י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שבוע שלא חל בו: מהדורה חלבית עסיסית

סגן ראש עיר שעובר על החוק, עיתונאי שמתפנק בביזנס ושר לשעבר מצטרף למנין • וגם: מה קרה בליל השימורים בכנסת?

שבוע שלא חל בו: מהדורה חלבית עסיסית


בנוהג, לייבל'ה מקדיש את תשעת הימים לשינון מהיר של הקינות, לימוד סוגיות על החורבן ותכנון מדוקדק של ארוחת מוצאי הצום. אלא שהשבוע השתבשו התוכניות לחלוטין, גורל היהדות החרדית היה מונח על הכף, ורק לפנות בוקר נשם לייבל'ה לרווחה כשנודע ששרול אייכלר יבחר את דייני ישראל ולא חלילה חברת כנסת אלמונית למחצה מהליכוד. בהזדמנות זו מאחל לייבל'ה מזל טוב כפול לעוזר של הבוס, חיים רבינוביץ', שמייצר בכל חמישי סיבה למסיבה, פעם מדובר בזכיה בתפקיד הנחשק לבוס ופעם בברית, אך בל נקדים את המאוחר.

ומכיוון שפתחנו בכנסת ישראל, הנה מקבץ עשיר מבית הנבחרים הישראלי: איש ירושלים אליעזר ראוכברגר, האסטרטג החרדי ירח טוקר ועורך 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי נצפו בשני בחצר מזנון הכנסת [החלבי, כמובן] כשהם מתכננים את הצעדים הבאים במאבק הפנים אשכנזי ביהדות התורה. לייבל'ה עדיין לא הורשה לפרסם מה העלו הארבעה בפגישה, והוא נאלץ להשאיר את הקוראים עם תמונה בלבד.





לייבל'ה, שמופתע בכל פעם מחדש מראוכברגר המתזז בין כובעיו כלוחם מלחמות ה' בכיכר ספרא וכסופר ההשקפה ביתד, מצא אותו שוב בכנסת, הפעם בבוקר חמישי, זועק על מיכאל שמש מגל"צ בהאי לישנא "אתה שקרן ונוכל, ואני לא מתעסק איתך יותר". מסתבר ששמש החמוד הצליח להסתבך עם שתי המפלגות החרדיות תוך זמן קצר. לייבל'ה ממליץ לו לעבור קורס מזורז אצל הקולגה אוריה אלקיים.





ואילו במסגרת ההתחזקות הקולקטיבית של 'יש עתיד', בהשפעת היו"ר יאיר, נצפה שי פירון המזוקן בתפילת עמידה עם מקלב [שגם הוא לא סידר זקן] וסגן השר ליצמן [שלא מסדר אף פעם את הזקן] מאחורי המליאה ובכוונה גדולה.





העיתונאי איתי גדסי, חושף מעשיו של זייברט, נצפה במזנון הכנסת בשיחה ארוכה עם יועצו של דרעי ינון אזולאי [הבן של...]. לייבל'ה גילה כי ינון סיפר לגדסי שאבא כבוד השר צפוי להתפטר מהכנסת, והאחרון מיהר לפרסם אייטם.





עוד לייבל'ה משוטט אנה ואנה במסדרונות הכנסת, נודע לו כי רבה הנערץ של מגדל העמק הגיע לביקור במשכן. לייבל'ה אץ רץ למצוא את הגרי"ד גרוסמן, שצפוי לחתן בקרוב את ח"כ שרון גל מסיעת ישראל ביתנו, ומצא את הרב מבטיח את תמיכת המפלגה שרוצה עונש מוות למחבלים בבחירתו של ח"כ ישראל אייכלר.





ובמהלך ההכנות לחתונה המדוברת, נצפה שרון גל הנ"ל השבוע כשהוא נכנס למקווה האר"י בצפת, ערוך היטב למים הקרים ומצוייד במגבת לבל יתקרר.





אם תהיתם איך שרדו חברי הכנסת עירניים בשעות הקטנות של ליל השימורים של החוק הנורבגי והדיינים, לייבל'ה צפה בבוז'י הרצוג ונפתלי בנט עובדים לראשונה כצוות ומכינים לכל דיכפין קפה במזנון. יו"ר ועדת החינוך האהוב ח"כ יעקב מרגי, שהתכבד אף הוא בקפה מהביל - דאג לתעד את הרגע.





ובאותו ליל השימורים: ישראל אייכלר שגורל היהדות הנאמנה נשען על כתפיו הצנומות, לא סמך על ברכת האדמו"רים והברכה בטלז סטון, והביא עמו ספר תהילים לכנסת. לייבל'ה משוכנע שבהצבעה הארוכה מאחורי הפרגוד עסק אייכלר בצירוף שמות ובייחודים נשגבים.





ונשוב לחיים רבינוביץ, שחגג בחמישי שעבר בשמחת הברית לבנו, כאשר כבר שם חה"כ מנחם אליעזר מוזס כיבד בנאומו את עמיתו אייכלר בתואר 'חבר הוועדה למינוי דיינים'. אייכלר לא נשאר חייב והחזיר ל"יו"ר הסיעה שכולם אוהבים אותך וגם את החשאיות שאתה שומר על הדיונים בוועדת חוץ ובטחון".





ובאותה ברית נצפה בחייקה לא אחר מאשר רב הסלבס המהולל מרדכי חסידים, שהיה נרגש מהכיבוד המרשים שקיבל ואף הפטיר באזני לייבל'ה: "כל יום אני עושה חיקה לאיל גולן אז מה זה בשבילי"...





ואפרופו מוזס: בשבת האחרונה חשף שוב כי הוא נמנה גם על חסידי סערט ויז'ניץ, בנוסף לבעלזא ולויז'ניץ בגירסת המקור. מוזס יצא לחיפה - שם שהה במחיצת ילדיו לרגל שבת ההכתרה של האדמו"ר החדש, ועל הדרך גילה כי גם האיש שיש לו הכי הרבה מנויים להמבשר בחיפה, סגן השר מאיר פרוש, שהה בעיר לרגל השבת המרוממת והנשגבת, אלא שפרוש נשאר גם למוצ"ש למגבית חירום לטובת מוסדות החסידות הנמצאים בקריסה של ממש, ויחד עם הגרי"ד גרוסמן חתמו על תרומה הגונה.



הפינה המוניציפאלית
וכמובן, למרות העומס בכנסת, לייבל'ה לא זנח את הפינה החביבה עליו בכיכר ספרא: באחד מימות השבוע הגיע מנהל סיעת ש"ס בכנסת ואיש הפתיתים של בקהילה צבי יעקובזון לכיכר. לייבל'ה דאג לתעד את יעקובזון בשיחה מעמיקה עם סגן ראש העיר ישראל קלרמן, והוא תוהה האם יעקובזון ניסה לדאוג לילדיו בנווה יעקב או שמא ערך ביקור פתע למטרה שונה?



.

ולאותו מקום הגיע השבוע אורח הכבוד הרבי מזלאטשוב, מורה דרכם של העיתונאים. לאחר שכבר ביקר אצל ברקת, פינדרוס וקינג, הגיע הרבי להשפיע חסידות גם במשרדו של שלמה רוזנשטיין. ללייבל'ה נודע כי נשקלת אפשרות שדרשו העולמית תרכוש מהרבי את השיר אור זרוע לצדיק בלחנו המיוחד. קבלו ביצוע נדיר.



יהודה ארנד, הרל"ש הכי חזק בספרא, חגג בראשון ברית דחויה קלות לבנו. יהודה כיבד את חבריו כידו הטובה עליו, ולייבל'ה שוב מאחל מזל טוב.

ומחוץ לאולם: סגן ראש העיר צביקה כהן כנראה לא שמע על חנייה כחוק בעיר הבירה, ורגיל מטבריה ואלעד לחנות בכל מקום. כך תיעד לייבל'ה את רכבו של צביקה חונה באדום לבן. לייבל'ה כמעט הזעיק פקח.





ובין הדיונים של דגל ואגודה במודיעין עילית על נושא הסגנות, (לייבל'ה עוקב, הסיפור או טו טו בשלבי גמר, עם יתרון ניכר לטובת אגודה) קפץ סגן ראש העיר טוביה פריינד לתפילה והשתטחות על קברי צדיקי החסידות באוקראינה. במוצ"ש שעבר הגיע להתפלל באוהל הבעל שם טוב במעז'יבוז, ומשיצא פגש את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, שאף הוא בא לשאת תפילה להצלחת עירו. לייבל'ה הנציח.





ואותו ישראל פרוש לא מבזבז רגע ועובד כמו בולדוזר: השבוע ארגן את יום השולחן העגול בעיר, בו התושבים מגיעים לנציגי העירייה ושוטחים את בעיותיהם. רגע לפני הוא נצפה עם חברים סועד את ליבו בקפה קפה בית שמש. את האירוע הפיק מיודעינו האיש שלא מזמן היה אושיית היח"צ של פרסום אפיקים שרגא יונגרייז, לייבל'ה בירר האם מדובר בהסבת מקצוע, ושרגא השיב "מזה ומזה אל תנח ידך"...





ובבני ברק, ראש העיר זייברט שכלל לא מתעניין באינטרנט מאן דכר שמיה, עשה את דרכו חזרה מאיטליה דרך שוויץ, שם שהה בשבת בצילו של הרבי מויז'ניץ במלון במלויה והתענג על אכילת הערינג אירופאי משובח. זייברט יחד עם הצוות דרנגר וקופולוביץ אף ישבו עם האדמו"ר לשיחה במוצאי שבת ושתו לחיים.





ובשלישי בלילה, לאחר שחזר לישראל ולאחר שהגיע לישיבת מועצת גדולי התורה, חגגו בלשכה הבני ברקית 'בהפתעה' יום הולדת 55 לראיס שנולד ב-ו' באב תש"כ בוינה שבאוסטריה. החברים כמובן אכלו בשר, כנהוג בתשעת הימים במסגרת סיום מסכת, והמסכת שנבחרה כיאה לנעשה בלשכה - "חגיגה", וכשיש חגיגה לא צריך סיבה למסיבה.





וביום רביעי הגיע זייברט לכנסת, שם קיבל מברקת של ירושלים תמונת ענק של מורו ורבו האדמו"ר מגור, המתנגד בל תוקף לפרסום תמונותיו בעיתונות החרדית, אך לייבל'ה מפרסם תמונה של תמונה ואין איסור חל על איסור. לייבל'ה מתכבד לחשוף כי מי שקנה את התמונה בגרפיכץ הם אנשי לשכת זייברט, שהביאו אותה לברקת כדי שיעניק אותה לחנוך.





ואפרופו ברקת ותמונות: שלומי כהן, צלם וכוכב חדש, הגיע השבוע לראיס של ירושלים כגי להעניק לו את תמונות שמחת בית בעלזא שצילם. ללייבל'ה דווח ששייעל'ה ווינברגר ניסה להקדים את כהן - אך סורב באלגנטיות.





ובחזרה לזייברט אחרון להשבוע: במהלך סיור סגן השר מאיר פרוש בבני ברק, כשהוא מלווה בצוות משרדו ה"ה שניאור רוזן והחליפות, יהושע טננהויז ובני הקר - נצפה ראש העיר הגרער מסדר את קוקיות פאותיו כמנהג חסידי גור. לייבל'ה תיעד.





ואפרופו סיורי פרוש: הדובר של גוטרמן יחיאל סבר נצפה על ידי לייבל'ה מפקד על הסיור במודיעין עילית, כמובן שהודעה לעיתונות טרם התקבלה במייל אך בבוא העת גם זה יגיע, כי לייבל'ה תמיד סומך על השכן שהרחיק לאחרונה, וזה הזמן לאחל לסבר ברכת יישוב טוב.





ובביתר: עקיבא אוביץ, לשעבר סגן וכיום מנהל לשכת ראש העיר ביתר, נצפה במסע הקודש של חסידות נדבורנה ביתר לאוקראינה ולקברי הצדיקים כשהוא מעתיר בתפילה גם לרפואת אחיו הצלם החסידי הוותיק ביותר ברוך אוביץ, שעבר צינתור בליבו. לייבל'ה שולח איחולי החלמה מהירים וחזרה סדירה לעבודה.





עוד מביתר: בראש חודש ביום שישי בחצות היום נצפה הראיס המקומי כשהוא מלווה בפמליה ממעריציו בציון הרשב"י במירון.





ובעוד רובינשטיין ולהקתו עסוקים בתפילת שחרית, השלישיה הצעירה - הזמר ונער הפלא שכבש את LA אלי שפריי, סוכן הרבנים האולטימטיבי חיים אסחייק והאיש שאין גביר שקונה יין בישראל בלי לעבור דרכו חיליק קצנגולד - עסקו בסלפי תפילת מנחה בכניסה לציון. ללייבל'ה נודע שהחברים השתתפו בשבת חברים חוגגים בספסופה, אך כל השבת העיבה על החגיגה שתוכננה בריחה של אחד החברים חזרה לביתו בערב שבת. הפרטים שמורים במערכת, לייבל'ה רק יכול לחשוף שערב לפני עשה שפריי מנגל וסיום.






פינת התקשורת
פנחס טננבוים, יועץ התקשורת של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, נצפה השבוע נושא דברים מחוץ לאולם בג"צ בפני כלי התקשורת, במהלך דיון בנושא חוק הונאה בכשרות. לייבל'ה נזכר בערגה בימי בחרותו של פנחס, כאשר צפה כבר אז שעדיו לגדולות.





ולאחר שבשבוע שעבר דיווח לייבל'ה על ביקורם של הצמד המשפחתי אליטוב וארליך בניו יורק, שם חרשו את קראון הייטס בחום ובגשם, ביום ראשון עלו השניים על טיסה מקנדי לכיוון ישראל. שליח לייבל'ה פגש אותם בנמל התעופה, גילה אותם עומדים בדלפק מחלקת העסקים ועיניו נעקרו מקנאה. לבסוף, כשעלה על המטוס, גילה כי רק האוליגרך החב"די הרחב יותר זכה למושב במחלקה המפנקת ואילו ארליך שובץ בספסל של שלש במחלקה הרגילה.





לאחר שנים גבר רדיו קול חי האשכנזי בעשרות אחוזי האזנה על תחנת הרדיו הספרדית קול ברמה. ללייבל'ה ברור שהתחנות לא מתייחסות ברצינות לסקר, כי פעם אתה למעלה פעם אתה למטה, על כל פנים, מנכ"ל הרדיו המאושר אבי רוזן, מי שהביא את התחנה להישג המשמעותי, וזאת לאחר שהיה שותף בהקמת קול ברמה, נצפה מעביר הרצאה על תקשורת חרדית לאנשי צה"ל.





ובשיעור השבועי במשרדו של דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, שנמסר על ידי הרב צבי לאו בכל יום רביעי והשבוע הועתק ליום חמישי ביוזמתו של יועץ פרו חרדים ירח טוקר, הבריז השבוע ירח שהיה דרוך בכנסת לראות האם הבוס יראה בשמחת אייכלר שנבחר לחבר הוועדה למינוי דיינים. וכמובן, כמנהגו בקודש צייץ ורטווט ללא הרף.





משרדי הפרסום נכנסו לכוננות: מנהלת השיוק בעיתון יתד נאמן, ציפי רוטלוי, צפויה להגיע בקרוב לביקור בכל משרדי הפרסום החרדים, בכדי להציג מצגת לכל העובדים על שלושים השנים שעברו מאז הקמת עיתון יתד נאמן. לייבל'ה ממתין.

ואפרופו יתד נאמן: בימים אלו מקבלים כל מנויי היומון הליטאי כרטיס מנוי עם חתימה אישית מהמנכ"ל זעליג אורלנסקי. המטרה הסופית של הכרטיס היא להעניק הטבות בבתי עסק שונים. לייבל'ה בטוח שאייל אזולאי, איש התפילין והמזוזות שכיכב בשבוע האחרון מעל גבי העיתון, לא יעניק שום הנחה.

‏ואילו כתב העיתון ישראל רוזנר, לא סמך כנראה על חופשה על בסיס ברטרים מיתד, ויצא לעיירת הנופש אינטרגלם באוסטריה - שם שהה במחיצת מורו ורבו האדמו"ר מפינסק קרלין, והשניים עשו ביחד בנאות דשא ירביצני, על מי מנוחות ינהלני.



מן הגורן ומן היקב
במהלך צילומי קולקציית קיץ 2015 של אופנת בגיר, נצפה שוקי רייך סמנכ"ל בגיר מנסה את כוחו בסטיילינג. לייבל'ה טוען שהוא מצליח ובגדול, אך ברור שאם היו לוקחים את דניאל ברק מנהל סניף גאולה עמוס ובתשעת הימים ברחוב השומר, היו גם לוקחים את החסידים בדוגמנות. כי מי כמו ברק דואג למצוא חליפה בדיוק כמו שהלקוח רוצה.





בלשכת רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ עלו ובאו 2 אורחים שהשתתפו בתפילת יום כיפור קטן במניין המרכזי והמכובד בכותל המערבי, כנהוג מידי ערב חודש.





הנכד הכל יכול של הגראי"ל שטיינמן, דוד שפירא, נצפה השבוע בחלאק'ה אצל הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה שמח שהאחווה בין גדולי ישראל ממשיכה גם אצל הנכדים.





ואילו בקרן רחוב במונסי, צפה לייבל'ה במנחם טוקר האהוב עושה סלפי כנהוג עם הזמר בערי וובר.





קבוצת בחורים מנדבורנה יצאו לסיים את זמן הקיץ בעיירת בישטנא שבין הרי הקרפטים באוקראינה סמוך לקבר האדמו"ר הראשון לבית נדבורנה, שם ערכו זיץ מרשים וכמובן התפללו להפעיל ישועות אצל הצדיקים לזיווג הגון במהרה. לייבל'ה מקווה שהמקום יפעל את סגולותיו ואכן סוף סוף יתרוקנו הספסלים האחוריים בחסידות‏.





פינת המזל טובים:
מזל טוב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לרגל שמחת אירוסי אחיינו - בן לאחיו פתחיה ליצמן.

מזל טוב גם למנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, לרגל שמחת נישואי נכדתו בשני הבא לאחר ט' באב.

ברת מזל טוב לשמואל מאיר הירשמן, מו"ל בקהילה לשעבר, לרגל שמחת אירוסי בנו יעקב בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב ליו"ר דגל התורה בזכרון יעקב וחבר המועצה אריה פולק, לרגל אירוסי בתו עם נכד הגאון רבי יוסף חיים בלוי, רבה של אשקלון.

וברכת מזל טוב לנגיד הרבני המפורסם מקים עולה של תורה הרב אהרן נאה, לרגל שמחת אירוסי בנו בכורו זישא עם הכלה בת הרה"ח רבי שמואל אהרן וואלף, מחשובי חסידי סטשיטין צאנז קלויזנבורג. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

פינת החידה השבועית
האיש: ראש כולל ומנהל מוסדות נודע לתהילה.
ההודעה: ניתוק מוחלט מהאינטרנט, בדגש על ווטסאפ ונספחיו
הסיבה: צמד שובב ממסוף אגד היכנשהו, ושערוריה שכמעט והגיעה אל מעבר לים.

בין הפותרים נכונה לא יוגרל שום דבר, פיכס, איך אתם יודעים במה מדובר בכלל?
לייבלה רכילות מדור שפירא ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד