כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בן דהן לחיילים: "המדינה כשלה בטיפול בהסתה"

סגן השר בן דהן לחיילים חרדים: "אפנה לפרקליט המדינה ניצן, עד היום המדינה כשלה בטיפול בהסתה כלפיכם"

בן דהן. צילום: פלאש 90
בן דהן. צילום: פלאש 90


סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיע למפגש סגור עם חיילים חרדים ונשותיהם בבני ברק הערב (ה).

לאחר שבתקופה האחרונה חלה הסלמה באלימות שמופנית כלפי חיילים חרדים ומפקדיהם ולאחר שבשבועיים האחרונים פורסמו חוברות עם פרטיהם האישיים, תמונותיהם וכתובותיהם של החיילים החרדים, פנו משפחותיהן של החיילים וביקשו את סיועו של סגן שר הביטחון בן דהן בנושא.

במפגש נכחו מספר חיילים חרדים בעבר ובהווה וכן נשות החיילים.

עד היום לא נפגש עימם אף נציג ממשלה רשמי וסגן השר בן דהן היה הראשון. בפגישה סיפרו המשתתפים על ההטרדות הטלפוניות שהם חווים בבית בכל שעות היום ובייחוד הלילה, על קריאות הבוז, ההכשפות, הפחד והסירוב של מוסדות חינוך חרדיים לקבל את ילדיהם.

עיקר הביקורת הוטחה במשטרת ישראל שלטענתם אינה עושה את עבודתה ואינה חוקרת כלל את התלונות שהוגשו בנושא. כך סיפרה אחת הנשים שהגישה תלונה על אלימות כי "התיק נסגר כבר באותו היום אך אני קיבלתי מכתב מהמשטרה על דבר סגירת התיק רק לאחר חודש."

אדם נוסף סיפר כי "הרבה מהמטרידים מתקשרים ממספרים מזוהים ומה שאדם פשוט ברחוב עושה ומגלה מי בעל המספר, המשטרה לא מוצאת לנכון לעשות ומפקירה אותנו." עוד הוסיף: "אמש לא ישנתי עד 3 בבוקר כי הטלפון צלצל כל הזמן."

סגן השר אמר להם: "אעשה ככל יכולתי לסייע לכם, לא ייתכן שחיילים ומי שמסייע להם להתגייס לצבא ההגנה לישראל יסבלו מהטרדות והפחדות והמדינה תשתוק. החוברות שפורסמו יש בהן מעין התרת דמם של החיילים ואסור שזה יקרה. אנחנו נמשיך לעודד את גיוסם של החרדים לצבא, מיש לא יכול ללמוד- שיתגייס."

עוד הוסיף סגן השר כי בכוונתו לשמש כתובת לחיילים ולפנות גם לפרקליט המדינה ולשרים הרלוונטיים כדי למצות את הדין עם מי שמוביל את ההסתה הזו.
בן דהן חיילים חרדים כתובת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד