כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המלצות שכדאי לך לקרוא לקראת צום ט' באב

נשים רבות מתלבטות מה להכין לסעודה מפסקת שיהיה טעים, מזין ובעל ערך לקראת יום שלם של צום • קבלו מספר טיפים שיסייעו לכן בהכנות

המלצות שכדאי לך לקרוא לקראת צום ט' באב


המלצות לסעודה מפסקת:

1. נוזלים: אחד הקשיים הגדולים זה המנעות משתיה, במיוחד בימים חמים כמו הימים האחרונים. חשוב לכן להרבות בשתייה לאורך כל היום המקדים את הצום ולא רק בארוחה המפסקת בלבד.

2. מלח - חשוב להמעיט במלח בארוחה המפסקת כמה שניתן על מנת להקל על תחושת הצמא. מומלץ להשתמש בתבלינים יבשים אחרים כגון פפריקה, פלפל, קינמון או תיבול טרי כגון עשבי תיבול. כמו כן מומלץ לבחור מזונות שאינם מומלחים כגון דגים טריים, ביצים, ירקות, דגנים, קטניות. בשר, עוף וגבינות יכולים להכיל כמות מלח גדולה עוד לפני ההכנה.

3. על מנת להשרות תחושת שובע ממושכת מומלץ לשלב קטניות בארוחה. הקטניות מכילות סיבים, וחלבון יחד עם פחמימות, שילוב זה מוביל לעיכול איטי התורם לתחושת שובע ארוכה. ניתן להשתמש בעדשים, גרגרי חומוס, שעועית לבנה או אדומה. ניתן לשלב תבשיל עדשים לדוגמה עם אורז מלא או בסמאטי.

4. כמה לאכול? התפיסה שאם נאכל הרבה לפני הצום נחוש שובע לאורך זמן, לרוב אינה מממשת את הציפיות. עיכול מורכב של ארוחה כבדה דווקא יוביל לרעב גדול יותר בשלב מוקדם יותר של הצום. מומלץ לכן לאכול בארוחה המפסקת עד לשובע, אך לא מעבר לכך.

הרבה בריאות.


מיכל סוקמן
דיאטנית קלינית, מכון סוכרת, מכבי שירותי בריאות.
צום ט באב סעודה מפסקת אוכל לשבת נוזלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד