימו אותך". חבר מועצת המחוקקים של ניו יורק דב הייקנד נעצר בעת שהפגין נגד ההסכם מול משרד הסנאטור במהנטן.

בעוד חודשיים יובא ההסכם לאישור הקונגרס האמריקני, עד אז הופך הדיון אודות ההסכם המוטל במחלוקת למרכזי בסדר היום בארצות הברית. הדיון בסנאט היון יימשך כשבע שעות, במהלכו נותנים בכירים בממשל האמריקני דין וחשבון על ההסכם שנחתם.

שלושת הבכירים - שר החוץ ג'ון קרי, שר האנרגיה ארנסט מוניז ושר האוצר ג'ק לו, צפויים להיתקל בשאלות קשות גם מסנאטורים רפובליקניים וגם מסנאטורים דמוקרטיים.

יו"ר הוועדה קורקר הוסיף ואמר לקרי - "מה שאני חושב שקרה בשיחות הגרעין זה שהסדרת בעבור אירן מסלול נטול הפרעות בדרך לנשק גרעיני", אמר קורקר לקרי.

"הרשה לי להדגיש", ענה לו קרי, "האלטרנטיבה לעסקה שהשגנו עם אירן אינה 'עסקה טובה יותר', איזה סידור מהאגדות שיכלול כניעה מוחלטת של האירנים. זאת פנטזיה - חד וחלק".

בתחילת הדיון אמר מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל: "נטל ההוכחה תמיד מונח לפתחו של הממשל ולא הקונגרס. עושה רושם שלממשל יש דרך ארוכה לפני שישכנע אותנו".

אמש התבטא יושב ראש בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני ג'ון ביינר, נגד העסקה ואמר - "חברי הקונגרס ישאלו שאלות הרבה יותר קשות הפעם כשייפגשו היום עם הצוות של הנשיא. מכיוון שעסקה רעה מסכנת את ביטחון העם האמריקני, נעשה כל שביכולתנו כדי לעצור אותה".

בתוך כך פורסם כי חבר בית המחוקקים של ניו יורק דב הייקינד, חובש הכיפה, נעצר הבוקר בעת שהפגין ליד משרדו של הסנאטור צ'אק שומר במחאה על ששומר לא הצביע נגד הסכם הגרעין עם איראן.

הייקינד הואשם בכך שהפגין ללא אישור, הוא ואנשיו חסמו את הכביש במנהטן וגרמו לפקקי תנועה כבדים. קומץ המפגינים שליוו את דב הייקינד נשאו שלטים שבהם נאמר "שומר תהיה השומר שלנו, או שומר תעשה את הדבר הנכון".

נתניהו: לא נקבל את ההסכם עם אירן
סנאט כנסת אירן דיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד