כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אור ירוק ערכה פעילות במקומות עבודה להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים

הפעילות נעשתה בעקבות העלייה החדה במספר ההרוגים. אור ירוק: "זו כבר השנה השלישית ברציפות שמספר ההרוגים בתאונות הדרכים עולה. על הממשלה לכנס ישיבת חירום בכדי למצוא לכך פתרונות"

אור ירוק ערכה פעילות במקומות עבודה להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים



עמותת בעקבות מצב החירום בכבישים - העלייה הדרמטית במספר ההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה, החליטו בעמותת אור ירוק לנקוט בצעדים וגייסו את מתנדבי העמותה ליום פעילות מיוחד בארגונים ומקומות עבודה בכל רחבי הארץ. יום הפעילות התקיים בשבוע שעבר, 24 ביולי, בכ - 100 ארגונים ומקומות עבודה בכל רחבי הארץ בתאריך הסמלי 24/7, בכדי להזכיר כי המאבק בתאונות הדרכים נמשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בסה"כ השתתפו בפעילות המיוחדת כ- 50 אלף עובדים ועובדות.

במהלך היום, העבירו הארגונים מספר פעילויות לעובדים בנושא בטיחות בדרכים. כך למשל, העובדים חוו את לומדת אור ירוק המזכירה להם שלא להשתמש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה, לא לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לנסוע רק במהירות המותרת ועוד. בנוסף, במקומות עבודה שונים עברו העובדים הרצאות בנושאים שונים ונתלו שלטים שהוכנו במיוחד ליום זה בכדי להזכיר להם לשמור על כללי הבטיחות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכל שנה נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בעבודה כ- 17 אלף בני אדם ו-33 בני אדם נהרגים בממוצע (2004-2012). בנוסף, נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים בממוצע 13% מסך כל נפגעי תאונות הדרכים בכל שנה. עוד עולה מהנתונים, כי בכל שנה נפגעים בממוצע כ-11 אלף בני אדם בתאונות דרכים בדרך לעבודה וחזרה הביתה.

בכדי להילחם בתופעה זו, עמותת אור ירוק מפעילה תכנית ייחודית המופעלת בפריסה ארצית, לטיפול בבטיחות בדרכים במקומות עבודה. השאיפה היא, להפוך את סביבת העבודה ואת הארגון למקום המקדם את נושא הבטיחות בדרכים בכדי לשמור על חיי העובדים ובני משפחותיהם.

במסגרת זו, ישנם מעל 700 ארגונים ומקומות עבודה, בכ-100 יישובים המפעילים את תכנית עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים אשר ניתנת בחינם.
עמותת אור ירוק: "אנו נמצאים במצב חירום בכבישים - זו כבר השנה השלישית ברציפות שמספר ההרוגים בתאונות הדרכים עולה. על הממשלה לכנס ישיבת חירום בכדי למצוא לכך פתרונות. הסיבה שבחרנו לפעול במקומות עבודה היא כי מקום העבודה הוא אחד המקומות המרכזיים בחייו של האדם, בו הוא מבלה שעות רבות ולכן ישנה חשיבות רבה למקומות עבודה המקדמים פעילויות בנושא הבטיחות בדרכים, העשויות להקטין אובדן חיי אדם".
אור ירוק תנועה תאונות פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד