י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרצוג: "נתניהו משתמש בתסמונת תשעה באב"

יו"ר האופוזיציה תקף את ראש הממשלה: "מאותת בפאניקה במקום להוביל. האיום האמיתי הוא מנהיגות חסרת אחריות ויוזמה"

הרצוג. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90
הרצוג. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90


יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג כתב הערב (מוצ"ש) בעמוד הפייסבוק שלו, "הערב נציין בקריאה במגילת 'איכה' את חורבן הבית וצום תשעה באב. ההיסטוריה היהודית רווית טרגדיות, אסונות קשים, חורבן, שואה ופוגרומים. אך זו לא המציאות היום, אנו חיים במדינה משלנו, חזקה, משגשגת ומעוררת הרבה קנאה והערכה למרות כל הקשיים, האתגרים והאיומים הניצבים מולה. לצערי, ראש המדינה שלנו, בנימין נתניהו משתמש במה שאני קורא לו "תסמונת תשעה באב" כדי לטפטף חרדות עמוקים בלב העם, באופן עקבי מזה שנים, ברטוריקה קבועה, דבר המשפיע באופן לא מאוזן על התחושות הלאומיות שלנו. זה חייב להיפסק. זה חייב להשתנות".

עוד הוסיף הרצוג: "אני תמיד משווה את מדינת ישראל לספינה בגודל בינוני השטה במים סוערים, שעל קברניטיה לקבוע נתיב שיוט ברור. נתניהו מחזיק בהגה ומאותת בפאניקה לעבר יושבי הספינה במקום להראות להם את חוף המבטחים. ואני מתכוון לשני דברים - בזירה החיצונית, חתירה עקבית לשלום עם שכנינו, לבריתות אזוריות וברית חזקה מאוד עם ארצות הברית. בזירה הפנימית- חוסן לאומי וחברתי, שמירה על רמה מוסרית גבוהה ולכידות חברתית.

"אומרים שלפעמים אי אפשר לדעת אם לצחוק או לבכות, זו הייתה תחושתי כאשר קראתי בטורו של יוסי ורטר כיצד נתניהו גער בשר האוצר כחלון על שהכניס השבוע יותר מידי עובדי קבלן להעסקה ישירה. זה בדיוק הפוך ממה שמנהיגות צריך לעשות. תפקידה לשמור על עוצמתה המדינית, הביטחונית והחברתית של המדינה. ככה לא יכול לתפקד עם וככה לא מתפקדת ממשלה. אף מנהיג ישראלי עד היום לא השקיע מאמצים רבים כל כך בהפחדה ואיומים, אף אחד לא הפך את אותה תסמונת תשעה באב, אותו איום מתמיד בחורבן וכליה ללחם חוקו ולכלי הפוליטי הראשי שלו כפי שעושה נתניהו" דוד בן גוריון בשעותיה הקשות של המדינה הפך את התנ"ך למצע חברתי, מדיני אופטימי וערכי ולא הפוך. התבסס יותר על קהלת מאשר על מגילת איכה".

הרצוג הוסיף כי "לישראל דרוש מישהו שינהיג אותה לא מישהו שיפחיד אותה, גם אני מכיר באיומים החמורים העומדים מולנו. איני קורא להתעלמות מהם. אנחנו לא חיים בשבדיה או שוויץ. אבל אני כן מציע לקרוא את המגילה בעין מאוזנת יותר. עין של תקווה וביטחון עצמי. להפנים את לקחיה אבל להתבונן במציאות באופן חרדתי פחות, אחראי הרבה יותר ולהבין את הסכנה החמורה שנובעת ממנהיגות חסרת אחריות שאיננה יוזמת ואיננה משנה מציאות".
הרצוג נתניהו מנהיגות תקווה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד