י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לוקסוס אמיתי: נסיעת מבחן עם לקסוס GS300h

לקסוס מתיימרת להיות חברת רכבי הסלון הטובה בעולם • האם היא מצליחה לגבור על יריבותיה הגרמניות, מדוע לקסוס טעו בחישוב ההאצה מ-0 ל-100, מה קורה לו בקסטל ומה חשבו הטרמפיסטים? • "צביקה בדרכים" עם לקסוס GS300h

לוקסוס אמיתי: נסיעת מבחן עם לקסוס GS300h


הפעם אנו יוצאים לסיור בעקבות אחת ממכוניות הסלון הטובות ביותר החורכת את כבישי ארצנו. ה-GS300h של לקסוס. זו שאמורה לראות את הלבן בעיניים של המתחרות הגרמניות - בעיקר את סדרה 5 של ב.מ.וו, אאודי A6 או כמה דגמים מסדרת E-Class של מרצדס. לדעתי היא גם עוקפת אותן מימין.

בכתבה הזו אתם לא הולכים לקרוא על תלונות או קיטורים. כי פשוט אין.

התלונה היחידה שיש לי היא הקושי שיש אחר כך בנהיגה בכל רכב, טוב ככל שיהיה. התחושה המדהימה שיש ב-GS300h בכלל התחומים גורמת לסטייל לעלות פלאים ולהבין שמשפחתית רגילה, טובה ככל שתהיה היא רק משחק ילדים שמתגמד מול כל מה שלקסוס מציעה.

טוב, אז ממה נתחיל? הגרסא החדשה (הרביעית במספר) של ה-GS300h עברה מתיחת פנים שמשווה לה מראה ספורטיבי יותר. בדגם הקודם ניתן דגש רק על הקלאסה ועל שמרנות כבדה, אבל הפעם נראים כאן גם נגיעות ספורטיביות. הנגיעות האלו נראים בעיקר בצורת הפנסים הקדמיים והאחוריים, אך גם בחרטום המעוצב בקימורים במקומות הנכונים ובדלת תא המטען, שמשווים מראה יוקרתי אך גם כזה הנראה דרוך ומוכן לצאת לקרב. כך או כך, אלא ניתן לפספס שמדובר במראה של רכב שרד ו4.85 המטרים עושים את עבודתם. מרשים מרשים, אבל קחו תמיד בחשבון שרכב בעל צבע כהה יבליט כפליים את הנוכחות שלכם, מאשר זה הצבוע בלבן.

אפרופו מראה. אין ספק שהוא גורם לזקיפת גבות רבה ולא רק אצל מכריכם. ה-GS300h הוא המוצר המושלם עבור כל מי שמחפש את המבטים של כולם, אבל של כולם ללא יוצא מן הכלל. גם העובדה שהוא לא נפוץ ונדוש כמו דגמי ב.מ.וו ומרצדס במגזר החרדי (ובכלל) מאדירה עוד יותר את ההדר שיש לו. הייתם צריכים לראות את עיני הטרמפיסטים הנוצצות ביציאה מתחנת הדלק של בני ברק ולשמוע איך הם דנים בינם לבין עצמם האם לשנות את המסלול שלהם ולהתאימו לשלי, ולו רק ליטול חלק ב"סיבוב" בלקסוס הנכספת. דבר כזה לא ראיתי גם כשלקחתי סיבוב על דגמי יוקרה של מרצדס, ב.מ.וו, אאודי או כל רכב אחר שנע על כבישי ארצנו.

כניסה פנימה מחלצת קריאת התפעלות שכמו מופעלת באופן אוטומטי וישיבה על הכסא מגבירה אותה. כסא אמרתי? כורסא מעור אמיתי. רק לשקוע בכורסת העור הרחבה והנוחה ימלא לכם את המצברים לשבוע שלם.

כשתכנסו פנימה תגלו שכאן אין "כמו", "דומה" או "חיקוי". הכול עשוי מחומרים אמיתיים ואיכותיים בגימור הגבוה ביותר. כיף להחליק את היד על הדשבורד המשובח וליהנות מהמגע. המראה הנהדר כולל (ברמת הגימור premium) דשבורד ודלתות מחופים בעור עם שילוב עץ מהגוני. משהו מהחלומות. גם ההגה בנוי משילוב של עץ ועור ואם תא הנהג נראה כמו תא הטייס במטוס פרטי, כשתיגעו בהגה תרגישו כאילו אתם אוחזים בהגה של יאכטה.

המרחב גדול מאוד והרוחב העומד על מטר ו-84 ס"מ מורגשים היטב. גם היושבים מאחור יוכלו להתרווח בנוחות במקומותיהם וליהנות מהחלל הנדיב ומכיסאות – כורסאות העור.

כשתלחצו על כפתור הסטארט לא תבינו למה המנוע לא מתעורר לחיים, אבל המערכת ההיברידית התעוררה גם התעוררה, היא פשוט ממתינה שתניחו את רגלכם על הדוושה ותצאו לדרך. כך זה בעולם ההיברידי, נעים להכיר.

גם מבחינת אבזור יש כאן הכול, אבל יהיה מצחיק לרדת לקטנות כאלו אז נגע בהם ממש בקצרה. מסך מולטימדיה משוכלל בעל צג גדול שנשלט ע"י עכבר המוצב בין הנהג ליושב לידו, שהופך את תפעול מערכת המולטימדיה לקלה, נינוחה ופשוט מוצלחת. מיותר להזכיר שהמערכת כוללת מצלמת רוורס, בלוטות' ועוד, ושתמצאו גם אופציה לחימום וקירור המושבים שבתא הנהג, גג חשמלי והגה מצויד במערכת שליטה ובקרה. ה-GS300h מגיע כמובן עם כסא חשמלי מתכוונן בעל 10 מצבים ובעל 3 זיכרונות. הזיכרונות שלו כוללים גם את זיכרון מצב מראות הצד וכוונון ההגה – כלומר ברגע שתתניעו את הרכב (או אם לא כיביתם את המנוע, ברגע שתכניסו את חגורת הבטיחות לנדנה) הכסא יתכוונן למצב האחרון בו שמרתם אותו, ההגה יתקרב אליכם והמראות יוצבו בדיוק כפי שאתם מסתדרים אתם. ברגע שתקליקו על החגורה כדי לקום ממקומכם או כשתכבו את המנוע, הכסא יתרחק לאחרו וההגה יכנס פנימה לתוך הדשבורד, כדי שהקימה שלכם מהכסא תהיה חלקה...

לחיצה על הדוושה מפעילה לחיים את המנוע בנפח 2.5 ליטר בעל 223 כוחות הסוס ומזניקה אתכם קדימה בשקט חרישי. מלבד המנוע העושה את עבודתו בשקט מדהים, תא הנהג אטום כצוללת ולא תרגישו ברעשים כל שהם. ההגה מהיר ומדוייק וה- GS300h יצוק על הכביש הכי חזק שאפשר. כלומר, מצד אחד תרגישו שאתם בכלל מרחפים במטוס, אבל מצד שני לא תסבלו מטלטלות וחבטות כי אין סיבוב או עיקול שיכולים להתקיל אותו, גם בזכות אבזור של שלל מערכות בלימה, יציבות, אחיזה והיגוי. אני יכול להמשיך ולכתוב לכם על הנסיעה בלקסוס אבל זה משהו שבאמת קשה לתאר, אז מוטב שאעצור כאן.

הנתון הרשמי של ההאצה מ-0 ל-100 עומד על 9.2 שניות אבל זו טעות. מבדיקה שערכתי עלה שה- GS300h עושה זאת בתוך 7.5 שניות ואם מצב הספורט מופעל הוא יבצע את אותה פעולה בתוך 7 שניות.

ההאצה והאצת הביניים גם כשהוא עומד על 100 כמובן שאינן מורגשות והתחושה היא כאילו שה- GS300h עושה זאת בעצימת עיניים ולא מכיר את המושג מאמץ.

קסטל? עליות? הצחקתם אותו, הוא מחליק על הכביש בדיוק כפי שהיד שלכם מחליקה על פלומה רכה. אותו כנ"ל, גם בשעה שהוא מדלג על פסי האטה או מהמורות. המתלים מכוילים למקסימום ומבחינתו, המהמורות כלל לא קיימים.

המערכת ההיברידית עושה כאן את עבודתה בצורה מצוינת ומתפקדת היטב, תוך שהיא מנווטת היטב את מקור הכוח לאן שצריך. וכדי לחסוך בדלק, כשהמערכת מרגישה שהורדתם את הרגל מהדוושה או שאתם עומדים לפני עצירה מוחלטת היא מכבה את המנוע בקול רעש שמזכיר מנוע כבה של מטוס. המנוע ההיברידי גורם לחסכון משמעותי בדלק ולמרות שמדובר ברכב בעל מימדים מפלצתיים מבחינת הקוטר, המשקל וכמובן המנוע, בנסיעה משולבת הוא שתה בפועל ליטר דלק לכל כמעט 14 ק"מ – נתון שגם רכבי מיני או סופר-מיני יתקשו לעמוד בו.

ונחזור לאבזור. ייתכן ותמצאו רכבים שירגשו אתכם עם שלל אביזרים וקונצים אבל כאן זה לא קיים. כלומר, יש מהכול ובצורה הטובה ביותר, אבל להעמיס צעצועים, לחצנים וקונצים מיותרים זה ממש לא האישיו. יחד עם זאת אזכיר 3 תוספות שאהבתי במיוחד, הנמצאות כאן מסיבות בטיחותיות: 1. וילון אחורי הנגלל אוטומטית בשעת רוורס, ומראות צד שיורדות אוטומטית למטה ומראות לכם את הכביש שתחתיכם. 2. שמשה קדמית בציפוי מונע מים. 3. מראה פנימית ומראות צד מתכהות אוטומטית נגד סנוור.

משהו נוסף שחשוב להזכיר היא מערכת השמע המורכבת כאן. הצלילים נשמעים במערכת הזו בצורה כל כך צלולה וברורה שמדובר בחוויה בפני עצמה.

ועוד נקודה חשובה לסיום: במגזר החרדי, ישנם כ-20% שלא רוכשים מוצרים גרמניים ובמגזר הכללי הנתון הזה עומד על כמה אחוזים פחות. מי מכם שרוצה את הטופ שרק המכוניות הגרמניות מציעות אבל אינו רוצה לקנות מוצר גרמני, ימצא כאן את העסקה המושלמת.

המחיר לגרסת הבסיס עומד על 339,000 ₪ (ובהתאם למה שתקבלו בהחלט ניתן להוסיף: בלבד) וגרסת הפרימיום נמכרת ב-399,000 ₪. כצפוי, המחיר שלו לא מרתיע את הלקוחות שמחפשים את הרכב המושלם ורק בחצי השנה האחרונה נמסרו בארץ למעלה מ-250 דגמים של הלקסוס הזה בלבד. שאפו.
והשאלה הגדולה שנשארתי אתה לאחר הכתבה הזו, היא: למען השם, אחרי תחושה כזו של שלימות, מה יש ללקסוס GS450s וללקסוס LS להציע?









לקסוס לוקסוס רכב ביקורת נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד